renocar_unor



PROFIL MOTORKY

KTM 1190 Adventure (2015)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Eso_Rimmer
Vloženo 12.2.2016
Aktualizováno 30.8.2017
Zobrazeno 9 353x
HODNOCENÍ PROFILU OD 19 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.5

Popis motorky


Svezt se a pak hodnotit. Nic mimo to nema cenu a je to jen prazdne plkani od klavesnice... :)

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Kmoto, s.r.o. (Vlašim) - Vyborny a vstricny pristup, nevyhnuli jsme se sice u nove masiny nejakemu lazeni detailu, ktere mely byt v cajku pri predani masiny, ale jinak velka spokojenost.

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Aprilia Caponord 1200: Rozhodlo porovnani mezi nimi. Aprilka take skvely podvozek, brzdy, motor rozhodne dostacujici, nicmene na KTM je videt vetsi dravost, ovladatelnost. Posez a pod. je u aprilky o neco malo vice do turismu. Bohuzel, je to ital.

První dojmy - Skvely motor, vyborny podvozek, skvely posez, rozlozeni vahy, ovladatelnost. Sedlo by mohlo byt o zdibec mekkci (to vyhrivane), ale nejsme z cukru, ne... :) Spotreba prima, jsem o litr niz, nez se starou Kachnou. S ni to vlastne nema pranic spolecneho, kdo hleda velke enduro ala´ 990ka (950), musi se poohlednout jinde. I kdyz kde... No, snad nova Africa...? A jeste jeden obrovsky rozdil... zvedat starou Kachnu na central ovesenou kufry byl vykon hodny Oty Zaremby. U nove je videt, ze nekdo opravdu premyslel. Jde to jedna basen. Palec rozhodne nahoru a stejne tak za vetsi nadrz a tlumic rizeni.

Motorku bych doporučil pro - kazdopadne pro me :) Kdo chce velky enduro, at si poridi skvelou a neprekonanou 990(950), protoze tohle zadny klasicky enduro samozrejme neni. Kdo chce hlavne pohodli, tak at BMW, no a kdo neni linej se sem tam ohnout kvuli namazani retezu, komu nevadi obdivne pohledy mladych adolescentek a zralych maminek, kdo chce obcas poradne zatopit pod kotlem a zaroven se nebat a uzit si projeti i nejake te sotolinky a pod., kdo chce kvalitu zpracovani (je, to zas bude kecu... :D ), tak pro nej je prave tohle. Mouchy ma kazda nova masina, auto. Tahle uz je ma, doufam, vychytany, takze asi tak ;)

Doplňky na motorce - spodni kryt motoru, origo padaky, rozsireni boc.stojanku, zvyseni riditek, origo zamek kotouce, vyhr.hefty a sedadla, turisticke plego, drzak navi, sirsi brzd.pedal, padaky, "spunty" do os kol, odkladaci "kapsa" v ramu kufru, ochranne folie na nadrz, kryt chladice, "dongle" na uchovani nastaveni elektroniky po vynuti klicku a urcite jsem jeste na neco zapomel... :) jo a spousta oranzovych picovinek :)

Recenze

Musim podotknout, ze kdyz s ni KTM vylezla, nelibila se mi ale ani malicko, primo naopak. Nicmene, jak bezel cas a kdyz se na ni neco navesilo, tak se ty divne seriove tvary tak nejak "rozhodily" a je z toho masina, na kterou se pokazdy s radosti podivam. Ostatni masiny, ktere by pripadne prichazely v uvahu, me nezaujaly natolik, abych nad nimi vazneji uvazoval (Triumph Explorer, Supertenerka, Stelvio...). 1050 jsem vyradil diky absenci stelovani podvozku.

Zatim prvnich necelych 2 000km, pockam se zavery, az se jeste neco najede. Zatim velika spokojenost. Tedy mimo zvuku vyfuku na volnobeh a stredni otacky. Je to nemastny, neslany... Naproti tomu aprilka to mela mnohem vic vychytany, zvuk, ze se nemusel ani kupovat ladak. Prijemne zamrazilo, kdyz se zacalo tahat, tady se clovek modli, aby ho nikdo neslysel, kdyz s jinak nadhernou masinou jen projizdi kolem... :D No a jeste jedna poznamka... Ten prepinac blinkru musel vymyslet naprostej idiot... Proc menit neco, co na stary Kachne skvele fungovalo za neco, co nepatri ani na Yukinu?? By me piclo... Ovladani palubniho PC super, vcetne voleb nastaveni oblibenych ficur. Nekdo si stezoval, ze prepnuti vyhrivani heftu je pomalu na pul hodiny. Blbost. Za tri vteriny je vse zmeneno a opet v zakladnim nastaveni. Vyhrivane sedlo super vec, v tehle kose, ale mohlo by topit o polovinu min. Na druhy stupen to muze pect rovnou pizzu... :D Jeste uvidim, jestli ze śerioveho prendam tu tepelnou izolaci, zatim je kosa, tak to topeni od motoru nevadi. Prostor pod sedlem ujde, kastlik v predu v pravo je akorat tak k hownu. Tak jsem do nej soupnul dalsi zasuvku :) Jediny, co me mrzi je to, ze nejde stelovat tuhost podvozku za jizdy. Pouze predni vidle. Ale i tak slusna prace. Jak si clovek zase jednou zvykne (po tech letech) na plny vykon motoru, jiny rezim uz ho ani nezajima. Mimo sotoliny, protze tam je samozrejme ten plny vykon zcela zbytecny. Motor bere krasne cca od 2 500 ot, clovek muze jit i o neco niz, ale to je spis o utvrzeni, ze to jde, protoze na motoru je to znat. Na paty a sesty rychl.stupen jsou ty zbytecne nizke otacky znat jeste vic. Naprosto skvele je to, ze zmizelo zname ucukane "nepouzitelne" pasmo nizkych otacek, takze jizda je pak mnohem plynulejsi a prijemnejsi a tim padem i bezpecnejsi. Cca do 6 500 ot. je to klasicka masina. No a pak se zacnou dit veci, jake jsme zazivali na SS v dobach ne tak davno minulych. Vyfuk zacne konecne vydavat poradny zvuk, usmev v helme je od ucha k uchu a jde se na to... :) Za me maximalni spokojenost. Zajimalo by me srovnani s bawem, kdyz ctu v recenzi to, ze je motor baworaka mnohem vic sportovnejsi (stejny kroutak, ale o 25k mene...), nejak nad tim kroutim hlavou. Ale jako proc ne, srovnani nemam. Prevodovka radi perfektne, zadne falesne neutraly (na stare Kachne jsem ho za cela leta nezazil ani jednou...), brzdy idealni, s perfektnim davkovanim a umi se i pekne zakousnout. Samozrejme... srovnavejme srovnatelne. Podvozek funguje skvele, coz se dalo cekat, zatim jeto jen na silnicich vice, ci mene dobrych. Motor paradni, proste takovy starsi SS ve velkym ramu, nebo spis takovy trosku prerostly SMT :) Musel jsem dat hned zvyseni riditek, rekl bych, ze se zvysenim je postoj ve stupackach skoro nastejno, jako bez zvyseni na stare Kachne. A to jsem ho tam mel ve finale nakonec taky. Gumy sly ze stupacek hned pryc, podrazky na nich drzi zakousnuty jak vlcak do kosti. Vibrace nepocituju ani do stupacek, ani pod prdeli, ani do zrcatek :) Motorka s topcasem je stabilni do nejakych cca 160-170, samozrejme zalezi na vetru. Az ho shodim, nasteluju plego az dolu, vyzkousim i vyssi rychlosti. To plego vytazene az nahoru ma plochu jak maly fotbalovy hriste, nedivim se, ze se nekomu ve dvou kilech (nebo i vic) kroutilo, nebo snad i prasklo. Je to turisticky plego, ne racingovy :) Ochrana pred vetrem je vyborna (pro me). Skvely je i servisni interval 15 000 km (oproti 10 000 u aprilky). Zrcatka maji sice pekny tvar, ale mohli si dat trosku vic zalezet a mohlo v nich byt videt vic. Ale "vyhled" je celkem v poho. Co bych rozhodne uvital jsou o neco sirsi riditka. To by neskodilo. Pro srovnani s BMW... Kdyz by se zohlednila veskera vybava na obou masinach tak, aby byla srovnatelna (a to nepocitam vyhr.sedadla), vysel by baworak cca jeste o 1 000 ecek vic a to by jeste nemel diodove denni sviceni. Nepocitam samozrejme oranzovy picovinky na ozdobu... Jen pro zajimavost.

Male doplneni... Co mi neprijde moc idealni je poloha "tycek" zrcatek. Kdyz je clovek ve stupackach, musi o dost posunout naklopeni pacek (a tim i zrcatek) dopredu, aby mu to nevadilo v pohybu. Packa spojky by pritom mohla byt v trosicku prijemnejsi poloze. U vyhrivanych rukojeti nekdo opravdu premyslel. Vsechny stupne jsou pouzitelne. Na starych jsem nesnasel to, ze bud to peklo "jako krava", nebo skoro vubec. Zatim jsem nemusel resit vubec nic. Masina uz je novejsi serie, takze je tam vyreseny problem airboxu, centralniho stojanu, benzinovych vyparu atd. I kdyz... vypary po jizde jsem jednou citil, pri servisu na nic neprisli, vycistili odvzdusnovaci ventilky a zatim cajk. Tak uvidim... Neni prislis rozumne kupovat nevyzkousene prvni serie. Pak clovek casto trpi a mnohdy pak zbytecne na danou znacku nadava. Pritom ma problemy s novinkami prakticky kazda fabrika. Zkusim si ted vyhrat s nastavenim stupacek a zkusim poresit, jestli to pujde, nastaveni radicky. Jak clovek nachazi cim dal vic svuj idealni "posed", muze spis ladit detaily. Pri mych 183cm mam sedlo v nizsi poloze a presto je to tak akorat. Asi mam kratky nohy... :D Musim pochvalit zamek na pr.kotouc. Vzdy jsem s sebou vozil retez na masinu, ale uprimne- byl jsem casem desne linej ho porad vyhrabavat z kufru, spinit se o kolo a tak uz jsem na to pak kaslal. Tady clovek dava jen maly "cep" a je to otazka na par vterin. Nicmene... za cenu je opravdu nepochvalim, za to bych mel malou dovolenou :D Co me moc mrzi, je absence tempomatu. Takovahle masina by si ho rozhodne zaslouzila alespon v moznosti dokoupeni jako doplnek. A tim nemyslim ten bazmecht od TT. Co se tyka batuzku - je na to tom pry o neco malo prijemnejsi posez, nez na stare Kachnicce (vyzkouseno i necelych 1 500 km na jeden zatah). A na ni se pry sedelo uplne v poho. No a mam taky napsat, ze je to pry jako v pokojicku a kdyz neni namontovanej topcase, tak mi batuzek odlitava ze sedacky... :D

Letos to zaokrouhlím na 40tis., tak doplním své dojmy, problémy a pod.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
69šakal
69šakal napsal 24.09.18 v 18:36 10b.

Hezky rozepsaný, srozumitelný Motorka se mi taky nikdy moc nelíbila ale svezení prý stojí za to! V téhle barvě je ale v poho Tak hodně radosti!

dustof
dustof napsal 22.02.16 v 19:06 10b.

Pekne napísané. Až na pár detailov mám rovnaké názory.

Eso_Rimmer
Eso_Rimmer napsal 20.02.16 v 11:45

Ahoj Pepo. Diky za Tvuj komentar, moc me potesil. Nase stara Kachna je proste masina, ktera ve sve tride nemela a doposud nema konkurenta (znovu podotykam, ze nemam zkusenosti s novou Africou). Je to tezka srdcovka. Je neskutecne, co ta masina zvladla. Je to o srdicku, o hlave a o tom, co ma clovek v rukach. I proto mi prislo zcela zbytecne az nesmyslne pokukovat po 1290. K cemu? Vyrobci se honi sami mezi sebou, protoze zakaznici, kteri uz chteji takovou raketu za novou masinu dat, nechteji v mnoha pripadech slyset, ze ta jejich neni nejvykonejsi, s nejvetsim objemem, nejrychlejsi, nej, nej, nej... Me proste obcas chybela sila, respektive zrychleni supersportu. Samozrejme s tim spojena "tuzsi", obratnejsi motorka. To byl jeden z ukazatelu, ktere rozhodly. Ne kazdy to tak ma, ale u me to tak proste je. Pridavam prvni male doplneni. Pohodovy den vsem a diky za vase nazory, at negativni, nebo pozitivni.

Momo

fanty
fanty napsal 20.02.16 v 06:46 10b.

Tohle byla jedna z mala soukromých recenzi na motorkarich.cz, co davala smysl a ja si z toho neco odnesl. Zajimalo by me jake neduhy jsi musel resit na novem stroji. Mam sice prababku, ale vykouzli usmev na ksichtu jak rozdovadena patnactka, tak vyborne se ovlada a tohle musi byt uplne jiny level. Proto bych si ji ani nepujcil, abych si nezkazil dojem ze sveho strojku, pokud bych si pro ni samozrejme nesel do kramu. Diky a at slouzi k vlastni spokojenosti a hlavne ve zdravi navraty dom, Pepa (Havířov)

Klose
Klose napsal 19.02.16 v 16:17 10b.

Více komentářů



TOPlist