PROFIL MOTORKY

Yamaha XJR 1300 (2001)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Clint
Vloženo 19.11.2015
Aktualizováno 20.9.2016
Zobrazeno 3155x
HODNOCENÍ PROFILU OD 26 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


Nádherná klasika se dvěma laufy, dvěma budíky a naleštěnými chromy...Tahle mašina prostě nikdy nezestárne...

Více fotografii

Motorka koupena od Jičíněves - Prodejce doporučuji, slušné jednání a dobrá koupě.

První dojmy - Akorát jsem ji přivezl domů a myslím si, že letos už nevyjedu :) Dovoz z Itálie, v provozu od 2003. Najeto poctivých 8tis km. Těším se na první svezení jako malé dítě na nové autíčko :) Jsem z ní přímo nadšený. Motorka je v perfektním originálním stavu a tak ji plánuji ponechat... Tak dnešního dne jsem ukončil leštění a čištění. Nenechal jsem nic náhodě, pořídil jsem od HD jejich kosmetiku a leštěnky na chromy, pač oni dobře vědí, co je pro jejich stroje dobré. Když jsem usoudil, že je mašina pořádně naleštěná, počasí přálo, rozhodl jsem se pro první krátkou projížďku. Mašina chytla hned a po zahřátí jsem vyrazil. Pocity byly parádní, ale z praxe vím, že budou ještě lepší, až si na motorku zvyknu po pár jízdách. Neustále jsem zkoušel řadit šestku, která tam není. Zatáčky jsem jel opatrně, protože jsem vyjel na nových gumách, než se trochu ojedou. Posez na mašině hodnotím velmi dobře, na MTčku jsem to tehdy nemohl po pár km vydržet a dával si pauzy, nějak mi tam sedlo nesedělo :) Mašina jede pěkně, ale moc to nepřeháním při první jízdě kolem kila. Motorka není o spěchu, ale o pohodě a o tom si to prostě užít. Po příjezdu jsem zjistil, že se mi totálně rozpadly moje historické UVEX boty :)

Motorku bych doporučil pro - Komu mašinu doporučit? Těm, co mají rádi klasický vzhled, poctivou práci a jednoduchost, protože v té je krása. Pro trochu vyježděné motorkáře, ideálně kolem čtyřiceti let. Pro fotříky od rodin, co nepotřebují blbnout, ale chtějí ukázat, že zvládnou královskou třídu, silnou a pořádnou mašinu. Těm, co chtějí ukázat, že mají vyhraněný styl...;)

Doplňky na motorce - Nerezový pochromovaný kryt olejové chladiče

Recenze

Yamaha XJR mě vždycky lákala, je to ještě jedna z posledních klasických motorek, žádné vymoženosti moderní doby...v jednoduchosti je prostě krása.
Neměl jsem zatím možnost ji vyzkoušet, pršelo a byla zima. Protože je motorka opravdu v jedinečném stavu, nerad bych ji protáhnul deštěm...
Jakmile získám první zkušenosti, rád se o ně podělím.

Najel jsem s motorkou velmi málo a už mám kapánek zdravotní problém. Jsem operovaný na krční páteř a ten vichr dává krku zabrat. Už jsem přemýšlel, že bych to prodal, ale nakonec jsem si řekl, že ne. Holt člověk musí přitvrdit, bejt chlap a ne srágorka. Zkusím i nějaký ten štítek, ale moc nadějí mu nedávám. Na druhou stranu, ono se to ve vedrech může hodit, že na motorce fouká, aby se člověk v té kůži neuvařil za jízdy :) Prostě tahle mašina je králem všech mašin a ten zátah je návykovej. A že je krásná, jednoduchá, neošizená a dnes už ojedinělá...to jsou prostě nepopíratelná fakta.

Tak mám za sebou prvních asi 1200km, na motorku si stále zvykám, do zatáček ji člověk musí trošičku pomoci, ale pak už je to v pohodě. Zkusil jsem si ještě nějaké silniční endura od Hondy, Suzuki Strom a podobně, těm se do zatáček chtělo o poznání lépe, což je možná i díky vyššímu těžišti. Pověstné vlnění nepozoruji vůbec, nejsem žádný střelec, jezdím spíše na pohodu a radost z jízdy, s tím, že jí občas na rovince naložím a vychutnávám si zátah motoru.
Kolik žere vám přátelé neřeknu, ani mě to nezajímá. Dojde benzín, natankuji a víc neřeším. Také jsem dokoupil krásný zakázkový nerez kryt olejového chladiče a po jeho montáži se rozplynuly mé počáteční obavy, jestli to nekazí vzhled. Tak nekazí, naopak to ještě zvýrazní už tak mohutný motor a vylepší vzhled. Chrom se ke spoustě chromovaným dílům prostě krásně hodí. Zkoušel jsem i větrný štítek a když už byl skoro namontovaný, šel hned dolů. Jsem zastánce klasiky, nějak mi to k tomu nepasuje. A jak jsem psal výše, na motorce to prostě foukat musí. V létě se člověk trochu ochladí a neupeče se v kožené bundě. Co na to moje krční páteř? Začíná si zvykat a větrem posiluje :D
Přemýšlím, co vytknout té krásné mašině, nic mě nenapadá. Co naopak pochválit? Snad ten fakt, že člověk ani nepotřebuje řadit, ta pětka zvládá uplně všechno :D Co se mi ještě líbí? Sednu na mašinu, otočím klíčkem a rozsvítí se jen kontrolka neutrálu a mazání. Nikde nic necvaká, nebzučí, ručičky nikam nepochodujou...klid. Nastavím sytič a už musím přemýšlet, kolik ho dám, aby mašina blafla napoprvé. Nechám zahřát a ručně rozsvicím světla, ano, já je rozsvicím. To už se dneska nevidí. Ale co je sranda, ten motor jde natočit i bez stisknuté páčky spojky :D Tak by to mělo bejt...a takhle to prostě vždycky bejvávalo.

Včera jsem konečně zjistil hrubou spotřebu, pohybuje se kolem pěti litrů na sto km, s ohledem na obsah motoru uplná pohoda, samozřejmě pokud bych víc tahal, poroste k avízovaným sedmi, s tím počítám. Motor táhne jako z praku. No to je možná ještě slabé slovo, prostě táhne jako lokomotiva a musím tedy potvrdit to, co o XJR každý píše. Stačí prostě vzít za heft a podřazovaní je zbytečné, předjíždění je doslova radost.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Čadil
Čadil napsal 13.04.18 v 20:39 10b.

krásná mašina i popis.

bratránek
bratránek napsal 20.09.16 v 13:29 10b.

parádní krasavice. tak ať slouží a dělá jenom radost.

Petak76
Petak76 napsal 18.07.16 v 08:07 10b.

no ta tvoje krasavice si nezaslouží nic jinýho...v podstatě nový stroj:))) ..a hlavně XJR!!! :)

Více komentářů



TOPlist