Skoro dokonalé přibližovadlo do města a okolí.
Motorka koupena od FIRMA:Roman Bartyzal - Honda (České Budě - Perfektní komunikace.
Výška jezdce: 180 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Maxon Ardour: Stačilo si ho prohlédnout na živo u prodejce.
První dojmy - Velký je tak akorát, úplný skrček to není, i když podlaha by mohla být trošku větší. Brzdí dokonale, sedlo pohodlné, přední vidlice měkká tak akorát a tlumí výborně.
Motorku bych doporučil pro - Skútřík Vision 110 bych doporučil někomu, kdo hledá spolehlivý postrk po vesnici a neočekává od toho náhradu za motorku. Pro "Béčkaře" kteří nemohou řídit velkou motorku bych doporučil spíše nějakou výkonnější 125 ccm - třeba Hondu PCX, SH, nebo Yamahu NMAX...
Doplňky na motorce - Držák navigace Garmin Oregon 300.
Recenze
Chtěl jsem něco na klidné popojížďky po vesnici a do blízkého města, něco co by spolehlivě nahradilo dosluhující Betku, na sportovní vyžití a cestování mám Karkulku Původně jsem pomýšlel na Maxon Ardour 125, ale po návštěvě Auto Kelly a shlédnutí tohoto skútru na živo jsem jeho koupi rezolutně zavrhl a rozhodl se investovat do značkového.
Skútr Honda Vision 110 v kombinaci tmavě stříbrné metalízy Moondust (měsíční prach) a černých plastů je nádherný! Pod sedlo se v pohodě vejde integrální helma, větší kola - v předu 16" a vzadu 14" umožňují jízdu i lehčím terénem a též na silnici je jízda velice příjemná. Světlomet za tmy svítí perfektně, Vision je první nový motocykl u kterého jsem nemusel před první jízdou světlo seřizovat, funkční je jak tlumené, tak dálkové. K brzdám též nemám připomínku, duální systém CBS nemá chybu a přední kotoučová poté co si sedly destičky umí být krásně "jedovatá".
Motor startuje na dotek, je krásně tichý a za jízdy bez vibrací.
Maximálka dle tachometru skoro 100 km/h, nejmenší rychlost tzv. "na bublačku" kdy je plně otevřený variátor a motor si jen bublá na nejmenší otáčky je 60 km/h, ideální pohodová jízda tzv. "na kochačku" je 70 km/h, trvalá svižná jízda po rovince je 80 km/h. Nad 80 po rovině už je to trápení, z mírného kopečka se nechá trvale valit 90 km/h a maximálka z kopce je 105 km/h - víc už to nepustí omezovač. Spotřeba vychází lehce nad 2 litry.
Zde krátké video - zkouška maximálky po zajetí.
To byly plusy.
Tak a teď mínusy:
Vision neuveze tolik piva co Betka - viz. pivní náklad
Bacha na sklíčko tachometru, je to plast a lze ho podrápat i hadříkem!
Ten háček na tašku pod řídítky, to bylo myšleno dobře, ale je to tak nějak nepoužitelné, protože háček je nízko a každá taška se opře o podlahu a překáží nohám. Leda tak tam pověsit ledvinku.
Další "super vychytávkou" je odemykání sedla. Když skútr stojí na hlavním stojanu, tak se to při lehkém sklonění hřbetu dá, ale stojí-li na pohotovostním stojanu, znamená to si před skútrem téměř pokleknout. Trefit se do zámku poslepu a nerozpíchat klíčkem okolí je prakticky nemožné. Stačilo přitom umístit zámek shora za sedlo. I ten blbý Maxon má odemykání u zapalování...Tohle inženýři nevychytali - zřejmě při navrhování tohoto systému měli skútr ustaven na podstavci a tím pádem jim toto přišlo praktické Naštěstí, když nevezu pod sedlem drahocenný náklad, lze tento problém jednoduchým způsobem obejít - prostě sedlo do zámku nezacvakávat, ale jen přiklopit. Aby se totiž sedlo uzamklo, musí se na něj v zadní části silněji zatlačit.
A ještě jedna drobnost mě zaujala. Poblíž pantu sedla jsou háčky - nebo trny, za které by měla jít zaháknout přeska helmy a celé to zavřením sedla uzamknout. Za 28 let ježdění mám doma 6 helem, ale ani jedna tam zaháknout nejde! Naštěstí toto lze vyřešit pomocí krátkého lanka.
A nyní postřehy z praxe:
6.2.2016 vyzkoušena krátká jízda ve dvou, já 95 kg + syn 85 kg = 180 kg a podvozek se choval normálně
Zde krátké video - sólo jízda po rovince z Veselí do Soběslavi, foukal silnější protivítr, točeno obyčejným telefonem Samsung S5611, takže kvalita nic moc...
11.2.2016 - další "detail" který mě zaujal, je opičárna před zadním kolem, mající zabránit rozstřiku vody a bláta do prostoru motoru a elektroniky. Výrobce to vyřešil doslova šlendriánským způsobem tak, že jednoduše rozstříhal kus gumy a nějak jí narafičil před zadní kolo v domnění, že to snad pomůže. Nepomůže! I když je to značková guma s nápisem HONDA (nohama vzhůru), stačí projet malou rychlostí mokrý flek na silnici a motor je celý kropenatý. Jet pár kilometrů v dešti po zablácené, nebo nedej bože prosolené silnici, nevím co by na to po dvou letech říkala elektronika vstřikování s gumovými průchodkami a konektory kabelů - jinak pečlivě upevněných ke konstrukci. Ostatní skútry mají před zadním kolem ještě takový malý blatníček, který tento problém spolehlivě vyřeší - třeba ten čínský Maxon...
Budu-li chtít aby mi skútřík vydržel plánovaných 10 let, budu se muset asi vyhýbat dešti, případně to nějak svépomocí dodatečně vyřešit.
Dopsáno později: V tuto chvíli mám najeto cca 2100 km a po kontrole motorového prostoru zjišťuji, že gumová plácačka sice nezabrání rozstřiku vody do ventilátoru ani na víko filtru sání, ale startér a hlavně vstřikovací jednotka je naštěstí zcela čistá.
V každém případě kdybych se dnes měl rozhodovat co koupit, jednoznačně by to vyhrál Suzuki Adress 110 - má blatníček, otevírání sedla od zapalování a jako bonus parkovací brzdu
10.3.2016 provedena první garanční prohlídka po 1000 km. Cena 1438 Kč z toho 499 Kč olej a 939 Kč „práce“. Prohlídku ve 4000 km už si udělám sám a to včetně seřízení ventilů, vůle ventilů u Hondy Vision 110 je na obou ventilech 0,16 mm, tolerance je +-0,02 mm. Toto je zjištěno nezávisle od dvou autorizovaných servisů HONDA.
Spotřeba benzínu vychází zatím na 2,1 litru při pohodové jízdě cca 60-70 km/h až po 2,7 litru při jízdě na doraz.
11.12.2016 - vyjmut akumulátor, skútr zazimován a 30.12.2016 prodán. Za sezónu 2016 najeto 6538 km, vše bez jediné závady, jediného zaváhání či zakuckání.
Další foto a info v sekci deník.
Tak to odemykání sedla od zapalování už má i tento skútr od modelového roku 2017 taky a je to super.
Super recenzia,
tak veľa prijemných zážitkov po vesnici a priľahlom okoli.
Ať slouží. To lanko na přilbu bývalo u nářadíčka