Po dlouhém hledání kompromisů z mnoha oblastí jsem si přivezl KLEkánici v barvách "Michal David on Tour" aneb Disco hrátky 1994
Výška jezdce: 178 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda XL 600V Transalp: KLEčko je levnější, novější a obratnější. Nicméně Alp je prostě klasicky dobrá volba.
Yamaha XT 600 E: Víc do terénu a já chtěl něco univerzálního. Ale hezká máša.
Honda XRV 750 Africa Twin: Legenda ... ale drahá. Nicméně pokud to vyhodnotím tak, že bych rád něco pořádně "Dakar", tak se budu poohlížet po Afře nebo SuperTeNeRe.
Yamaha XT 660Z Tenere: Za stejnou cenu jako KLE byla v horší stavu a navíc jednovál, což jsem pro univerzála nechtěl.
První dojmy - Docela vysoký, docela to jede, hezky se to vodí a zatáčí, není to až tak těžké a na to moje podzimní domácí žvýkání je to porádní. Velmi dobrý stav - největší překvapení, objel jsem samé staré vraždy v "TOP stavu".
Recenze
Vyzkoušel jsem toho za ty tři týdny docela dost. A postupně si tříbil názor, co to vlastně hledám. Abych s tím mohl jezdit při 5°C, kdy už bude Triple dávno spinkat, abych s tím mohl na nezpevněné cesty, abych s tím mohl jet třeba do Rumunska, když mi přepne a aby mi to nebylo líto, když mi to upadne - takže aby to moc nestálo. Zároveň to měl být univerzál proto, abych zjistil, jestli chci víc do terénu, víc cestovat, jestli mě to mimo kvalitní silnice vůbec baví a jestli se teda opravdu dá jezdit alespoň 9 měsíců v roce.
7.11.2015 - něco jsme už v lehkém terénu najeli, ale dnes konečně přezuto z cestovních Metzeler Exp. na Mitas E-10 vpředu a E-09 vzadu. Provedena základní údržba - olej a olejový filtr, vzduchový filtr, brzdovka, kontrola palivové cesty atd. Řetěz při koupi nebyl ok, to jsem věděl, takže pořádné vyčištění a promazání a motka jede tak o 30% líp - jednoznačná zkušenost, kolik může ubírat řetěz!! Pak hodinka kolem výsypek a paráda!
11.11.2015 - kdo by to byl řekl, že kolem Mostu bude tolik cestiček štěrkem, prachem, bahnem, polem i nepolem, loukami, lesem, bývalými těžebními oblastmi a dokonce hardcore MX trať, kde zrovna lítali nějaký borci dooost nechutně vysoko :) Stačí si vybrat! A já se bál, že nebude kde jezdit. KLEkánice na drapákách je o moc zábavnější a jsem rád, že jí mám. Je to univerzálek za pár korun, projedu toho neskutečně a musím se připojit k těm, co říkají, jak moc je to podceňovaná motorka. Lidi, nemusíte všichni volit Transalpa :D tohle je ovladatelnější!!
17.11.2015 - dvou denní výlet s kámošem (BMW G650 Xchallenge), celou dobu hnus, vichr, déšť a do toho docela drsná enduro vložka, kdy jsem se bořil do bahna až po kryt motoru - rozbahněné cesty mezi poli s brázdami od traktoru, jízda krokem, peklo, ale KLEčko prostě jelo, jelo a jelo. Ta motorka mě překvapuje, umí toho dost a je na ní spoleh.
24.11.2015 - hrozně rád fandím outsiderům a taky už mě štve, jak je každej vyplesklej z Transalpa (je to sakra dobrá motka, ale začíná se mi tíhle hnusit) a KLEkánice se má krčit někde v koutě. Hovno. Trošku jí přetvořím do něcojakoexpedičníhospeciálu :) Shodím ty disco polepy, nahodím cestovnější plexi, padáky, kufry, zobák asi ... no uvidíme. Těším se. Vyhlásím válku TransAlpům :oD
29.1.2016 - samolepky jsem sundal, motka vypadá hned víc dospěleji :) Nandám mx blatník na spodní brejle a tak to bude asi ok. Od kufrů jsem nakonec ustoupil, nevyužil bych je. Letos si užijel sezonu a na příští zimu budu uvažovat o něčem jako APJ PR5 :) Víc mě to láká do terénu. Já moc cestoval nebudu :)
Cca 20.2.2016 - prodáno. Za 6hodin od podání inzerátu už jsem měl prázdnou garáž :) Ne na dlouho - na přestupný rok 29.2. jsem přivezl vzteklou rakouskou mandarinku ...
Dobrá volba Přeju hodně spokojenejch kilometrů.Samolepky dolu,taky se mi nelíběj,a to dělali harmoniky a sedla i žlutý a zelený,jako když přijede pouť .KLEpadlo jsem taky koupil a nelituju,spokojenost(až na sedlo)je MAX
No vida, tak tady je v plné parádě