chtěl jsem lehkou motorku do terénu, kterou se nebudu bát zahodit v krpále či zvednout na zadní
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha WR 250R: zrovna v tu dobu žádná slušná nebyla na prodej
První dojmy - Motorka byla pocitově lehká oproti TT600R, nižší objem a výkon je trochu znát, ale mě osobně nechybí, protože obratnost je mnohem lepší a radši jezdím technicky než orám pole.
Recenze
Delší dobu jsem po značce AJP pokukoval, líbilo se mi že výrobce nabízí relativně lehké enduro motorky s rozumným podvozkem s neostrým motorem, který mi jako začátečníkovy vyhovuje a doufám že se odvděčí vysokou životností. Bál jsem se ale dostupnosti ND, nicméně asi to tak hrozné nebude, hromadu dílů sdílí s jinými značkami motorek, což platí i u motoru. Vybíral jsem i mezi modelem PR4, ale nakonec jsem vzal lehce jetou PR5. Motorka je určena pro začátečníky a lidi co se chtějí o víkendu povozit v terénu, ale nemají sportovní ambice (maximálně snad dají pro zábavu nějakou vesnickou CC apod.). Ve stejné kategorii jsou můžeme hledat motorky jako Yamaha WR 250R, Honda CRF 250L, Kawasaky KLX250, Gas Gas EC 250 Cami, VV MX 250 apod. AJP je mezi nimi asi papírově nejvíc vhodná pro offroad. Spotřeba se pohybuje mezi 5-6 litry/100 km. Maximálka s origo převodem je cca 116 km/h. Váha suchá / s plnou nádrží 115/123 kg. Chválím úzké sedlo, oproti TTR lépe dosáhnu na zem a i díky menší hmotnosti to nohou udržím. Motor s 20 kW jede dobře od spodku, nicméně nemá žádnou výkonovou špičku.
AJP se tady pěkně rozšiřuje. Moc téhle značce fandím. Ať dělá jen samou radost!