invelt_unor2



PROFIL MOTORKY

Kawasaki Versys 1000 (2016)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník VladCB1300
Vloženo 25.1.2016
Aktualizováno 14.5.2016
Zobrazeno 6595x
HODNOCENÍ PROFILU OD 34 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Silniční univerzál, takové SUV mezi motorkami.Versys není cestovní enduro a Kawasaki ho za něj ani nevydává, já osobně bych ho řadil mezi sporttourery.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Motomodřice (Modřice)

První dojmy - Motorku jsem kupoval v lednu, hodnotím tedy se zpožděním. Posed - pocitově o chlup vyšší než na GS, ale sportovnější, ergonomie, ovládání - naprosto bez výhrad, pochválit musím skvělé krytí proti větru, na moji výšku 180cm mám štítek v nejnižší poloze, motor zatahuje výborně odspodu - čekal jsem, že to budou jen marketingové kecy, ale nejsou, takže prvních 800km, kdy výrobce předepisuje otáčky do 4000 byl sice opruz, ale ne tak hrozný, teď jsem v druhé fázi( 800 až 1600km - lze již točit do 6000) - to už je docela dobré svezení, těším se na plný rozsah otáček :-) Tovární nastavení podvozku zatím neměním - není důvod - pocitově mnohem tužší, pevnější, sportovnější než předchozí R1200GS, ale rozbité okresky filtruje víc než dobře, brzdy zatím bez výhrad. Řazení - jediná drobná výtka - ze dvojky na neutrál to chce víc citu, ne vždy se to povede napoprvé.

Doplňky na motorce - Originální - boční kufry, padáky, zásuvka, bástry.
Ostatní - nosič Givi + topcase Givi V47, držák navigace SW-Motech, ukazatel zařazeného rychlostního stupně GiPro, vyhřívané gripy Oxford, kapotka-podmotorový klín Powerbronze, plexi Puig 5999W.



Recenze

Dospěl jsem k tomu, že rád cestuju po civilizovaných krajinách a taky se rád svezu svižně kolem "komína", nemám ani minimální offroad ambice, asfalt mě pořád baví, takže už žádné cenduro na drátěných 19" + 17" kolech (o 21" ani nemluvě).
Nechtěl jsem ale přijít o komfortní posed, slušnou ochranu před větrem, podvozek, který pobere i nekvalitní české okresky i kvalitní rychlý asfalt, motor, který táhne nejen odspodu, ale má i pěknou špičku. Navíc jsem chtěl snadno servisovatelnou motorku s minimem "kurvitek" - což mimo jiné obnáší návrat k mokré spojce ovládané lankem, sekundárnímu pohonu řetězem, litým kolům 17" s pneu 120/70 a 180/55, standartní dvouramenné kyvce, podvozku bez elektroniky a celkově relativně jednoduché elektronice. Měla by to být motorka s kterou se dá nejen dobře cestovat, ale i svižně se svézt "kolem komína" , motorka, která nedělá všechno za mě.
Vyšel mi z toho nový Versys, jeho vzhled (obzvlášť v kawasaki zelená) se mi líbí, rozhodla i citelně příznivější cena oproti BMW S1000XR (které má sice ve vršku výkonové křivky 40 koní navíc, elektronický semi-aktivní podvozek, quickshifter, bez doplňků je lehčí, ovšem za cenu cca 470 tis. Kč a za cenu případných budoucích problémů plynoucích z přetechnizovanosti stroje) . Kawa je proti tomu jednoduchá motorka, má jen ABS (nelze vypnout), kontrolu trakce (3 režimy, lze plně vypnout), palivové mapy - režim výkonu (dva režimy - plný a nízký), což mě osobně víc než stačí, patrně to jednou nastavím a už si toho nevšimnu.
Originální boční kufry jsou rozumným kompromisem mezi velikostí, estetičností a aerodynamikou, samozřejmě jsou poměrně subtilní a je otázka, co z nich po případném pádu zbude (na druhou stranu to lze brát i jako přirozenou deformační zónu, která pohltí energii a ušetří deformaci drahých částí samotné motky), nosnost uvádí výrobce 5kg na jeden kufr, vzhledem k tvaru vniřního prostoru musí člověk vic přemýšlet nad tím, co do něj dá, aby objem 28 l využil. Za povedené považuju bástry (plast + kovová výstuha).
Negativa - na displeji přístrojovky není ukazatel zařazeného rychlostního stupně, Kawa ho nabízí v originálním příslušenství za 4600Kč, dále originální brašny do kufrů - jsou extrémně polstrované a samy o sobě váží skoro kilo jedna - takže jejich využitelný vnitřní prostor je malý, resp. je fakt rozdíl, co naskládám do kufru bez tašky a co naskládám do kufru s taškou.
05/2016 motorka je konečně zajetá, parádní svezení, motor táhne pocitově hutně odspoda až nahoru, lineárně - ale ne nudně, převodovka si sedla, řazení je spíš pro radost, jinak je víceméně jedno, co tam je za rychlost, podvozek funguje dobře jak na rozbité okresce, tak na rychlém asfaltu, projíždění utažených alpských vlásenek je potěšení (tady jsem čekal, že se GSu nevyrovná, ale je ještě lepší) .
Originální plexi jsem vyměnil za vyšší a širší Puig, výrobce přikládá papír s provedeným srovnávacím aerodynamickým testem, tlak na helmu poklesl oproti originálnímu plexi z 11,79 gf/cm2 na 2,02 cm2, tlak na tělo z 5,35 gf/cm2 na 0,42 gf/cm2, můžu potvrdit, že rozdíl je markantní, nezaznamenal jsem žádné nepříjemné turbulence.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
DavidŠlechta
DavidŠlechta napsal 14.07.17 v 22:57 10b.

MARTlN
MARTlN napsal 29.06.16 v 22:19 10b.

Krasna motorka, super barva. Jen nejak zasnu, ze v roce 2016 neukazuje cestovni motorka zarazenou rychlost.

Emper
Emper napsal 01.03.16 v 10:31 10b.

, ano zelená jí moc sluší. mě osobně víc oslovil předchozí xycht .. je víc originální..ale i tyhle unifikované oči jsou v pohodě.. na ně to nejezdí a zbytek je prostě skvělý... vítej v klubu...

Více komentářů



TOPlist