renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Suzuki GSX 750 F (2000)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník MEK0TA
Vloženo 31.10.2015
Aktualizováno 6.5.2023
Zobrazeno 5 436x
HODNOCENÍ PROFILU OD 17 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


Vínově rudý vrchol kontroverze motocyklového průmyslu třetího milénia lidského věku.

Více fotografii

První dojmy - První jízda byla ještě v místě bydliště prodávajícího. Prorážejíc hustou ranní mlhu jsem se snažil popasovat s tím, že všechno před řídítky se nikam neotáčí, což ve mně vyvolávalo jistou nervozitu. Také jsem nebyl zvyklý na tak široký orchestr mechanických zvuků a pazvuků. Na druhou stranu to byl trošku jiný level, než Bandit.

Motorku bych doporučil pro - GSX-F 750 bych doporučil těm, kteří hledají spolehlivý, nenáročný a pohodlný sport-touring stroj.

Recenze

Po prodeji červeného Bandita si říkám "do další sezóny je čas..." Týden na to si koušu nehty nervozitou z prázdné garáže a už přemýšlím, co bych tak mohl pořídit. Priority jsou jasné - výkon 80 až 100 koní, špetka komfortu, slušný stav a ideálně hodiny na palubce. Fajn, žhavím inzerci a zkoumám oddíl Suzuki. SVčko ne, na každé generaci se mi něco nelíbí. Bandit 600 by se dal, pár dní hledám, ale nic moc výběr. Inazuma 750 - ta se mi hrozně líbí, bohužel jiná cenová hladina. GSX-R je moc sportovní, ale RF 600 by šlo, nicméně výběr úplně zoufalý. Nakonec přichází GSX-F. Skrze síto mého výběru prošel jen jeden kus. Lehce padený, ale jinak se jevil slušně. Čtvrtek je volný, tak bude výlet. Onoho večera, kdy jsem si motorku důkladně prohlédl, osahal atd., jsem došel k závěru, že by se mohlo jednat o výjimku mezi jinak ošidnými inzeráty. Pár dní jsem pána napínal větou "promyslím to a ozvu se" a celou dobu jsem si představoval, jak se rudé eFko vyjímá v garáži.


31.10.2015 - Tento den jsem si eFko přivezl domů. Na tachometru 26100 km, celkový stav tomu celkem odpovídal. Je důležité poznamenat, že motorka je skoro v továrním stavu. Dokonce i origo nářadí je pod sedákem.


25.3.2016 - Počasí docela přálo. Rozhodl jsem se Karkulku nastartovat a trochu rozhýbat. Nasadil jsem baterku, moc se jí nechtělo, ale přemluvil jsem ji. Při "šnekojízdě" (rozuměj 30 km/h a níž) má tendence zalamovat řídítka pod sebe. Později, po výměně pneumatik, tento neduh zmizel. Manipulace na místě není žádný horor, jak všichni tvrdí, je sice o pytel cementu těžší, než Bandit, ale dá se to. Především chválím výborná zrcátka a sedák je také naprosto skvělý - pohodlný, ergonomický a neklouže. Podvozek je na můj vkus velmi dobrý. Těším se na pořádnou vyjížďku!


14.6.2016 - Překonána hranice 27 tisíc na tacho. Po 120 km bez pauzy nezjišťuji žádné bolesti, což mě velmi těší.


5.7.2016 - Při výměně oleje a filtru jsem využil toho, že musel jít komplet výfuk dolů a tak jsem si s ním pohrál. Několik hodin čištění, broušení a leštění vyústilo ve výsledek viz foto.










6.7.2016 - První drobná závada - klakson odešel do věčných lovišť. Hned další den jsem splašil zánovní kousek z Inazumy, který troubí jak na lesy.


23.7.2016 - S Karlem jsme podnikli výlet na Balaton u Karolinky. Návrat se konal za tmy, takže jsem mohl zjistit jak to svítí. Dvojitý světlomet (jedna parabola je potkávačka a druhá dálkovka) je velmi praktická věc, ve tmě to svítí skoro jako auto. I videjko jsme pořídili - zápis v deníku.


13.10.2016 - Poslední letošní projížďka. Sezonu 2016 hodnotím jako slabší, vesměs kratší pojezdy po okolí. Nájezd, čítající 5700 km, mi umožnil se s Karkulkou seznámit tak, abych jí mohl v zimě detailně proklepnout útroby a nachystat ji na sezonu další, ve které bych se s ní rád podíval do cizích krajů. Třeba k moři, třeba do hor, hlavně, že se nám tam bude líbit...






8.4.2017 - Sezonu 2017 jsem sice odstartoval už 25. března, ale i za těch 14 dní se stala spousta pozoruhodných událostí, viz zápis v deníku. Teď už konečně bez problémů jezdím a jezdím a jezdím. Za 3 týdny mám najeto něco přes tisíc km.






8.10.2017 - Sezona 2017 je více či méně za námi, tak to trošku shrnu. Letos jsem začal cestovat na motorce v trochu větším měřítku. Podíval jsem se k moři - nejen v profláknutém Chorvatsku, ale také v Černé Hoře. Absolvovali jsme mototrip o délce 3500 km na Balkán (cestopis zde). Také jsme podnikli víkendovku na Slovensko a později do Adršpašských skal. Na motorce jsem od koupě najel zhruba 16 tisíc km a zatím žádný zásadní problém.


5.5.2018 - Nějaký ten pátek už jezdím, sezona 2018 je prakticky v plném proudu. Od dubna jsem stihl najet přes 1500 km, otázka je, jak to půjde dál. Letos kamarád, se kterým jsem jezdil, nemá stroj, jelikož pořídil auto, takže nemám s kým jezdit. Ale třeba se někdo najde. Letos v plánu žádný větší trip nemám, jednak kvůli tomu, že mám jiné plány a také proto, že chci pošetřit na příští rok, abych mohl vyrazit na "něco většího".


7. 7. 2018 - Tento den jsem podnikl svůj první celodenní výlet. Vyrazil jsem přímo za nosem a skončil jsem až v Banské Bystrici a Ružomberku. Celý výlet dosáhl délky 613 km, zvládl jsem jej za necelých 10 hodin a to při průměrné spotřebě 4,7 litru na sto. Tímto jsem zároveň překonal vlastní hranici najetých 20 tisíc km na GSX-F. Řiť mě nebolela, jen jsem byl trochu ztuhlý. A objevil jsem naprosto fantastické serpentiny, když nepočítám cestu přes Donovaly.








8.11.2018 - Dnes jsem dojel domů, vypustil jsem olej (konečně to neteklo po celé dílně), vyměnil filtr, nalil olej nový a jak si tak nasazuju zpět spodní díl kapotáže, říkám si "jak jsou na tom asi gumy?" Pneumatiky jsem měnil prakticky hned po tom, co jsem motorku dovezl od předchozího majitele, což jsou 3 roky a nějakých 25445 najetých km. Když to srovnám s jakýmsi průměrným nájezdem ostatních motorkářů, může se zdát, že je to pěkný nesmysl, nicméně je to prostě tak. Dá se říci, že jsem jezdil velmi ekologicky, využití pneumatik bylo naprosto maximální! Nutno říct, že na přední pneumatice už se objevují první známky obnaženého plátna, zadní guma by na tom byla stejně po dalších +- 50 km. Tímto asi končím s ježděním, než nasadím novou vulkanizovanou tmu.






22.11.2018 - Nové pneumatiky Michelin Road 5! Na fotce je pěkně vidět jak jsem dal zabrat těm starým (Michelin Pilot Road 2). Jsem zvědav, jaká to bude změna. Při rozhodování jsem žádnou kloudnou recenzi ani zkušenost nenašel, ani zde na fóru, takže to bude překvápko.






17.1.2019 - Bilance uplynulé sezony 2018: celkový nájezd 10054 km, nová moto kamarádka a pár dalších nových tváří, dvě nehody, dva víkendové výlety (viz deník - Šumava a Krkonoše 2018), super výlet na Červenohorské sedlo a nespočet vyjížděk. Zbytek už nestojí za řeč. Uplynulá sezóna byla asi ta nejdivočejší, co se zážitků týká!











8.4.2020 - Sezona 2019 měla být původně na novém stroji, ale nakonec jsem si to rozmyslel a zůstal věrný své osvědčené GSX-F (ještě že tak). Rozbitý blatník jsem spravil, polámané plasty jsem nechal svařit, i když jsem to pak musel trošku vylepšit sám. Ale nakonec se podařilo. Kámoš vyměnil malého Bandita za malé SVčko, tak mi konečně stíhal bez obtíží. Sezóna utíkala, my jezdili a ke konci sezony jsme podnikli krátký víkendový výlet na Slovensko, na chatu do Lúček ke kamarádce. Vzali jsme to trochu oklikou, takže jsme nejeli 2,5 hodiny, ale skoro 2x tolik, za to cestou s horším povrchem, a to se vyplatí! Ale i tak, panoramata na Fatru a Tatry byly fajn.





Taky stojí za řeč, že jsem si konečně pořídil nový moto oděv z PSI, je to fajn. Snad ho nikdy neotestuju o zem. Stejně tak musím pochválit nové pneu Michelin Road 5, výborně drží až na hranu, jiný level oproti Pilot Road 2, které jsem měl před nimi.
Sezona 2020 je sice nepatrně narušena pandemií koronaviru, což se ale netýká mě, protože i kdyby koronavir nebyl, nevyjedu stejně. Nechával jsem čistit karburátory ultrazvukem a při skládání motorky jsem odhalil prasklou sací přírubu. S vědomím, že to nemá cenu skládat, jsem to stejně zkusil, ale zbytečně. Falešný vzduch to vážně sálo.










Sehnat tyto příruby, navíc v době koronaviru, je opravdu nadlidský úkol. Prošel jsem několik inzerátů v česku, oslovil jsem i jednoho arogantního Němce, rozepisoval jsem maily do Španělska i Itálie a sám nevím kam ještě. Až v Polsku jsem měl štěstí. Momentálně čekám, až příruby přijdou. Snad to potom úspěšně složím a bude to cajk!
Jo a kámoš stihl už i vyměnit malé SVčko za Street Kripla, takže teď mu nebudu stíhat já.


16.4.2020 - Čtvrtek. Den, kdy letos poprvé vyjedu, ale nepředbíhejme. Včera jsem složil motorku, jelikož předevčírem dorazily sací příruby na motor od polského prodejce (MR Parts). Všechny byly použitelné, jen jsem nasadil nové o-kroužky. V domnění, že už bude vše ok, složil jsem motorku, nasadil podtlakové hadičky od seřizovacích budíků a nastartoval. Zklamání. Otáčky opět nepadaly na volnoběh, jak mají. Falešný vzduch to už nepřisávalo, takže bylo něco špatně v karburátorech. Zkontroloval jsem hladiny, to bylo v pořádku. Vše fungovalo normálně, nikde se nic nezasekávalo, nic nebylo poškozené. Jedinou možností už byly jen vyměněné o-kroužky u šroubků volnoběžné směsi. A samozřejmě. Jak nasákly benzín, roztáhly se a přestaly těsnit. Přeměřil jsem ještě jednou zástavbové rozměry pro o-kroužek a zjistil jsem, že jsou tenké. Zkusil jsem nasadit "ty druhé", co jsem koupil. V domnění, že jsou moc velké, jsem je tam ani původně nezkoušel dávat. Chyba. Sedly tam akorát, šroubky šly lehce ztuha, takže těsní. No, a pak už to jelo normálně. Ještě stojí za zmínku, že mi v ten den také přišla nová přilba HJC i70 (z Bonmoto), hodnocení jsem přidal do databáze, ale ve zkratce: za ty prachy je fajn. Takže konečně jezdím, hned jsme to s kámošem a jeho Street Kriplem protáhli a jsem spokojen. Co se týká ultrazvukového čištění, rozdíl jsem zpozoroval snad jen v tom, že to možná méně cuká v nižších otáčkách, ale kdoví jestli je to tím.







28.12.2020 - Konec sezóny jsem úspěšně propásl s motorkou v garáži. Ani ne tak kvůli nějaké poruše, jako spíš kvůli tomu, že nebyl vůbec čas si na motorku sednout, natož někam vyjet. Ale pár vyjížděk jsem letos ještě stihnul.
Tak například výlet s kámošema na Slovensko. Rozhodli jsme se vyjet směrem na Žilinu, kde navštívíme hrad Strečno, a dál se uvidí.





Jeden z nás tří stále neměl motorku, tudíž, i přes naléhání nás ostatních, že ho to v autě nebude bavit, trval na tom, že nám pobere věci, takže jsme nemuseli vézt vůbec žádná zavazadla.









Po návštěvě hradu jsme se dohodli, že vyrazíme do Banské Bystrice. Chtěl jsem klukům ukázat bojovou techniku u památníku SNP a vzápětí si zajít na oběd - třeba na náměstí. Plány vyšly tak, jak jsem měl vymyšleno. Naše cesta dále vedla přes Brezno a dále oklikou na Liptovský Mikuláš. Zde jsme nakoupili na večer zásoby a vyrazili přes serpentiny směr Oravice.





Termály jsme stihli tak akorát na půl hodinku před zavíračkou. Opekli jsme na ohni klobásy, dali si skvělý čepovaný Radegast z baru v kempu a když přišel čas jít spát, zjistil jsem, že jsem spacák nechal doma. S vědomím, že mi bude nejspíš zima, ale teď s tím nenadělám nic, jsem se zabalil do všeho, co jsem s sebou měl, a snažil se usnout. Druhý den pršelo až do nějaké 12. hodiny. V přeháňkové díře jsme vyrazili na Dolný Kubín, kde bylo třeba rozhodnout kam dál. Po krátkém brainstormingu jsme vyrazili s cílem v Prievidzi. To, že je to "najväčšia diera" jsme se přesvědčili sami na vlastní oči i žaludky, protože jediný lokál, který zůstal otevřený, byla jakási čínská restaurace. Nebyl jsem z toho zprvu nadšený, ale najedli jsme se do sytosti. Pak už jsme vyrazili pomalu domů cestou na Ilavu, kde jsou celkem pěkné serpentiny. Má cesta skončila už v Trenčíně u přítelkyně, jelikož jsem dostal silné křeče do lýtek z té strnulé polohy, kluci ještě pokračovali až domů.





Od té doby už jsem snad motorku nevytáhl z garáže. Doteď jsem vlastně ani nezazimoval a stojí tam tak, jak jsem ji tam nechal - ostuda.
Od příští sezony si radši neslibuju vůbec nic, nicméně rád bych konečně přítelkyni přesvědčil, ať si na to za mě sedne a přestane se bát, abychom zase mohli začít jezdit po výletech.


30.4.2021 - Zimní odstávka byla poněkud dlouhá, radši ty měsíce počítat nebudu. Baterku jsem vytáhnul z motorky snad až někdy v březnu. Nicméně! Dnes dorazil kamarád a aby se neřeklo, nasadil jsem ji nabitou zpět a zkoušel jsem startovat. Na druhý pokus už se chytaly první válce, na čtvrtý pokus už se chytla a za minutu už běžela i bez sytiče, relativně pravidelně. Vše je funkční, stačí dofouknout pneu a můžu vyrazit.
A ještě jedna drobnost: laminátové kufry, které jsem tak pracně vyráběl (viz deník), si odvezl kolega až z Prahy, takže oficiálně nemám nákladový prostor. Nicméně s tím jsem počítal, je totiž v plánu začít na projektu č. 2, což jsou další laminátové kufry. Ale to až někdy příště.


21.5.2021 - Přítelkyně se konečně nechala přemluvit k tomu, abych ji svezl, k tomuto účelu si půjčila přilbu od své maminy chopperistky. Nemaje plnohodnotnou výbavu si oblékla to, co jsem jí nakázal - pracovní boty, mikinu a moji starou šustku a nějaké starší crossové rukavice - lepší, než nic. Jízda byla zpočátku pomalejší, ale nakonec se jí to zalíbilo, až jsme včera jeli do MCF (Slušovice) pro novou přilbu, přičemž zbytek si pořídí časem a bude se mnou jezdit. Inu, jsem spokojen, že se zcela dobrovolně, bez nátlaku rozhodla takto.


9.4.2022 - A máme tu zase další rok, 2022, a aktualizaci, co se událo nového. Inu, v podstatě nic extra. Snad jen to, že zase měním gumy, protože kvůli starým jsem překvapivě neprošel na technické. A pak možná jen drobnost, že jsem se pustil do dlouhodobého projektu s názvem "Projekt odlehčení GSX-F". Co to konkrétně znamená se milí čtenáři dozvíte, jakmile bude více hmatatelných výsledků tohoto mého snažení.


6.5.2022 - Čerstvá informace z návštěvy STK! Ano, zase mi to nedali. Ale ne proto, že by bylo něco špatně - bylo to tím, že dojet hodinu a pár minut před zavíračkou je údajně moc pozdě. Přitom každá moje TK trvala nanejvýš 15 minut, z toho většinu času jsem čekal venku. Kamarád dojel 20 minut před zavírací dobou a bez problému ho vzali. Tak nevím, asi mi to někdo nepřeje. Mimo jiné jsem měnil po třech letech (ano, je to ostuda) olej s filtrem, kupodivu ale olej ještě měl nádech do původní růžové barvy. Nicméně kilometrový interval jsem nepřešvihnul. Holt se málo jezdilo. A také to vypadá, že cca po 20 tisících km se opět ozývá řetěz.


8.5.2022 - První pokrok v Projektu odlehčení GSX-F - sice malý, ale je! Více info je zde.


6.5.2023 - S příchodem nové sezony 2023 by bylo možná záhodno zhodnotit sezonu loňskou. Vzhledem k tomu, že jsem však loni najel pouze 301 km, není moc co zhodnocovat. Zaměřme se tedy na dnešní den - vyčistil jsem vzduchový filtr, nasadil akumulátor a pokusil se o první start po zimě. Pravděpodobně by motor naskočil na první pokus, ale nejspíš jsem po otočení kohoutku do polohy PRI čekal příliš krátkou dobu. Ze začátku se motoru nechtělo do otáček, dusil se a občas chcípnul, po chvíli se to zlepšilo. Doufám, že se to vyřeší první jízdou. Další zajímavá informace by mohla být z oddělení tvorby nových kufrů: zde jsem již výrazně pokročil s 3D modelem, podrobnosti však sdělím v další kapitole v deníku, až nastane ten správný okamžik.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Melia
Melia napsal 27.10.23 v 17:43 10b.

Pěkná mašinka, pocházím z Kvasic

Goradrius
Goradrius napsal 19.11.22 v 19:22 10b.

Parádní počtení. Přeji mnoho radostných kilometrů.

Petr163
Petr163 napsal 20.12.20 v 13:44 10b.

Moc pěkná mašina a velice dobre počteni a hlavně videa. Přeju ti hodně pohodových km a vždy se v pořádku vratit domu

MEK0TA
MEK0TA napsal 17.04.20 v 16:06

S tím nájezdem je to asi Italská tradice, většina motorek s podobným rokem výroby měla nebo i má +- 27 tisíc na tachometru. Nedělám si iluze, že to nestáčí, ale ta moje byla v dobrém stavu bez ohledu na tachometr, tak jsem to až tak neřešil. Ty pneumatiky jsem ojezdil na krev, protože se mi nechtělo měnit pneumatiky na konci sezony. Ale je fakt, že jak se objevilo plátno, už jsem na to radši ani nesedl

bulldogbiker
bulldogbiker napsal 09.04.20 v 06:49 10b.

SCI-FI stroj
Pěkný fotky a dobrý čtení
Tak hlavně přeji bezpečí za řídítky

Více komentářů



TOPlist