renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda NC 700X (2013)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník josefíno
Vloženo 1.1.2016
Aktualizováno 5.8.2019
Zobrazeno 7 554x
HODNOCENÍ PROFILU OD 37 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Nejsem možná úplně typický typ NCčkáře, nejsem úplný začátečník ani nezačínám znova po mnoha letech, NC 700X je u mě logické (nebo nelogické?) pokračování řady po strojích jako ZX 7R, ZX 10, ZZR 1200...

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Auto Dukla - Honda Pardubice (Pard

Výška jezdce: 180 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Kawasaki ER 6F: Kawa je moje srdeční záležitost, ale...strach z krátkého rozvoru při cestování ve dvou (málo místa), vyšší cena
Honda NC 700S: Design

První dojmy - Vzhledem k tomu, od čeho jsem k NC přecházel, bylo mi, jako kdyby mě vykopali z Olympu dolů mezi smrtelníky. Jenže já jsem smrtelník a donekonečna mi to používání božích hraček procházet nemuselo...

Motorku bych doporučil pro - Pro někoho, kdo platí hypotéku.

Doplňky na motorce - - plně stavitelné kartridže Andreani v předních vidlicích
- zadní tlumič Ohlins S46DR doplněný o hydraulické předpětí pružiny
- výfuk Leo Vince
- radiální brzdová pumpa Magura
- kompletní systém kufrů Givi
- plexi Skidmarx
- zadní blatník Baracuda, malá zástěrka před tlumič
- padáky Rutan
- hlavní stojan
- ukazatel kvaltu Gipro

Recenze

Moje cesta k NC začala na konci roku 2013, kdy jsem si uvědomil, že 1200 najetých kilometrů za rok je dost málo a buď je čas se na to po 30-ti letech vykašlat, nebo to chce nějakou změnu. Ono zalehnout na raketu a letět rychlostí 200+ z místa A do místa B je úžasné, jenže po letech to prostě jednoho nějak může přestat bavit. A když změnu, tak radikální.
NC mě nejvíc oslovilo odvahou jejich tvůrců jít proti zažitým a módním proudům. Myslím si, že dát na trh moderní motorku, která dává z dvouválce 670 ccm necelých padesát koní místo obvyklých 70-ti u konkurence chce velkou odvahu, protože většina lidí se podívá na "papírové" parametry a hned je jim VŠE jasné. Zároveň ale mnoho lidí tuší, že těch úžasných 70 koní v řekněme 8-9000 otáčkách není zadarmo, ale že se musel obětovat výkon dole. A to je celý vtip tohohle motoru, podpořený ještě dlouhozdvihovou konstrukcí a zapalováním po 270-ti stupních. Výsledkem je krásný sytý tah odspodu, kdy se obětoval vršek otáček i s oním výkonem. Jako bonus to přineslo velmi malou spotřebu a životnost celého agregátu- na Netu jsou k vidění už i kousky s 200.000 km.
Ono toho bylo víc, co mě na té motorce zaujalo- při středním obsahu motoru rozměry velké motorky (cestovní ambice), sice vzhled cestovního endura, ale ryze silniční rozměry kol jasně ukazující na zaměření motocyklu (nemám off roadové choutky), k tomu ale nepatrně vyšší zdvihy odpružení, jakoby šité přímo na české silnice, téměř ležatý motor a rám probíhající hned nad motorem, to vše podpořené nízko umístěnou nádrží má za výsledek nízké těžiště s výbornou ovladatelností a velmi návykovou schránkou mezi koleny. Kdo chce, může mít i automatickou převodovku. Ono upřímně řečeno, žádný z těchto konstrukčních prvků není nový, každý už jsme někde viděli. Jenže v Hondě je všechny posbírali, dali na jednu motorku, oblékli tomu líbivý kabátek, což vzhledem k netradiční konstrukci musela být šichta (před designérem verze X smekám) a prodávali za cenu, která tenkrát neměla konkurenci a která mi po dlouhých letech umožnila jít zase do funglovky.
Mám najeto skoro 20.000 km, tak připojím i malé hodnocení jejích vlastností. Nejlíp se asi cítí ve městě a na okreskách, nejmenší nadšení vzbuzuje na dálnici, i když i tu v pohodě zvládne. Doveze do práce, odpoledne na kafe, nebo ve dvou na dovolenou. To ale vlastně píšu to, co tu už bylo napsáno mockrát. Vždycky to je ale, paradoxně k jejím papírovým parametrům, jízda velice zábavná. Když jsem se s ní prvně projel a viděl tu ochotu vrhat se do zatáček, hned mě napadlo, jak by se chovala na okruhu. Letos, vlastně už loni na jaře jsem obul měkčí obutí a byla z toho hned trojitá návštěva Brna a koupě nových sliderů. Na rekord okruhu to sice nebylo, ale obávám se, že se u mě začínají projevovat příznaky závislosti.
Takže kdybych to měl napsat v jedné větě, tak v ničem není nejlepší, ale všechno umí dobře. I když možná v tom městě...

Jelikož se s motorkou občas pouštím i do "větších akcí", vědom si limitů sériového podvozku, pustil jsem se těsně před novou sezónou do "upgradu" pérování a nechal ho vybavit stavitelnými kartridžemi Andreani vpředu a taktéž stavitelným Ohlinsem vzadu. Byl jsem už vyzkusit a je to prostě bomba! Podvozek je tuhý a pevný, přitom z komfortu nic neubylo a průjezd zatáčkou je teď chirurgická záležitost...Náročnějším majitelům NC mohu jen doporučit.




















Takže poslední hrst úprav: k ochraně "žluťoučkého miláška" jsem pořídil zadní blatník od Barracudy plus malou decentní zástěrku.




Dále jsem instaloval nová řidítka, o 5cm širší a hlavně nižší, jsou teď téměř v ose s vidlicí, což je výborné na ovladatelnost a taky mám teď mnohem lepší zpětnou vazbu od předního kola. Přišel jsem sice o kousek pohodlí, ale na motorku nechodím odpočívat, na to mám kanape a v bedně "ordinaci". Nová poloha mi teď umožňuje přistupovat k průjezdu zatáček mnohem aktivněji, o což si nový podvozek prostě říká.
.









Nakonec jsem trochu tvarově upravil plexi od Skidmarxu aby stylově víc pasovalo k novému "sportovnějšímu" looku.





Co mě se týče, sezóna může začít.





Po roce ježdění na novém podvozku připojím pro ty, kteří by o něm uvažovali krátké zhodnocení: je super, jděte do toho! Teď vážně: je boží!! No tak dobře: nějakou dobu mi trvalo (popravdě několik měsíců, jsem asi trochu pomalejší), než jsem našel optimální nastavení, ona i "nová"vidlice se postupně "rozcházela", nicméně teď jsem dosáhl ideálního (nedosažitelného) stavu většiny motorkářů mít doma několik motorek, cestovní pohovku na žehlení zdejších rozbitých silnic i "okruhovku" s pevným a přesným vedením. A ještě několik mezi těmito dvěma "extrémy". Stačí jen otočit čudlíky.
Zatím poslední oblastí, na kterou jsem se zaměřil (zima byla dlouhá), jsou brzdy. Zadní je sice tupá a slabá, ale protože ji používám jen vyjímečně, zaměřil jsem se na přední. Ta má sice jen jeden kotouč a plovoucí dvoupístek, nicméně hlavně asi díky velkému průměru kotouče nebrzdí vůbec špatně, jen se za ni musí vzít větší silou a díky tomu v ní není moc cit. Použil jsem tedy asi nejjednodušší řešení (laboraci s různými destičkami mám za sebou) a nahradil jsem axiální pumpu radiálním typem, který nabízí mnohem lepší páku (myšleno jako fyzikální veličinu), konkrétně 1:7 oproti 1:4. Tomuto suše matematickému poměru nyní zhruba odpovídá i pocit z brždění, brzdím teď mnohem menší silou (dva prsty stačí i na krizovky) a s větším citem. Aby tato úprava měla takový efekt, musí být dodrženo základní pravidlo- nová pumpa nesmí mít větší průměr pístku než originál, jinak zisk na páce zmizí v džungli zákonů hydrauliky a nová páka by mohla brzdit i hůř než původní. Protože u NC jde o 11 mm, došel jsem k firmě Magura, která tento průměr snad jako jediná vyrábí (model 195). A aby byl efekt maximální, podpořil jsem to celé novou pancéřovou hadicí od Hel.
S novým systémem mám najeto asi 2000 km a zatím se vše jeví OK, takže možná další typ pro "ladiče"








Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
josefíno
josefíno napsal 25.04.22 v 16:20

Díky všem za komenty, člověk je tvor nedokonalý a navyvádí se (než je od něj úplnej pokoj) různých 3,14- tchovin...
To krysoid - dle Tvé Tenere story jsi sice více off a já spíš on (road), ale rozumíme si a to je nejvíc to hlavní. Nejtěžší bylo restartovat makovici na "nové výkonové pásmo" a pak už to bylo v pohodě. NC už nemám, přesednul jsem na ještě větší pilu (500, viz můj profil). Musím říct, že si to "pořád plnej" neskutečně užívám, to bych si s dřív s litrem nemohl dovolit, bo s takovýmhle přístupem bych tu už nebyl...Jen škoda, že jsem na to přišel až tak pozdě (asi dlouhý vedení, no)

krysoid
krysoid napsal 24.04.22 v 16:22 10b.

Taky jsem přešel ze 170k na 50k,takže naprosto chápu tvoji myšlenku Ale srdce závodníka prostě nejde vypnout co? Moc se mi líbí směr jakým si to poslal

Codo
Codo napsal 14.09.20 v 07:47 10b.

Paráda! Jdeš cestou, kterou jsem nečekal, že někdo zkusí. Vím docela dobře, co je NCčko zač, mám ho taky a vyhovuje mi maximálně už svojí podstatou. Ty z něj dostáváš další dimenze a baví tě to a ještě o tom umíš dobře a zajímavě napsat. Supr a díky!

milda666
milda666 napsal 30.05.20 v 00:37 10b.

Super úpravy, ty tlumiče mně dostaly, to je fakt pěkné.

mako3388
mako3388 napsal 09.12.19 v 15:25 10b.

Více komentářů



TOPlist