invelt_unor2



PROFIL MOTORKY

Ducati Multistrada 1000 (2004)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník cyyra
Vloženo 1.3.2016
Aktualizováno 16.1.2019
Zobrazeno 4471x
HODNOCENÍ PROFILU OD 18 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.5

Popis motorky


Slovo Multi v názvu naprosto odráží to, čím tahle motorka je. Vzbuzující různé emoce už jen při pohledu na její křivky. Někdo řekne fuj, hnus. Někdo že je krásná. Je rozhodně charismatická, to se ji upřít nedá. Žádná jiná nemá takový "divný" linie .

Více fotografii

První dojmy - Prvně jsem se na ní svez už před koupí Triumpha a zanechala ve mě takovej dojem, že jsem jí nakonec koupil. Při prvním zasednutí za řídítka to byl divnej pocit, ergonometrie hodně vzpřímená, sedim vysoko...Navíc mám trochu strach. Dvouvál v litru jsem ještě nejel a tak opatrně. První kilometry a strach je pryč. Je to hodný, ani to moc dole necuká. Při zpáteční cestě vysmátej a nadšenej z motoru a ovladatelnosti. Jak říkám, získala si mě. I když jsem k ní cestu našel až po roce s Triumphem a tu pravou jsem objevil až v květnu 2015.

Doplňky na motorce - Řídítka 28mm, otevřený kryt spojky, vícezubá spojka EVR, Pružinky a talířky Ducabike, CNC páčky, Výfuky remus, chrániče páček, sedlo Ducati Performance, karbonovej zadní blatník, vyšší plexi., nosič kufru, zásuvka 12V atd. Nově: unašeč rozety JT, lehká hliníková rozeta JT 44Z, kryty rukou Acerbis Dual Road. V plánu: lakování kol, stavitelné stupačky, vyhřívání řídítek, štelovací matice předpětí předku...

Recenze

Jak už jsem zmínil v úvodu, vyvolává spoustu emocí, a to jak zrakových tak i sluchových - ta suchá spojka (ještě k tomu otevřená) je prostě hroznej chrchel , ale při záběru je to lahoda . A při jízdě? Je to fakt Multizábava. Zní to možná jako klišé, ale je to tak. O tom už ale více pozdeji...

Takže, vrátím se tak trochu na začátek. Při prodeji Speeda jsem zvažoval co dál, Chtěl jsem něco trochu víc do cestovna, ale žádnej těžkej mastodont. Dlouho jsem měl v hlavě FZ1 Fazer. Tahle motorka se mi dlouhodobě líbí, jak naháč , tak polokapota. Na FZ1 jsem se před časem svez a líbilo se mi to. Zkrátím to: Fazer byl zklámání. Velký zklámání. Úplně jiná motorka než naháč FZ1. Neuměl jsem s tím zatočit a motor mi přišel takovej těžkopádnej. Vlastně motorka celkově. Naháč, na kterým jsem jezdil byl ale trochu upravenej - širší řídítka, jiný sedlo, jiný pneu, laďák s upravenou výkonovou křivkou..., tak to možná bylo tím. Taky hrálo roli, že jsem si už přivyk jinýmu zátahu tříválce u Triumphu. Takže jsem zkoušel dál.
Zkusil jsem jednoválec Aprilia Pegaso Strada - dobrá hračka, ovladatelnost jak kolo, ale strašně měký pérování a výkon motoru by mě už po pár dnech rozhodně nestačil. Pak jsem se jel podívat na Benelli Trek. Tříválec jako Speed, ale úplně jinej projev, přimínalo mi to spíš čtyřválec. Prostě ta lehkost s jakou se roztočily válce Triumph tam chyběla. Možná to měl majitel nějaký rozhašený. Jinak hezká motorka, ale i vzhledem k případným možnostem ohledně dílů a servisu jsem to nakonec zavrhl.
Přitom mi v hlavě stále poletovala vzpomínka na MTS, ale na inzerci zrovna žádná pěkná nebyla a já chtěl co nejdřív jezdit. Naštěstí jsem nečekal dlouho. Asi po třech tejdnech bez motky se na inzerci objevila tahle. A bylo hned jasno. Jel jsem pro ní s kamarádem autem cca x 250 a po ose pak i s dcerou za zády zpět. Při zpáteční cestě nás zastihla dlouho neviděná průtrž mračen, ale v pohodě jsme dojeli. V garáži jsem pak zaparkoval tuto krásku a k tomu spoustu dílů a doplňků navíc. Např. obě náhradní kola s pneu. Původní díly, kufr GIVI atd.

Po cca 11 tis km za sezonu musim říct, že ani náhodou nelituju koupě. Strašně mě baví. Líbí se mi čím dál víc. Ovladatelnost a jistota při řízení je úžasná. Všude jsem o dost rychlejší než na Triumphu i přes nižší výkon. Podvozek je prostě jinde, ale není to jen tím. Vliv má určitě i vzpřímená, absolutně uvolněná pozice jezdce. Díky delšímu sedlu, lze navíc měnit i pozice. Musí se víc řadit, má sice delší kvalty, ale použitelné pásmo otáček je o něco kratší. Nejlépe jede cca o 4 do 7 tis, Brzdy nejsou lepší než na Speedu, zadní jo, přední o něco tupější, ale v pohodě stačí.
V zatáčkách můžete zkoušet několik variant průjedzu, buď stylem s vysedáváním, klasicky cestovně jen pohybem těla současně s náklonem motorky, nebo motorku sklopíte pod sebe s nohou dopoředu alá motard. MTS ve všech případech spolupracuje a je jen na řidiči, na co má zrovna náladu. Při větších náklonech se dá špička boty parádně schovat za stupačku tak, že si jí patou opřu o šikmou hranu nosníku zadní stupačky a pokud škrtu stupačkou o zem, má pak větší prostor pro případný zklopení - hodně příjemný!
Vibrace - snad jen úplně dole v nízkejch otáčkách, ale nejsou nepříjemný. V tomhle pásmu se stejně motor moc často nepohybuje a když už, tak stačí přidat, pod zadkem se to zavrtí a už to táhne dopředu a otáčky jak jsou nad 4 tis, vibrace už nevnímám. Pravda, tříválec Triumphu byl v tomhle směru ještě lepší. Naopak ve srovnání se ZR7 vychází tenhle dvouvál jako příjemnější, a to právě v pásmu, kde se nejvíc motor pohybuje. ZR7 vibrovala naopak od cca 4500 - 6500 otáček, takže tam, kde to člověk nejmíň potřebuje. To brnění hlavně do řídítek bylo někdy fakt nepříjemný.
Teď trochu negativ: Tradičně ukazatel paliva - rezerva kolikrát blikne, nebo začne svítit už v půlce nádrže, má to pak psychologickej vliv na pilota a nutí ho tankovat o dost dřív než by musel. Ale na to se dá zvyknout a člověk jí to rád odpustí. Jinak indikovaná spotřeba na palubce zase až takový hauznumera neukazuje. Jen o něco málo víc než je realita.
Další negativa ani nejsou tak vinou motorky, jako spíš nevhodným uživáním, nesprávně provedenou údržbou a servisem. O tom se víc rozepíšu v deníku motorky. Jen ve zkratce naznačím: Dávejte si pozor a kontrolujte utažení hlavní matice spojky a pozor na přetěžování zadní části rámu - váha topcase!
Pokračování .. ...Příště!!!

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
cyyra
cyyra napsal 16.01.19 v 13:35

Díky. Stále jezdí v podstatě v těch barvách jak jsem jí přivezl. Až na pár detailů. Jinak máme stav 80 tis

RLV
RLV napsal 16.01.19 v 10:58

Tyhle varianty polepů měla dřiv.

Více komentářů



TOPlist