renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Yamaha FZS 1000 Fazer (2001)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník wi_tack
Vloženo 19.12.2015
Aktualizováno 19.9.2016
Zobrazeno 2 556x
HODNOCENÍ PROFILU OD 12 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Cestovní "letadlo" s přiměřenou spotřebou a jízdním komfortem.

Více fotografii

Motorka koupena od Soukromá osoba - domluva v pohodě. O motorku se staral výborně, jsme stále v kontaktu.

Výška jezdce: 182 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Suzuki DL 650 V-Strom: Největší favorit. Právě nebyla ke koupi žádná, která by mě zaujala.
Yamaha TDM 900: Právě nebyla ke koupi žádná, která by mě zaujala.
Honda XL 700V Transalp: Necítil jsem se na něm dobře, neseděl mi.

První dojmy - Po prvním svezení jako spolujezdec jsem byl ohromený výkonem, zrychlením a silou motorky, která vezla dva pořádné chlapy. Když jsem na ní sedl sám, zjistil jsem, jak umí být hodná v nižších otáčkách a jaké letadlo se z ní stane, když pravá ruka trochu zatáhne.

Motorku bych doporučil pro - Hodně všestranná motorka na silnici (ne do terénu), hodí se na cesty do práce i na dálkové přesuny o dovolených. V pohodě pro dva lidi s naloženými kufry, kdy na výkonu nepoznáte, že nejedete sám. Chce to pilota, který využije její sílu nebo naopak disciplinovaného jezdce, který odolá touze zatáhnout a bude si užívat její klidný chod a jezdit dle předpisů.

Doplňky na motorce - Vyhřívané rukojeti, širší řidítka s hrazdou, stavitelné páčky brzdy a spojky, zásuvka na řidítkách, držáky na tři kufry, top case (byl s moto) + dva boční kufry (ty jsem dokoupil), alarm s dálkovým ovládáním, zvýšené turistické plexi.

Recenze

Kamarád automechanik zjistil, že se dívám po nějaké motorce a doporučil mi moto od svého kamaráda, který chtěl přejít na enduro. Zkontaktoval nás, domluva byla rychlá a fajn. Původní majitel se o motorku opravdu dobře staral, měl jí opečovávanou (např. krátce před prodejem nová CZ zlatá řetězovka. brzdové destičky a olej) a vyšperkovanou různými doplňky - viz výše. Měla najeto dle tachometru 46.200 km. Drobná kosmetika, hlavně drobné škrábance na nádrži a malá promáčklina na nádrži, jinak nic - nevypadá na svůj věk. Svezl mě, pak jsem se svezl sám a bylo rozhodnuto.
Motor má krásny kultivovaný chod, mně vyhovující zvuk v nižších otáčkách, kdy si jen tak krásně stejnoměrně bublá a který se změní nad 6 tis. otáček v parádní bouření. Ale nejde mi o zvuk, ten je pouze projevem chodu úžasného motoru, ve kterém okolo 6,5 tis jako by bouchly saze a motorka se rozletí, že to člověka trhá od řídítek. Ale v nižších otáčkách umí jet plynule, bez jakéhokoliv cukání okolo 2 tis., takže se s ní dá krásně jezdit po městě a pak si to užít třeba i na dálnici. Pokud jedete mimo obec na 6 a nechce se vám řadit, umí krásně plynule jet bez řazení přes obec 50 km/hod.. Já přes obec raději řadil na 5 nebo i 4, protože si to stále užívám. Při vyšších rychlostech na ní na můj vkus dost foukalo, tak jsem pořídil vyšší turistické plexi a pak už nic nebránilo využít její sílu a jízdní vlastnosti. Čtyř válec, suchá hmotnost pouze 208 kg, výkon 105.2 kW a točivý moment 105.9 Nm hodně napoví, co tento litrový Fazer umí. Je to motor ze supersportu v cestovním těle - podle mě se konstruktérům v Yamaze povedl skvělý tah. Motorka i když už nepatří mezi žádné mladice, má podle mě pěkný design a nadčasový motor. Když potřebujete zrychlit při předjetí, je to s Fazerem hračka a zápěstí nebolí, protože s ním stačí lehce pootočit.
O brzdách na Fazeru se říká, že jsou výborné a já to mohu jen potvrdit. Brzdí fakt perfektně, hlavně přední (čtyř pístkový dvou kotouč). Se zadní se musí víc opatrně, hlavně, když jede člověk sám. Ale většina lidí stejně brzdí hlavně přední.
Spolujezdkyně si chválila posed i celkové pohodlí, prý na ní za mnou vůbec nefoukalo a cítila se bezpečně. Ve dvou a nebo s bočníma kuframa se mi zdá moto ještě stabilnější, než když jedu sám.
Spotřeba, stejně jako u jiných moto, je závislá na tom, jak se za ní tahá. Já jezdím za 4,2 až 5,8. Což považuji vzhledem k síle motoru a jízdním možnostem za krásné. Není to moto do terénu, nejlíp se cítí na pěkném asfaltu, kde je dostatečně stabilní, jde pěkně do zatáček a dá se s ní krásně užít. Tomu odpovídá i odpružení, které je vpředu a vzadu nastavitelné.
Pod sedlo se vejde nejnutnější vybavení a vzadu mám top case, který téměř nesundávám.
...
Tak už má nového majitele. Doufám, že mu bude dobře a ve zdraví sloužit a dělat radost.
Já jdu do slabšího cesťáčku - Honda NT 700 V Deauville.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Bikerr3979
Bikerr3979 napsal 26.12.15 v 21:06 10b.

Zdarec draku krásně si ji popsal souhlasím do puntíku.Teď mám najeto cca 8000 km.a naprostá spokojenost a spolehlivostJediný problém byl kufr GIVI V46 který se mě pokusil dvakrát podjet zprava a taky podle toho dopadl a nevyhrál.Už je spravenej a přišroubovanej na tvrdo.Přeji ti mnoho šťastných kiláků a málo hňupů na vedlejší.

-HARYS-
-HARYS- napsal 26.12.15 v 12:57 10b.

Pěkný kousek od Yamahy ! Ať Ti to šlape !

Mildaz
Mildaz napsal 24.12.15 v 17:37 10b.

Příjemnej cesťák, kterej se umí pěkně rozparádit Pěknej kousek, ať slouží.

MARTlN
MARTlN napsal 23.12.15 v 21:32 10b.

4.2 spotreba zni jako z pohadky.

magnos
magnos napsal 23.12.15 v 18:50 10b.

Gratulujem - krásny stroj.
Tie Fazery majú niečo do seba

Více komentářů



TOPlist