PROFIL MOTORKY

Yamaha XZ 550 (1983)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Martywendy
Vloženo 26.12.2015
Aktualizováno 29.10.2018
Zobrazeno 2 026x
HODNOCENÍ PROFILU OD 15 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Opět jsem to nevydržel bez starší, krásné motorky...

Více fotografii

Výška jezdce: 185 cm

První dojmy - Zatím jsem na ní nejel, uvidíme na jaře!

Recenze

Našel jsem ji v Německu, skoro až u holandských hranic. Stála 16 let nevyužívaná v garáži. Takže nějaká práce na ní byla, ale už běží. Potřebuje ještě trochu seřídit a dodělat drobnosti.
Březen 2016 - v předchozím odstavci jsem psal že na ní byla "nějaká práce", tak teď se pokusím vzpomenout si co všechno jsem na ní dělal
Když začnu od předku, tak jsou dělané brzdy (prachovky, kapalina, destičky), pak repase vidlic (gufera, olej), následuje ložisko řízení. Dával jsem nové gripy řidítek a dodatečná závažíčka Kellermans.
Motor - rozebrán, přetěsněn, seřízené ventily. Startér repasován, včetně nové volnoběžky. Bojoval jsem s elektrikou, pořád jsem měl někde zkrat a vybíjelo mi to novou baterii. Pak jsem přišel na to že problém je v regulátoru dobíjení, takže původní skončil v popelnici. Ten nový jsem umístil ven, na stranu za stupačku. Myslím že to i docela dobře vypadá a chladicí efekt bude dokonalý...
Karburátory - vyčištění, přetěsnění, nové jehly včetně sedel. Synchronizace dvouválce je tedy podstatně jednodušší než u čtyřválce
Nádrž - kromě obligátní repase kohoutku (výměna membrány), jsem musel i řešit rez v nádrži. Osvědčila se mi kyselina citronová a následně jsem vnitřek zafixoval německým přípravkem Fertan.
Výfuky - jsou nové, včetně svodů. Firma JAMA.
Následovalo leštění, výměny náplní (chladič, motor, kardan) a nakonec nové gumy od Continentalu.
Chystám se na přihlášení, tak uvidíme...
Duben 2016 - trochu jsem jí projel a jede výborně! Lehká, krásně ovladatelná, se zajímavým zvukem.
Červenec 2016 - měl jsem řadu technických problémů - ne nadarmo měla tahle motorka ve své době ne zrovna dobrou pověst... Za prvé jsem si všiml ( a naštěstí jsem si všiml včas že mi najednou přibyl olej. Samozřejmě to olej nevyrábí, ale byla to kombinace olej + benzín. Skrz špatné membrány v benzínovém čerpadle mi protekl benzín přes válec, okolo pístních kroužků do olejové náplně. Je pravda, že tuhle závadu nemůžu svádět na konstrukci motorky, membrány prostě byly staré. Pak mi zase začal utíkat benzín z karburátoru a zjistil jsem další špatnou membránu, tentokrát v akcelerační pumpičce. Vypadá to že membránám nesvědčí když nejsou stále ponořeny v benzínu. Když jsem motorku repasoval byly všechny v pořádku, ale jakmile se k nim po letech dostal znovu benzín, tak to nezvládly
Tohle všechno jsem už vyřešil, ale čekala mě ještě jedna zapeklitá věc - byl jsem se projet (mimochodem jízdní vlastnosti jsou fakt super) a když jsem zajel na pumpu tankovat, tak už jsem to nenastartoval - baterka prázdná. Podotýkám, že je nová... Vzpomněl jsem si na několik článků, kde se autoři zmiňují o problémech s dobíjením a bylo mi jasné kolik uhodilo. Jen mi pořád vrtalo v hlavě, že motorka se tváří jako když dobíjí, všechno jsem předtím proměřil a všechny hodnoty napětí i proudu byly v normě. Na spodních hranicích, ale v normě. Vyrobil jsem si také miniaturní měřák napětí, abych za jízdy viděl kolik jde do baterky. Nebylo to ideální, ale 13,2 - 13,4 V jsem považoval za dostatečné. Baterka si to ale nemyslela...
Pak mě napadlo spočítat si spotřebu motorky (světla, zapalování,...) a porovnat to s tím kolik dokáže alternátor vyrobit. Vyšlo mi že prostě nevyrobí dost. Pár ampérů chybí a motorka si to bere z baterky, místo aby se za jízdy dobíjela.
Takže jsem začal shánět stator alternátoru - naštěstí jsem zjistil že je shodný s celou řadou jiných motorek, takže to snad nebude takový problém.






Březen 2017 - Jsem v pasti... ! Stator alternátoru jsem koupil nový, namontoval, slavnostně nastartoval a FURT stejný. Dobíjí málo, jenom okolo 13,1V. Teď už nevím - všechno je tam nové, stator, regulátor, baterie i všechny dráty s konektorama. Už mě napadá jediná věc, že rotor už nemá tu správnou magnetickou kapacitu a elektromagnetická indukce sice probíhá, ale slabší než by měla být. Což je problém, protože pokud permanentní magnet může stářím ztrácet "sílu", tak koupí jiného rotoru si moc nepomůžu...
Duben 2017 - No sláva...! Vyřešeno. Jenom nevím jestli mám mít radost, nebo být naštvanej. Díky tomu že jsem koupil ještě jednu XZ, tak mám díly na vyzkoušení. A zjistil jsem, že jsem se rok trápil, měřil, vymýšlel nemožné a nakonec se ukázalo že NOVÝ regulátor je tou pravou příčinou! Mám na to smůlu - naivně předpokládám že nová věc je funkční. Stačilo namontovat starý, ještě původní regulátor z druhé XZ a najednou dobíjení šlape jak má! Ten nový regulátor má prostě špatně nastaveno výstupní napětí a dává málo. Neuvěřitelné...
Červenec 2017 - nakonec jsem z preventivních důvodů vyměnil i volnoběžku startéru. Začala chrastit a to není dobré znamení. Musel jsem si na to vyrobit speciální stahovák. Takhle to vypadá rozebrané:





Březen 2018 - podařil se mi skvělý nákup! V jednom německém dealerství YAMAHA likvidovali staré zásoby dílů. Koupil jsem tam celou, nepoužitou, ještě originál zabalenou barevnou sadu na XZ 550 v červené metalíze a ještě spoustu dalších dílů!
Už se těším až na jaře vyjedu v nových barvách...










Říjen 2018 - objevil jsem špony v oleji. Vypadá to na přidřený motor na klice. Takže starý motor ven a nový dovnitř Ještě že mám kam šáhnout...





Při té příležitosti jsem ten "nový" motor napřed rozebral, abych věděl že ho tam nedávám zbytečně. Vyměnil jsem všechna těsnění a nastavil ventily.










A jsem rád že jsem to udělal, protože jsem odhalil krásně vyhořelý stator, tohle asi nedobíjelo





A motor je zpátky...





V týdnu jsem vyzkoušel náš Magistrát, jak plní zadání Ministerstva a vyzvedl si prodloužení TK o 2 roky, i když jsem měl již půl roku propadlou technickou
Tím pádem mi nic nebránilo přendat na motorku novou barevnou sadu. Takže takhle jí sluší červená!




Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Rebel245
Rebel245 napsal 22.11.18 v 11:11 10b.

No pěkna.mašinka ale to martyrium oprav. ..Klobouk dolů

Biker-Stejsky
Biker-Stejsky napsal 25.02.18 v 22:27 10b.

Ahoj kde se dají sehnat na tuhle potvoru membrány do karburátoru a benzínové pumpy nedaří se mi je sehnat nikde.

DajaV
DajaV napsal 15.04.17 v 09:39 10b.

Krásná .. a šikovnej člověk !!

Jekub
Jekub napsal 08.04.17 v 19:33 10b.

Krásná barva!!! Držím palce ať vyresis dobíjení...

bulldogbiker
bulldogbiker napsal 18.03.17 v 08:39 10b.

No to je bomb a take ji chci a hned !!
fakt krásná

Více komentářů



renocar_prosinec
Objednat reklamu
TOPlist