renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Yamaha XT 600 E (2000)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník kubal
Vloženo 17.3.2016
Aktualizováno 19.11.2019
Zobrazeno 6 664x
HODNOCENÍ PROFILU OD 15 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.1

Popis motorky


Jednoduchý, klasický poctivý enduro, na kterém není nic zbytečného. Je to prostě notoricky známej jednobuch.

Více fotografii

Výška jezdce: 175 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Suzuki DR 650: DR jsem nevybral, protože zrovna nebyl na trhu žádný solidní kus. Jinak XT a DR jsou podobný stroje.

První dojmy - Když jsem jí vezl domů, byl jsem oproti CBR 125 překvapený z výkonu (ale to brzy odeznělo :D). Na druhou stranu, krytí před větrem není zrovna nejlepší - žádné. S charakteristickým projevem velkého jednoválce jsem se srovnal brzo. A abych nezapomněl, tak tehdy nebylo zrovna teplo, a tak mě potěšil výhřev heftů pro chudý - blastry, fakt super věc. :)

Motorku bych doporučil pro - Doporučil bych pro začátečníky. Na každodenní ježdění, občas třeba i přes pole. Prostě pro lidi, kteří nehledají stroj prošpikovaný elektronikou a chtějí spolehlivého pracanta, se kterým si užijou i nějakou zábavu.

Doplňky na motorce - Od předchozího majitele mám plastový kufr 35l, který je posazený na origo nosiči od Yamahy. A taky "chránič" na hrazdu řídítek.
Další doplňky přijdou až časem :) Mám v plánu například vyrobit si nějaký padák, koupit hliníkový kufr, výhřev heftů a spoustu dalších vychytávek.



Recenze

Po zkušenostech s malým CBRkem mi začalo docházet, že když bydlím na vesnici, silnice pro mě asi nebude ta pravá volba. Taky kamarád opěvoval enduro, tak postupem času jsem našel v endurech zájem. Když došlo na výběr, uvažoval jsem o kubatůře kolem 400ccm, ale po menším filosofování, jsem si řekl, že 6-tka bude rozumnější. Jakožto student jsem hledal něco za rozumnou cenu a s přijatelnou údržbou. A tak vzduchem chlazený jednoválec byl jasná volba. Nezáleželo až tolik jestli DR 650, nebo XT 600E. vybíral jsem hlavně podle toho v jakém bude stavu.


Na motorce jsem ujel zatím jen několik tisícovek kilometrů za sezónu 2015. Ale i tak bych vám chtěl sdělit pár mých postřehů a pocitů.


Momentálně mám obuty Mitas E-07. Už jsem s nimi XT koupil a docela mi sedí, tak pravděpodobně další pneu budou taktéž E-07. Na silnici se chovají docela obstojně ale musíte mít na paměti, že to není zrovna silniční guma. Ovšem Terenní guma to úplně taky není, takže na mokré trávě, nebo v nějakým bahýnku to chce dávat pozor. Podle mého názoru tyhle pneu jsou přijatelný kompromis. V předu na 21" kole se nachází kotoučová, dvoupístková brzda a v zadu jednopístková. Nebudu vám lhát, nepatří mezi nejostřejší brzdy, v provozu si to chce dostatečně zvyknout, ale mimo provoz stačí. Co se týče podvozku, pro mě, jako pro člověka, který není uplnej závodník, je dostačující. Jen po předchozím majiteli, jsem měl vyrychtovaný vidle a dost to se mnou ve větších rychlostech tancovalo. Jedna byla dokonce vyteklá. Holt je to enduro a s tím se nějak počítá. Po opravě vidlic už je vše OK. Taky nerovnosti na asfaltu vyhlazuje relativně dobře. O motoru se nebudu moc rozepisovat. Prostě se mi líbí a spotřeba okolo 5l neurazí. Maximálka sice není nějaká extra třída, ale mně o maximální rychlost nejde. Když se ručička tachometru vydá daleko na pravou stranu, tak už jsou dost znatelné vibrace. Nemyslím, že uhánět konstantně 150 km/h je pro tenhle motor zrovna to pravý. Nicméně vzhledem k tomu, že mám pouze řidičák A2, tak jsem s výkonem spokojený. .


Jen mně mrzí, že jsem nestihl někam vyjet a zkusit delší trasu. Doufejme, že to brzy napravím . XT má sice pohodlný posez za řidítky i solidní sedlo, ale dlouhým cestám ve dvou bych se radši vyhnul. Komfort pro spolujezdce na nějakou túru, není nějak valný (Tvrdí slečna). Okolo komína se však bez problému můžeme ve dvou lidech dopravovat. Na motorce mi ale každopádně chybí nějaký ten kastlík na doklady, mobil a klíče. Vím, dá se to vyřešit nějakou dokoupenou brašnou, ale přece jen bych nějaký takový prostor ocenil. Naopak malé plus si u mě zase získala jakási přihrádka (spíš výduť) na lékárničku. Znám spoustu lidí, co lékárničku musí vozit v bundě, batohu. Tady se krásně motolékarnička schová na levou stranu pod podsedlový plast.


Poruchy! Hned druhý den, co jsem nedšeně dotáhl motku domů, jel jsem se projet. XT mě nechalo po 17 km viset. Nešlo nastartovat, ani roztlačit a baterie byla žhavá jak pětník. Začal jsem propadat v paniku ze špatné koupě. Den na to jsme zjistili závadu - relé startování. I přesto, že bylo relé vyměněno, tak stále nestartovala, až když byl sklopený stojánek. Takže další závada - čidlo neutrálu. Za pár dní přišel originální díl od Yamahy a jelo se dál. Zpětně se sám sebe ptám, jaká je pravděpodobnost těchto dvou závad najednou? Od toho momentu dělám jen pravidelnou údržbu. Naprostá spokojenost. Ikdyž musím zmínit jeden kosmetický nedostatek. Předchozí majitel s tím pravděpodobně lehce lehnul, tak mám rozlámaný levý plast na nádrži. Jedná se o klasickou bolest XTček. Očividně se někdo pokoušel to nějakým způsobem slepit, ale ne nijak kvalitně. Uvidím co se s tím bude dát vymyslet. Originální díl stojí ranec + polep, a z druhé ruky jednoduše nejsou.


Závěrem bych chtěl říct, že mám na pár let vystaráno. A taky je mi trochu i líto, že motorkám tohoto druhu už odzvonilo. Třebaže to není nejdokonalejší motorka na světě, ani nejdražší, ale já si jí vážím bez ohledu na její chybičky. Není nad klasický stroj, který si z větší části opravíte svépomocí doma a ani po létech a menších oděrkách neztrácí svůj šarm. Jak říkám: "Charakter je soubor všech nedostatků."



Budu se snažit vést i deník motorky. Snad se i tam něco dočtete.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
pkKun
pkKun napsal 20.11.19 v 20:57 10b.

Užij si jí

kzezula
kzezula napsal 26.02.19 v 22:14 10b.

Mám stejný stroj. Pěkná! Ať slouží!

rytirvrbicky
rytirvrbicky napsal 14.05.16 v 10:45 8b.

Souhlasím

kubal
kubal napsal 26.03.16 v 00:09

Díky za názor pravda, teď jsem ho lakoval a je to fakt váha

mildafleck
mildafleck napsal 25.03.16 v 22:42

Jo tak o výfuku ti mohu vyprávět.V té době to byl naprosto úžasný zvuk nebylo mnoho motocyklů se značkovýma laděnýma výfukama a já byl na něj hrdej každý se otočil a říkal si to je dělo to musí jet a to jsem si myslel taky,ovšem jen do doby když jsem na srazu v Masčíně pod vlivem alkoholu vzal motorku na brzdu to bylo zklamání výkon naprosto standart.Ve dne super ale když jsem ujížděl na Lipně v noci s pár pivama přál jsem si mít klasický výfuk.Dnes preferuji spíše základní výfuk jelikož je po delší cestě jízda protivná a když to nebude vadit tobě bude to vadit spolujezdcům a nikdo s tebou nebude chtít jezdit.Na druhou stranu si pamatuji že ten originální výfuk který jsem tenkrát dostal k tomu byl tedy veliký mastodont a ta váha

Více komentářů



TOPlist