PROFIL MOTORKY

Yamaha MT-09 Street Rally (2014)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník BOB1795
Vloženo 12.11.2015
Aktualizováno 30.8.2016
Zobrazeno 4 462x
HODNOCENÍ PROFILU OD 22 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Je to designový úlet, který mě chytil za koule!

Více fotografii

Motorka koupena od soukromé osoby - Super jednání, ne každý prodávající je férový a hlavně v pohodě. Diky Pavle :-)

První dojmy - Zajímavý počin od soudruhů ze země vycházejícího slunce se svými přednostmi ale i nedostatky.

Motorku bych doporučil pro - Tak má sice přepínatelné mapy, ale v rukou začátečníka je to poněkud vzteklé nářadí.

Doplňky na motorce - Sportovni páčky
kryty chladiče
padáky na motor
druhé cestovní sedlo
krátký držák SPZ
padáky od Rutana

Recenze

Zatím ji mám jen krátce, takže jen něco málo postřehů. Chtěl jsem vyzkoušet tříválec, spíše ze zvědavosti, když se na něj všude pějí ódy. Čím začat? Asi tím co vás nejvíc praští do oka.

DESIGN : jedním slovem úlet, který asi málokoho nechá chladným. Zatím se lidi víc šklebí (nejvíc moje žena - prý jestli jsem si nemohl koupit něco normálního? Nemohl ). Můj desetiletý syn byl potěšen, prý to vypadá jako Transformers a každou chvíli se z toho složí robot, co zachrání zemi. Já mám docela rád motardy a tohle oplastování z MT-09 pseudo motarda udělá. Navíc mě těší, že Street Rally nepotkám na každém rohu, což je u japkomotorek docela majstrštyk. Ke zblití hnusný zadní držák SPZ půjde přes zimu k Turkovi. Kryt chladiče je nutnost, jinak si ji lidi budou plést se Š-1203. Na zbytek si stejně si udělá každý názor sám.
EDIT 1: Zima sice ještě ani nezačala a origo držák RZ vyměněn za R&G. Teď už to konečně nemá prdel jak tlustá cikánka. Kolem držáku bylo pár nutných dodělávek, např. nekryje otvory pod podsedlovkou narozdíl od originálního. Kde ovšem soudruzi výrobci udělali chybu je osvětlení. To je poněkud málo ztopořeno a svítí za rámeček SPZ. Řešení? Pěkně po staru, bez rámečku, jak se to šroubovalo za totáče. Vrták jen těsně minul Evropskou Unii, tak to můžou být kluci v Bruselu klidní. Na ježíška nevěřím od osmi. Na to, že osvětlení SPZ svítí na SPZ, nevěřím ode dneška.












RÁM A ODPRUŽENÍ : : Zcela nastavitelné, ještě s tím laboruji, zatím jsem nenašel vhodnou pozici. Při koupi bylo vše na tuho, ale zvyk z XTX mě velí to povolit, jinak má prdel pozná na českých silnicích středověk. Posez vzpřímený, pohodlný, lehce motardový. Široké pohodlné řídítka 28/22mm. Z celé motorky jsem prozatím nabyl dojmu, že rám je nejslabší místo. Není úplně zlý, ale zbytek motorky je tak nějak o level výš. K dispozici mám dvě sedla - origo SR a standard z MT-09 které by prý mělo být víc cestovní. No nevím, to "motardové" je prostě lepší. Když už jsme u sedla, nemůžu nevzpomenout jeho průhyb i při minimálním zatížení což je asi běžné u všech sedel. Co už ale běžné není, je fakt, že pod ním chybí dorazy na rámu, takže sedlo utlačuje podsedlový plast v jeho neprospěch. Sice chápu kapitalistickou módu "budget production", ale takové faux-pas bych u motorky za bratru 50 Masaryků nečekal. Inu dal se do akce soustruh a problém byl vyřešen. Jen nechápu, proč to nevytočil nějaký japonec...












EDIT 2: Podařilo se mi z yamahy vyrazit v rámci reklamace nové podsedlové plasty, neboť ty původní zlikvidovalo sedlo. Za pouhé tři měsíce telefonování a mailování jsou doma!












EDIT 3: Domontoval jsem padáky od Rutana. Začal jsem s jednobodovýma, ale po zdravé úvaze jsem je vyměnil za dvoubodové uchycení. Vím, teď tu uslyším, jak dvoubodová sada není zrovna výkřikem poslední designerské módy, ale vězte, že ochrana rámu proti poškození je tak trojnásobná.












VERZE STREET RALLY: Je to normální šedá MT-09 doplněná o set Street Rally, který se domontovává až u prodejce. Součástí setu je: dvojbarevný přední blatník, přední maska s lešením, blastery, kryty nádrže, plast pod motorem, nos pod světlem, podsedlovka, vyšší sedlo s červeným prošitím, červené proužky na kolech a úplně boží stupačky jezdce.

PŘÍSTROJOVKA: Vyosená mimo střed, což každému nemusí vyhovovat, mě je to buřt. Důležité je, že je dobře čitelná i za slunce, taky moc hezky svítí (jas jde nastavovat). Všechny potřebné údaje vč. zařazeného kvaltu, hodin a teploty vzduchu jsou tam, kde mají být. Nejvýživnějším údajem je EKO kontrolka, která vám oznamuje, jestli vás předjel důchodce na babetě po cestě do lidlu pro rohlíky (svítí), nebo jste právě deklasovali frajera v natuněném Passatu s blondýnou šmátrající v jeho rozkroku (nesvítí). Ten kdo má dvě třídy základky a kurz tanečních asi pozná sám, zda jede jak prase; na to kontrolky netřeba. Vyosení budíku vpravo zapříčinilo umístění spínací skříňky vlevo, takže k otočení klíčku logicky potřebujete levačku, což je na levačku. Majitelé vozů z produkce našich přátel na věčné časy Žiguli si to hravě dokážou představit.

MOTOR: Tříválcová technologie dobře známá z okřídleného šípu s přívlastkem HTP pronikla mimo jiné i do země vycházejícího slunce. Projev je přiměřeně kultivovaný, na svůj objem má zátah ne nesrovnatelný s běžným litrem, ale v kombinaci s krátkou převodovkou a váhou 180 kg působí živěji. Mechanická hlučnost motoru je v porovnání se čtyřkýblem vyšší, v podstatě něco jako uječený vysavač zpocené uklízečky. Sériový výfuk se za kamufláž tohoto zvuku zrovna heroicky nepere. Koupě laďáku je řešením, ovšem při cenovce Akrapa za pětatřicet mi to spíš připomíná notoricky známé Holtzmanovo: "musel jsem prodat kamna, abych mohl zaplatit uhlí". Motor táhne velmi solidně od spodních otáček a pokud si dovolíte ten luxus nechat při rozjezdu zhasnout EKO kontrolku pak se může jízda po zadním stát dílem sekundy. U 6 tis. ot. je výkonová nakopávačka kdy v motoru bouchnou saze a pak už je to jen sázka, zda přijde o řidičák či ne. Převodovka krátká, přesná, spojka měkká. Někde jsem četl, že řadit téměř netřeba a na šestku jde jet klidně čtyřicítkou. Nevím už, kdo to psal, ale zřejmě měl kvalitní hulení.

PLIVOVÉ MAPY, SPOTŘEBA: Výdobytek moderní doby kompjůtrů se projevil čudlíkem u pravého heftu. Po nastartování naskočí mapa STD, což je plný výkon se zpožděnou reakcí na plyn. Použitelná při normálním ježdění po výletech. Při zavřeném plynu za jízdy následuje mapa B. Pocitově se z toho stane šestikilo se vším všudy. Jediné využití vidím jen pro ty, co si libují v jízdě za deště. Naopak mapa A (sport) vám dává křídla a tady se můžete bez ostychu rovnat s litrama. U modelového ročníku 2014 byly mapy ucukané, což lze snadno vyřešit v yamaze nahráním nového SW z modelového roku 2015. Tato změna trochu zmírní brus mapě A, ale zato se z MTéčka stane v rámci možností kulturní nářadí. Dopručuju. SW yamaha přehraje zdarma. Když jsme u čudlíků na přepínání, tak za přepínač blinkrů umístněný těsně vedle tlačítka klaksonu by dotyčný inženýr zasloužil kopnout do prdele - ovšem zepředu. Spotřeba 5 - 6l/100 km, údaje které jsem četl kolem 4l jsou z oblasti SCI-FI. Při výletovém tempu do 110 km/h se dá jet za 4,8 l.

BRZDY: brzdí jako čert, dávkují se dobře, radiály vpředu makají jak UKáčka za kilopade na hodinu. Zadní brzda? Vlastně ani nevím, moc ji nepoužívám. Jak půjdu kolem, tak se jí zeptám, jak se jí brzdí.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
LRate
LRate napsal 05.02.19 v 15:53 10b.

DavidŠlechta
DavidŠlechta napsal 21.07.17 v 00:40 10b.

maky_bart
maky_bart napsal 25.12.16 v 10:27 10b.

Mann
Mann napsal 08.03.16 v 16:30 10b.

Neměl jsem ani tucha, že Yamaha s něčím takovým vyrazila od světa Svým způsobem je to ekvivalent Husqvarny NUDA 900 Já bych takovou motorku doma mít nemohl poněvadž už při prvním vyjetí z garáže by se ze mně okamžitě stal rebel Dá se s tím jezdit alespoň trošku předpisově?

Racing.angel
Racing.angel napsal 23.01.16 v 20:43 10b.

Supr recenze a luxusni masinka

Více komentářů



renocar_duben
Objednat reklamu
TOPlist