PROFIL MOTORKY

BMW R 1200 RT (2012)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník jzvolanek
Vloženo 22.11.2015
Aktualizováno 22.11.2015
Zobrazeno 4538x
HODNOCENÍ PROFILU OD 22 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.4

Popis motorky


Můj Pepé, kamarád do pohody i nepohody.

První dojmy - Nádherný stroj, hezky jede, hezky vypadá, skvěle svítí.

Motorku bych doporučil pro - Pro nás, co už nechceme slézat z motorky s pocitem, "hurá, přežil jsem to". Co umíme sednout k mapě, naplánovat do GPS mnohadenní výlet napříč Evropou, kdy cesta je cíl. Co chceme i po dlouhé jízdě být odpočatí a užívat si komfortu.

Doplňky na motorce -



Recenze

Na předchůdci R 1150 RT najeto 80 tis. km. A rozdíl k lepšímu? Vyšší výkon, lehčí řízení, kultivace motoru s menšími vibracemi, výbava, výkon světel ve tmě, je toho hodně. A k horšímu? Ovládání blinkrů ve stylu "japonský standard", parkování na hlavní stojan, méně výkonný pedál zadní brzdy, menší místo pro spolujezdce - už se mezi nás nevejde třetí :).

Je to motorka určená pro tandemovou jízdu. Pro jednoho řidiče má až moc veliký výkon, je lehká a umí být divoká. Ve dvou se řídí skvěle a nemusím tolik hlídat pravou ruku. Před každou jízdou se pokochám její krásou a slíbím si, že ji v tomto stavu chci zase zaparkovat. Umí mě vozit v teple, kdy stažením štítku zapínám "klimatizaci" a při mírném roztažením kolen nabírám chladivý vítr. A když se ochladí nebo začne pršet, štítek zvednu, kolena schovám do nádrže, zapnu vyhřívání sedadel i heftů a jedu dál.
Brzdy fungují citlivě, pedál ani nepoužívám. I s největším nákladem není problém dobrzdit náhlou prékérku. Kufry pojmou vše od oblečení pro všechny varianty počasí, přes bábovku nebo řízky na cestu, vařič, až po dámskou kosmetiku a fén. Je to "pick-up" na dvou kolech.
Nádrž bezínu na 22 litrů a spotřeba cca 4,8 litrů nenutí zastavovat u každé čerpací stanice.
Značkový servis je nejslabší místo značky BMW. V Česku není servis na úrovni, kterou by očekával majitel stroje v této cenové kategorii. To je téma na jiný článek.
Poruchovost je u tohoto modelu vyšší v oblasti elektroniky. Původní nerozbitná "kovařina" u 1150 RT byla vyměněná za jemnou elektroniku, která se možná hodí do auta, ale ne na motorku, na kterou prší a je ovládána méně citlivými rukavicemi. Během prvního roku přestal fungovat ovladač štítku. Byl vyměněn kompletní levý multifunkční přepínač. Pak přestal na tomto novém přepínači fungovat ovladač palubního počítače. Ale už po záruce. Takže buď investice 8 tis. Kč do třetího přepínače nebo nepoužívat informační počítač o teplotě, dojezdu, spotřebě atd. Tady soudruzi z NDR udělali chybu :(.
Motorka se nejvíce těší z jízdy v táhlých zatáčkách alpských hor a do kopců. Ani v tropických vedrech přímořských letovisek se nepřehřívá. Když najede na kostky, ani o tom nevíte. Do řidítek se nepřenáší nic. V náhodném "off- roadu" je jediný problém rychlá jednička. Asfalt je přece jen lepší.
Ve městě se díky dobré ovladatelnosti a ohleduplnosti ostatních řidičů, řadí na první místo u semaforů. Jede tam bez agresivity, důstojně a ohleduplně. A když město opustí, umí jet i po nudné dálnici, kde ukrajuje kilometry na tempomat vysokou rychlostí, která se při zvednutém štítku jeví výrazně pomalejší, než je skutečnost. Je určená k relaxační jízdě krásnou horskou přírodou. Nedovedu si představit, že bych ji vyměnil za jinou.



Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
DavidŠlechta
DavidŠlechta napsal 21.07.17 v 00:30 10b.

rudirt
rudirt napsal 10.05.17 v 21:06 10b.

Moc pěkně napsáno. Taky přeji nejmíň 80.000 km!
Nevím. já jsem za 6 let a 22.000 km neměnil ani
žárovku, ani pojistku.. Asi lepší ročník...
Pohodovou jízdu a vždy šťastný návrat !!!
10 b.

Klose
Klose napsal 16.05.16 v 07:24 10b.

Více komentářů



TOPlist