Cestovne sportovni motorka kterou neni treba predstavovat.
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Ducati ST4: servisni intervaly
Kawasaki ZX-9R Ninja: uz doma jednu mame
Honda CBR 1100XX Blackbird: je uz moc cestovni
První dojmy - Prvnich par set km trochu zklamani ale potom jsem si zvyknul. Po skoro15000km s VFR 750 (1992) jsem tak nejak vedel co od tohoto stroje ocekavat takze zadne velke prekvapeni se nekonalo i kdyz je pravda ze 750 byla zabavnejsi. Karburator je asi lepsi nez vstrikovani :)
Motorku bych doporučil pro - Nejvhodnejsi bude asi pro nekoho kdo uz ma neco malo najeto, chce cestovat a obcas trochu blbnout
Doplňky na motorce - ladeny vyfuk Skorpion s homologaci, regulator Ignitech, kryt sedla Honda
Recenze
Po mensi pauze jsem chtel neco na cestovani a protoze par let zpet jsem mel VFR 750 ktera byla vyborna rozhodnul jsem se pro jejiho nastupce.
Kratce po koupi jsem mimo bezneho servisu udelal loziska v krku rizeni a spise preventivne i spojku protoze kolem 10000ot nekdy prokluzovala coz pri cestovni jizde nebylo znat.
Jedina zavada byl upadly kontakt na pridanem spinaci ventilatoru chlazeni. Samozrejme se to stalo v tom nejhorsim momente a to v lete ve Vidni takze kazdych par minut zastavit a nechat motor vychladnout, venku z mesta pohoda protoze to uz se uchladi i bez vetraku. Az doma jsem zjistil ze minuly majitel si s pridanym spinacem nedal moc prace takze jsem vse predelal a od te doby bez jedineho problemu.
Pri jednom dalnicnim presunu do me narazil bazant a narazem prasknul plast okolo budiku ale to nemuzu povazovat za zavadu. Jeste ze se nestalo nic horsiho.
VFR je naprosto univerzalni stroj vhodny jak na pohodove cestovani (pri cestovni rychlosti cca 140 spotreba 5L) tak na rychle presuny okolo 200km/h (nad 220km/h uz se ji moc nechce).
Pri srovnani se ZX9 sice VFR vubec nejede ale v zatackach stiha dost slusne ;)
Podvozek pro jednoho dobry ale pro dva bude uz asi moc mekky predek ktery nejde nastavit. Dualni brzdy jsou skvela vec a vubec neni treba slapat na zadni brzdu ani pri nouzovem brzdeni. Vetsina VFR ma ve meste problem s chlazenim takze je motorka nejvhodnejsi na okresky, hlavne v Nemecku a Rakousku. Na Slovenskych hrbatych okreskach jsem se trochu trapil ale nic hrozneho. Samozrejme zvladne i sotolinu ale enduro to urcite neni a hlavne je ji skoda takze je lepsi si cestu planovat a drzet se na asfaltu. Na dalnici se ji moc nechce, spotreba jde az k deseti litrum a hlavne je to hrozna nuda.
Ulozny prostor pod sedlem je pouze na lekarnicku a par drobnosti a navic s krytem sedla je bez naradi nepristupny takze pouzivam 2L tankvak. Naopak vyhodou je zamek na prilbu takze ji nemusite tahat vsude sebou nebo vozit extra zamek.
Proti silnejsim a sportovnejsim motorkam ma urcite vyhodu v nizkych provoznich nakladech (nezere gumy ani retezovky) a celkem dlouhych servisnich intervalech.
Merim 174cm a skoro na me nefouka a pri rychlosti nad 120km/h ani neprsi ale pro vetsi jezdce to uz tak dobre nebude takze turisticke plexi bude nutnost.
Nejdelsi jednodeni vylet na otocku do Bratislavy (750km) bez znamek unavy ale tomu asi dost napomaha presite sedlo s lepsi penou nebo co to je :).
Mozna jeste posledni vec je ze sviti skoro jako auto takze jizda v noci je bez problemu.
Vic doplnim az bude cas a nebo az zjistim neco noveho.
Omlouvam se za hacky a carky ale muj pocitac je nejak nema :)
Pokud chcete hlavne cestovat tak je to urcite ta prava!
super stroj
Dobrá volba už ji sedlám nějakej rok a neměnil bych za nic
Co dodat? Snad jen 10 bodů.
Vfr je nejlepší
Na fotkách jako nová. Tak ať dál slouží!