renocar_duben



PROFIL MOTORKY

BMW R 1150 GS (2001)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník yuri13
Vloženo 15.11.2015
Aktualizováno 23.3.2019
Zobrazeno 4 617x
HODNOCENÍ PROFILU OD 10 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.1


Vloženo: 15.03.2016, Uskutečněno: 15.03.2016, Stav tachometru: 68010 km, Zhlédnuto: 149x


Přesto, že "klapka" by tak nějak z podstaty měla klapat, tak ty moje klapou až to hezké není.. Tedy klapaly..

Nechtělo se mi do toho, ale nakonec se ukázalo, že to nic není..

Stačilo demontovat těleso klapky, vyjmout kladku s mosaznou hřídelkou, ke které je samotná klapka přišroubovaná a zkontrolovat, jestli hřídelka není "chycená" (vydřená).. Moje nebyly, dokonce pravá má minimální vůle a neklape skoro vůbec, takže jsem řešil jen levou..

Hřídelka je ok, takže jsou ko její "futra", resp. kluzná ocelová pouzdra, která mají uvnitř teflonový potah.. Teflon je pryč a vůle je na světě.. Naštěstí je to standardní součástka, takže kde mají ložiska se koupí i tato pouzdra za pár korun.. Když už jsem tam byl, vše jsem vyčistil a vyměnil o-kroužky..

Takže co je potřeba?

3x kluzné pouzdro KU 0812 (2x pro pravou klapku, 1x pro levou)
1x kluzné pouzdro KU 0808 (1x pro levou klapku na stranu k potenciometru)
2x o-kroužek 52x2 (tubusy sání)
4x o-kroužek 7,5x3,5 (vstřikovače)

A jak dostat ven stará "futra"?

Varianta A) Tak to dělají i mistři servisu BMW.. Sehnat si šroub M9 a na hulváta ho natočit do pouzdra, který pak spolu s pouzdrem pomocí tyčky prostrčené dírou na opačném konci tělesa klapky opatrně vyklepneme..

Varianta B) To samé, ale se šroubem M8 a měděným drátem.. Zastrčit šroub a na jedné straně k němu natlačit ještě měděný drát.. Takže z jedné strany šroub zařezává do pouzdra, z druhé do drátku a ten je zapřený zas o poudro.. To se mi totálně neosvědčilo..

Varianta C) Hodný soustružník vezme dlouhý šroub M10, jeho posledních cca 10mm závitu stočí na M9, na šroub se přidá M10 matice a pod ní podložka, do pouzdra se sadovým závitníkem M10 č.1 udělají 3-4 závity, do nich se natočí ten M9 konec šroubu, hlava šroubu se podrží na místě a přes podložku o těleso klapky opřenou maticí se otáčí.. Mno a pouzdro se v klidu a pokoji pomalu vylisovává..

Osobně doporučuji variantu C!

Nová pouzdra jdou na začátek zamáčknout i rukou, pak stačí pomalu přes vhodný mezikus doklepnout.. Samozřejmě, po dokončení a opětovném složení je potřeba seřídit snímač polohy klapky (potenciometr, TPS, etc.) a provést synchronizaci, protože při demontáži jdou dolů jak potenciometr, tak právě lanka..

Tak ať vám to taky "neklape" !!

P.S.: Podle kolegů z GSfóra se mají šroubky, co spojují klapku s hřídelkou zalepit (samozřejmě lepidlem na závity).. Já nevím, neznám nikoho, kdo by je kdy na čemkoliv lepil, tak uvidíme.. Navíc zalepit takhle maličký závit a ještě v mosazi.. Ale od pánů profesionálů jsem za to dostal vyčiníno, tak to nechci zapřít, když by se tímhle náhodou někdo řídil.. Tyhle věci si většina lidí nechává až na dobu, kdy to máte hotové, pak je každý chytrý.. Stejně jako s těmi pouzdry, každý tvrdí "kup KU 0812".. Ale to, že jedno z nich má být kratší se člověk dozví až když je vyndá.. Samozřejmě když se o tom pak třeba na fóru zmíníte, tak to přeci každý věděl, jen to není nikde napsané..

EDIT: Po zkoušce jsem zjistil, že pravá klapka měla futra už taky na odchodu, takže jsem nakonec přelisoval i je.. Takže doporučuju vždy udělat obě strany! Jo a ty šroubky v originále nejsou ani zalepený ani na konci rozklepnutý! Prostě jenom tak akorát dotažený..

EDIT: Nakonec mě svědomí navrtalo, takže i přesto, že si myslím, že to není potřeba jsem šroubky lehce namočil do lepidla a utáhl do něj.. Mám na to vyzkoušené modré (středněpevnostní) od Würthu, co jde pak normálně povolit i bez nahřátí, jen se na to nesmí spěchat, je to jako utáhnout šroub do matice nepovolky..

EDIT: Při lepení jsem ještě jednou ověřil, že v originále nejsou šroubky skutečně ani rozkleplý a už vůbec ne zalepený.. Ale co, pojistil jsem to kapkou lepidla, dušička i svědomí má pokoj..

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
georgeCZ (1) napsal 18.04.2016 v 14:46

Čoveče s tím lepením šroubků můžu prohlásit, že opravdu Yamaha je z výroby má pojištěný a rozklepli na konci všechny. Až to budu dělat na BMW, tak to taky zajistím. Návod super, bude se hodit.

jarolim (133) napsal 23.03.2016 v 06:14

šikula a je vidět, že k tomu máš vztah . Kdybych měl garáž...když je hezky tak blbnu na trávníku, takový ty běžný věci olej a tak...

O.N.E. (5) napsal 22.03.2016 v 23:59

Super popis Škoda že jsem ho neobjevil vloni...taky jsem to řešil

alexander (14) napsal 15.03.2016 v 16:17

Petr_TA (29) napsal 15.03.2016 v 12:52

Parádní popis


Nejnovější záznamy v deníku
  • Výměna koncového převodu

    Mno.. To si takhle jedu ze školení v Praze a tak si říkám, že se mnou motorka na každé ostré nerovnosti trhne vzak.. Jako by se příčilo zadní kolo.. Jede ale i na dálnici bez vlnění a pazvuků, prostě skvěle.. Podezřelé..

    Typ: Odborný servis
    Vloženo: 06.10.2016
    Uskutečněno: 28.09.2016
    Tachometr: 77000km
    Komentářů: 3x
  • Nové přední blinkry

    Mám ve zvyku přední blinkry motorek měnit.. Z jinak elegantních strojů prostě trčí, prudí a u GS navíc nejsou ani pružné.. U mé staré Třindy byly na ocelových trubkách, tak to měly alespoň funkci padáku, ale tady jsou sp

    Typ: Montáž doplňku
    Vloženo: 25.07.2016
    Uskutečněno: 25.07.2016
    Tachometr: 76290km
  • Výměna levého napínáku rozvodového řetízku

    Klopotání ze zahřátého motoru na volnoběh už mě začalo prostě štvát.. Samotnému se mu zmizet nechtělo, tak mu to snad vysvětlí nový, modernizovaný napínák.. :-) Starý šel ven bez vytáček.. Ani synchronizaci si člověk

    Typ: Oprava
    Vloženo: 21.07.2016
    Uskutečněno: 21.07.2016
    Tachometr: 76290km


TOPlist