renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Triumph Speed Triple (2015)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník JKLM
Vloženo 5.12.2015
Aktualizováno 12.7.2017
Zobrazeno 1 893x
HODNOCENÍ PROFILU OD 10 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.1

Popis motorky


Prosinec 2015
První motorka v životě s doslovnou nulou na tachometru, vybalená a sestavená "z bedny".

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Triumph Praha (Praha 4-Modřany) - Několikaletá zkušenost, problémy s technikou vždy vyřešili rychle a kulantně, zatím ale nebyl důvod řešit cokoliv závažného.

Výška jezdce: 180 cm

První dojmy - Leden 2016. Zatím najeto 460 km. Na Štědrý den megasraz u stromku na náměstí v CB (1500 motorek), zatím poctivě zajíždím a postupně posouvám blikání diod na otáčkoměru po stovkách vzhůru. Nádherná britská kočka, jako každá láska po první noci:-) Jde o speciální letošní výroční edici Speed 94 k dvaceti letům existence tohoto typu. Není to limitka, ale jen zvláštní barevná verze v plné výbavě, s aero doplňky, které se dřív musely dokupovat zvlášť. Jinak také poslední edice výběhového modelu, protože na jaře bude nástupce. Někdo říká, že se "starý" Speedy hodí dnes už maximálně k dojíždění do Kolbenky, a co nemá 200 koní, je šrot. Já ale myslím, že kdo se jednou svezl, ví své:-) A ten budoucí bude technicky lepší spíš jen v elektronice, kterou nemusím, a jemně v designu, který se mi už tolik nelíbí.

Motorku bych doporučil pro - Pro mě! A taky pro každého, kdo hledá celkem univerzální, originální, spolehlivou a silnou motorku na velmi svižné krátké a střední pojížďky, od města po jednodenní výlety. Angláni se Speedym i hodně cestují, s brašnami, kufry i nosičem, motka to zvládá, trpí ale vzhled hlavně té sexy prdelky. To asi nezkousnu :-)

Doplňky na motorce - Zatím jen originál zadní madlo pro spolujezdce, aby se nebál, že hned za sedlem začíná asfalt. Je při mizení z křižovatek trochu lekavý

Recenze

Leden 2016
Už jsem se na něm před pár lety svezl v rámci předváděčky, a už tehdy jsem o něm silně uvažoval. Nakonec ale na čas zvítězil "autobus" od stejné značky. Se servisem, spolehlivostí a vším ostatním u Triumphu jsem byl spokojen, spolujezdkyně byla nadšená pohodlím, časem mi ale začala vadit hmotnost, obří rozměry, menší obratnost a taky jsem prostě dostal chuť na nové "maso". Takže Speedy se znovu dostal do hry.

Kdysi prezentovaný jako praotec streetfightrů, první pouliční chuligán přímo z továrny atd., časem přišel o výjimečnost, pokud jde o divokost a výkonové parametry. Stále je to ale dokonale postavená, vyvážená, spolehlivá a jedinečná motorka, kterou si s jinou nikdo nesplete. Dnes spíš gentleman v letech (stejně jako já ), ale rozhodně žádný slaboch a měkota, přitom nádherný zvuk i z originálních koncovek, relativně pohodlné sedlo i pro "brzdu", a těch 135 koní stačí

Tlumiče jsou plně stavitelné, tovární setup se zdá zatím jako tvrdší, ale to se musí nejdřív rozhýbat, pak se uvidí. Pneumatiky Metzeler Racetec K3, montované jako standard, jsou skoro závodní, a pro mě zbytečné, taky prý moc nevydrží, takže jako druhé plánuji namontovat něco turističtějšího. Lednové okresky ale nejsou pro testy pneumatik ideální, takže uvidíme po sezóně.

Zatím jediný drobný problém - o tři milimetry delší konec jednoho vyklápěcího háčku pod sedlem způsobil prasknutí plastového úchytu. Nebýt to v záruce, vyřeší to pilka na železo, vteřinové lepidlo a pět minut práce. V DK MOTO to ale v rámci záruky vyřešili tak, že mi obyčejné sedlo vyměnili kus za kus za luxusní originál gelové (cca 7500 Kč), pochopitelně GRATIS. Palec nahoru!

Specifické vlastnosti
-- Na místě docela malý rejd (ve srovnání s jinými naháči, např. s Hornetem), připomíná to spíš sportky, daň za originální úchyt předního světla, které se neotáčí s řídítky. Za jízdy nevýznamné.
-- Trvale svítí oba světlomety, i na tlumená světla, což není běžné a kromě toho, že to dobře a symetricky vypadá, je to v noci znát. Paráda!
-- Na rozdíl od předchozího cestovního endura (T Explorer) má Speedy ve volnoběžných otáčkách nulový krouťák a začíná fungovat s docela velkou prodlevou až cca od 2000 otáček. Při jízdě to nijak nevadí a výš už je to známý a návykový neustálý tah, ale v městském popojíždění v kolonách a do pravoúhlých uliček to chce vždycky jedničku. Oproti Exploreru i Hornetu rozhodně nevýhoda a docela sportovní naladění, podobné dvouválcům, ale dá se zvyknout. Kdysi totéž na VTR, u tříválce bych ale čekal větší pružnost. Má se to prý zlepšit u nástupce.
-- Neukazuje zařazenou rychlost, stejně jako milión jiných motek. Zažil jsem to sice zatím jen na Exploreru, zvyká se na to ale rychle. Lze samo řešit doplňkem, ale asi do toho nepůjdu. Jinak parádní a krásně čitelná přístrojovka, otáčkoměr má mít prostě rychlou červenou ručičku a ne displej! Blikací diody pro přeřazení jsou fakt sexy, i když mimo okruh je to taková pitominka. Ale baví!

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
MajklS
MajklS napsal 03.03.16 v 08:39

Čauky. Nóóó, překvapuješ
Explorer pryč ... Ale asi je to cesta. která jednoho dne na nás také čeká, až nám začnou "velké věci" vadit
Přeji hodně úsměvu v přilbě. A naviděnou (počítám že na V. ROTH)

context
context napsal 01.03.16 v 18:33 10b.

super stroj, přeji hodně najetých km bez nehod a krátkou zimu

Brukev
Brukev napsal 27.02.16 v 09:58 10b.

Tak tomu rikam darecek pod stromecek. Ja bych na to jel klidne i k mori

boucek69
boucek69 napsal 15.01.16 v 07:21 10b.

super Angličan

Racing.angel
Racing.angel napsal 06.12.15 v 11:27 10b.

Paradni At ti dela jen samou radost

Více komentářů



TOPlist