...letos jsem definitivně zazimoval a po zrekapitulování roku jsem s touhle motorkou nadmíru spokojený. Po prvotním loňském podzimním zděšením nad spotřebou a cenou běžného servisu u nás i ve Vídni jsem se rozhodl během minulé zimy, že se to dá zvládnout i jinak. Dlouho jsem hledal a stahoval z netu videa/postupy na servis ( dobrý zdroj krok za krokem na YouT..e - illinoisBMWriders - krok za krokem - třeba to někomu pomůže ) . Pak jsem oslovil svého ochotného kamaráda automechanika s představou, že uděláme běžnou údržbu. Naivně jsme se do toho v únoru v garáži pustili. První zjištění, u téhle motorky se nedá nic udělat bez rozebrání x plastů, v lepším případě "jen" po demontáži nádrže :o) . Z běžného servisu ( komplet info o servisní prohlídce a intervaly, vč. utahovacích momentů ochotně poskytl p. Fux - BMW ČB ) se to zvrtlo v rozebrání kompletní kapotáže, likvidace dodělávané elektriky na modré neony a po komunikaci s více jak ochotným Olďasem59 ( tímto děkuji za velkou podporu a ochotu do dneška - zdravím ) jsme se rozhodli pro takřka celkovou omlazovací kůru. V souhrnu : kompletní výměna náplní a filtrů ( vzduch byl originál r. 2002 - 68 tis. km - asi se jim nechtěla sundavat nádrž ) - oleje, chladič, brzdy, spojka, kardan, převodovka, repase předních tlumičů a tlumiče řízení. Nové rozvody, kontrola ventilů a výměna podložek,nové přední a zadní brzdy komplet, seřízení podtlaků manometrem ( celé rozebráno, vyčištěno, složeno + nová těsnění, spony a propojovací hadice ) - opravdu důležité a je znát ( z 8 l jsem na 5,5-6 l i s manželkou za sebou ), svíčky + kabely, pro jistotu dopravní čerpadlo v nádrži ( prý se to nedá tlačit dál než 200 m ) a benz. hadice, výmměna plynových lanek, snýtování krycích plechů výfuku - už nedrnčí + nové těsnění pod svody . Když už jsme v tom, tak výměna obou žárovek za xenony a ochraný kryt předního světla + kompletní výměna žárovek od palubky k zadním světlům, komplet nová vodotěsná elektrika nejen k "Elvíře"-neony a přídavná světla pod "křídla" + přídavná brzdová světla k nohám na "křídla" pod odrazky + nová gelová baterka a nové čidlo venkovní teploty. Dokoupil jsem mp3 přehrávač Yatour k rádiu s CD a dodělal jsem hliníkový chladič pod rádio + nová kabeláž ,3x tašky do kufrů pro lepší balení a plachtu do garáže, dodaný držák na navi. Po zkušenostech z Varadera jsem přidal rozšíření bočního stojanu - nemusím hledat beton a rovinu - a zrepasoval na doporučení Oldy i stojan hlavní. Po každoročním týdenním výletě v Alpách ( passo Stelvio a Gavia ) , kde se to i s tímhle slonem dá jet pěkně svižně ( jen to odnese přední pneu ) jsem na podzim musel koupit nové "boty" - opět na doporučení - Bridgestone BT023 GT , letos jsem přezul předek, na jaře dojezdím a přezuju zadní. Plánuju výměnu plexi - "popralo se" na vrchní hraně se zavírající se závorou na parkovišti .
Můžu jen konstatovat, že je tenhle kousek maximální POHODA, starý hadry a boty z endura jsem vrazil do skříně a jezdím i na podzim v motodžínách, kožený bundě a vyklopenou helmou + muzika i za deště, díky tý "výkladní skříni" před sebou v suchu - letos necelých 7 tis. km .
Tak ještě jednou díky za pomoc a info z BMW ČB a hlavně za trpělivost a 4 měsíční práci Romana a cenné rady Oldy.
-
finále
-
naivní začátek
-
podtlaky
-
nádrž
-
kostra
-
elektrika
-
první start
-
nová el.
-
nová el. 2
-
rádio + Elvíra
-
přídavná brzd. boční sv.
-
xenony + boční příd. sv.
-
neon
-
xenony + znak + neon
-
znak + neon
-
plachta