PROFIL MOTORKY

Triumph Tiger 955i (2001)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Cendas.
Vloženo 21.10.2015
Aktualizováno 26.10.2015
Zobrazeno 3531x
HODNOCENÍ PROFILU OD 8 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.5

Popis motorky


Elegantní Angličan v letech, aneb univerzál za přijatelné peníze.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Aleš Imrich - Aleš Moto (Moravská - Skvělý, férový přístup, motorku po dohodě přivezl přímo před barák

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Suzuki DL 650 V-Strom: Špatný poměr cena / výkon
Suzuki DL 1000 V-Strom: Na mou výšku moc vysoký
Honda XL 1000V Varadero: Na mou výšku moc vysoké
BMW R 1200 GS: Vysoká cena
Honda XL 700V Transalp: Zdál se mi slabý
Triumph Tiger 1050: Na mou výšku moc vysoký a široký

První dojmy - Jednoho dne se na inzerci objevil jeden krásný kousek na drátech v černé barvě, který měl originál boční kufry, hlavní stojan, vyšší plexi, top case, novou baterku, 12V zásuvku (tu má Tiger standardně) a podle fotek vypadal zachovale. Měl jsem to k němu cca 250 Km, takže jsem si domluvil návštěvu, v sobotu sednul do auta a jel ho omrknout. Více viz níže

Recenze

Takže na začátek, jak to všechno začalo. Po prodeji TDM 900 jsem si chtěl dát od motorek alespoň rok pauzu. Chtěl jsem si v klidu ujasnit priority, co vlastně od motorky chci a jestli mi bude vůbec ježdění chybět (a taky jsem předělával bydlení a peněz nebylo nazbyt :) ). Už po pár měsicích ale bylo jasno - jakmile se sejdou peníze, budu muset něco koupit.
Rád zkouším nové věci, tak jsem zvažoval všechno možné od choppera, přes různé klasické naháče a kapotované cetovní koráby, až opět padla volba na cestovní enduro. Chtěl jsem relativně pohodlně cestovat (hlavně ve dvou) a k tomu si sem tam zkusit i nějaký svůj soukromý "Dakar" někde na polní cestě.
Z toho co bylo v té době na trhu k dispozici mi jako kandidáti vyšlo tohle: Vstrom 650, 1000, Varadero, Transalp 700, nesmělo chybět BMW R1200 GS a pak poslední "černé ovce" Triumph Tiger 1050 a 955i. Transalp jsem jel a připadal mi krapet slabý, Varadero a V strom 1000 na mou výšku 175 cm už moc velké, GS mě samozřejmě lákalo nejvíce díky chvalozpěvům majitelů, ale vzhledem k tomu, že jsem měl odloženo cca 150tis Kč, musel bych brát nějaký nejlevnější kousek z barazu a na to jsem neměl koule. Na GS ale stejně beztak v budoucnu ještě dojde, abych se osobně přesvědčil, jestli je ta motorka tak skvělá, jak se všude píše :). Z Tigeru 1050 jsem sotva došáhnul přes široké sedlo na zem a ceny byly v době výběru taky vysoko a tak mi ve výběru zbyl jenom Tiger 955i a V strom 650. Víceméně jsem byl rozhodnutý pro V strom, jelikož se mi Tiger 955i vůbec vzhledově nelíbil, ale ceny nabízených malých stromku byly podle mě šílené a to mě pomaličku donutilo poohlížet se víc a víc po Anglánovi.
S Tigerem 955i to máte jako když na diskotéce potkáte né zrovna ideální holku, ale postupem večera se už nezdá tak špatná a ráno jste nejšťastnější člověk, že jste do toho šli, protože prostě umí, ale to už předbíhám.
Jednoho dne se na inzerci objevil jeden krásný kousek na drátech v černé barvě, který měl originál boční kufry, hlavní stojan, vyšší plexi, top case, novou baterku, 12V zásuvku (tu má Tiger standardně) a podle fotek vypadal zachovale. Měl jsem to k němu cca 250 Km, takže jsem si domluvil návštěvu, v sobotu sednul do auta a jel ho omrknout. Když jsem Tigera poprvé viděl, zdál se mi nějak nízký a skutečně, motorka byla po předchozím majiteli snížená, takže se moje obavy o to, že nedošáhnu pořádně na zem rozplynuly. Cena byla sice trošku vyšší, ale stav byl řekl bych exceletní na stáří motorky. Žádná rez nebo oxidace, všechno krásné. Proběhla zkušební jízda a už bylo jasno, že motorka poputuje domů. V té době ještě byla na Italských papírech, tak mi prodejce vyšel vstříc a motorku mi dovezl dodávkou až před barák, celkově přístup p. Imricha byl perfektní, žádné tlaky nebo něco podobného, věci řekl tak jak jsou, za mě můžu doporučit.
No a teď už konečně něco k samotné motorce.

Motor: je klasický tříhrnek, jak je u Triumphu zvykem. Jeho charakter mě mile překvapil, ta pružnost motoru prakticky už od 2tis otáček je příkladná a návyková. I ve dvou lidech jede pěkně "odspodu" a nemusí se točit do omdlení, aby si člověk dobře zajezdil. Jeho průběh je pěkně lineární a nezáludný, ideální na delší cestování, ale někomu může připadat až moc hladký a možná nudný? I s komplet nabalenou motorkou na dovolenou mi výkon na svižnější cestování nechyběl, ale když chce člověk jet "na krev", tak by se mu přece jenom 20 koní navíc hodilo. Spotřebu jsem neřešil, ale na nádrž v pohodě dám cca přes 400 Km, takže to asi nebude nic strašného.

Brzdy: Ty jsem vzhledem k větší hmotnosti motorky čekal výrazně horší, než ve skutečnosti jsou. Pokud jedeme s přítulkou, nemám problém prakticky všechno ubrzdit jedním prstem, ale když je motorka komplet nabalená, dva jsou jistota :). Na motorce byly při koupi ještě origo desky Triumph, které jsem vyměnil za Bremba, které dělají svoji práci výborně.

Povozek: Předchozí majitel měl nastavený zadní tlumič asi na nejměkčí stupeň a to bylo při ježdění dost znát a jízda se pak podobala výletu na lodi :). Pokud člověk nechtěl dělat kraviny, bylo to dobré a velmi pohodlné, ale když jsem začal přikládat pod kotel, motorka se v zatáčkách dost vlnila a vrátila mě zpátky do klidného tempa. Na tohle nastavení jsem odjezdil cca 1000 aklimatizačních kilometru a pak jsem zadní tlumič přitvrdil. Rázem se motorka chovala jako vyměněná, v zatáčce jsem získal potřebnou jistotu a teď není problém v dobře klopené zákrutě škrtnou hlavním stojanem o zem (to si vysvětluju i tím, že je lehce snížená na tlumičích). Co se týká polních cest, s obutím Metzeler Tourance to na žádnou divočinu není, ale na moje potřeby si sem tam sjet ve stupačkách po šotolině, je to ideální.

Pohodlí při cestování: to si vyžádalo samotnou kapitolu. Jezdím ve většině případu s baťužkem, takže požadavek na novou motorku byl jasný - aby jsme se na ni oba cítili dobře. Na Tigeru se necítíme dobře, ale přímo skvěle. Sedadla jsou příjemně měkká, sedlo řidiče je dokonce výškově stavitelné. Člověk do něj zapadne jako do gauče a cesta může začít. Široké řídítka a předsazené přední kolo dopomáhají ovladatelnosti v nízkých a středních rychlostech, takže je motorka i docela slušně mrštná (v kategorii cestovních endur nad 230 Kg). K ideální cestovní pohodě přispívají i rozměrné blástry, i když vyhřivané rukojeti by se hlavně teď na podzim hodily. Co se týká plexiskla, tak to vyšší, se kterým jsem motorku koupil bylo vyložene k ničemu. Od cca 100 Km/h dělalo strašné turbulence a hluk, tak jsem jezdil více bez něj – což bylo výrazně lepší. Jednoho dne jsem se rozhodl prodloužené plexi "zkrátit" v dílně a udělat si z uříznutého kousku deflektor a světe div se, ono to skutečně funguje :). Nevypadá to sice jako od Touratechu, ale funkci to plní. Jízda v noci je Tigerova slabší stránka, pár nočních jízd jsem absolvoval, ale moc dobrý pocit jsem z předních světel neměl. Na noční ježdění určitě doporučuju přikoupit přídavné světla.

Závěr: Vzhledově asi Tiger 955i moc parády neudělá, ale vynahradí to dobrými jizdními vlastnostmi, skvělým motorem, praktičností a spolehlivostí. Za cenu, za kterou se nabízí v inzercích, je to podle mě skvělá volba mezi cestovními endury do 100tis Kč. Doporučuju nebát se "exotiky" a alespoň vyzkoušet. Já mám momentálně najeto cca 15 000 Km bez jediného problému.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
DavidŠlechta
DavidŠlechta napsal 13.08.17 v 21:47 10b.

spike-cz
spike-cz napsal 24.10.15 v 00:02 10b.

sm3ky
sm3ky napsal 23.10.15 v 09:42 10b.

Opravdu skvělá mašina.

Cendas.
Cendas. napsal 22.10.15 v 14:55

To je těžké takhle porovnat. TDM mi nesedla hned, ale musel jsem si na ni zvykat (zápasit), kdež to Tiger mi sednul prakticky hned jak prdel na hrnec
Na Tigru se cítím lépe i mimo asfalt, motorově taky líp jede a je pružnější. S oběma je ale boj při vytahování z garáže

Tech
Tech napsal 22.10.15 v 10:29 10b.

Pěknej Tygřík, taky po něm koukám . Jak bys ho ohodnotil (pro jednoho) v porovnání s TDM ?

Více komentářů



TOPlist