renocar_unor



PROFIL MOTORKY

Yamaha WR 250X (2008)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník zban
Vloženo 18.10.2015
Aktualizováno 18.6.2016
Zobrazeno 5 286x
HODNOCENÍ PROFILU OD 5 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.2

Popis motorky


Neskutečně zábavná motorka :))

Více fotografii

Výška jezdce: 191 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
KTM 690 SMC: Příliš velká cena a o 20 kg těžší než WR250X
Yamaha WR 450F: Servisní intervaly a příliš velká cena přestavět ji na motarda
Husaberg FS 570: Servisní intervaly a příliš velká cena
Suzuki DR-Z400 SM: Již se nedováží, o 10 kg těžší a celkově starší konstrukce i design

První dojmy - Lehká, zábavná až adrenalinová motorka, v této cenové kategorii není nic lepšího. Vynikající ovladatelnost i výkon na tak malý objem, chce to ale drobné úpravy viz níže, v sériovém stavu je příliš udušená a "civilní".

Motorku bych doporučil pro - Pro všechny, co chtějí kvalitního sportovního motarda s civilními servisními intervaly.

Doplňky na motorce - Komplet výfuk FMF Q4 + MegaBomb
Exup eliminator
K&N vzduchový filtr
Držák SPZ R&G Racing
Řídítka Renthal Road Sports
Stupačky Fastway Evolution III
Zrcátka Barracuda Street

Recenze

Chtěl jsem motarda, neboť na krosku zatím nemám čas, na superbiku se pomalu není kde svést, provoz strašně houstne a na oblíbených trasách se objevují dopraváci. Něco na čem bych se mohl vyblbnout i na zakroucených okreskách, kde hustý provoz zatím není a snad ani nebude a hlavně beze strachu o papíry. Když se objevila WR250X ve výprodeji za cenu blížící se polovině 690 SMC, nebylo co řešit, v říjnu 2012 jsem si dovezl moji první funglovku, model 2008 :)
Je to bohužel již poslední poctivě udělané japonské homologované sportovní enduro / motard. Smutné kam to Japonci dopracovali :( Na rozdíl od WR450F se zde již ale šetřilo: převodovka není sportovní, tzn. nejde řadit bez spojky, nádrž je ocelová místo plastové, podsedadlový rám, stupačky, stojan, řídítka a koncovka výfuku jsou taky ocelové místo hliníkových. Zbytek je ale udělaný poctivě.
První nová motorka, takže na záběhu jsem si dal záležet, ale byl to opruz. 1.000 km max 1/3 plynu, dalších 600 km max 1/2 plynu, ale vydržel jsem to. Během záběhu jsem měl spotřebu 3l, neskutečné co dokáže vstřikování.
Pérování je plně seřiditelné, ale v sérii nastaveno měkce na enduro. Po přitvrzení na max se rapidně zlepšila ovladatelnost, s podvozkem nyní spokojenost.
Následovalo odstranění zbytečných věcí jen zvyšujících hmotnost: nářadí a zámek helmy, zadní stupačky, kryt řetězu a zadní brzdy. Bylo to hodně přes 1 kg.
Následovala výměna tohoto hnusu, co má držet SPZ. Japonci museli hodně hulit, když to navrhovali:





Zde je držák SPZ R&G Racing:





Montáž proběhla bez problémů a zlepšila se centralizace hmoty i celková hmotnost:





Následovala výměna řídítek. Důvod je ten, ža Yamaha obecně dělá motorky na menší postavy a trojúhelník řídítka, stupačky, sedlo mi byl malý (191 cm). Vybral jsem Renthal Road Sports, nyní s prostorem na motorce spokojenost, opět se ušetřila i hmotnost:





Ze stejného důvodu jsem vyměnil i stupačky za Fastway Evolution III, jsou nastavitelné, tzn. že jdou dát cca o 1 cm níže a dozadu než sériové. Zdá se to málo, ale je to neskutečný rozdíl. Jsou nepatrně těžší než sériové, ale stojí to za to.
Ze vzhledových úprav jsem ještě zkrátil přední blatník (endurový byl jak pěst na oko)





a vyměnil divná sériová zrcátka, v kterých moc vidět není za Barracuda Street. Sice v nich stále není moc vidět, ale vypadají dobře a jsou lehká.
Těmito úpravami motorka shodila cca 3 kg a co se týče ergonomie nebo vzhledu jsem spokojen.
Po záběhu přišla řada na motor. Na 250 jel velmi dobře, ale bylo cítit, že je přidušený, reakce na plyn nebyla okamžitá. Plynem se zvedla na zadní, ale bylo to takové gumové, nepřesvědčivé. Takže na řadu přišel K&N vzduchový filtr, komplet výfuk FMF Q4 + MegaBomb, odstranění servomotoru ovládající výfukovou přívěru





a nahrazením Exup eliminátorem, odstranění klapky sání





a odstranění přisávání vzduchu do výfuku.





U koncovky FMF bylo třeba navařit otvor pro lamda sondu, která u americké verze není. Díky tomu není třeba používat šidítka typu Power Comander jako v USA, bohatost směsi se upraví sama.






Detaily o těchto úpravách jsou na Youtube zde:



Pro představu jak takhle otevřené WR250R/X jezdí mrkněte zde:



Nejvyšší výkon se zvedl jen lehce, ale v nízkých a středních otáčkách šel hodně nahoru. Co se ale rapidně zlepšilo a blíží se ostré motorce, je reakce na plyn. Ta je prostě okamžitá a spontánní. Všemi těmito úpravami šla hmotnost o 8 kg dolů (pohotovostní z 136 na 128). Motorka je lehká jako pírko a neskutečně zábavná, bez omezení vlivu na životnost a servisní intervaly. Musím se na okreskách krotit, abych stupačkami stále neškrtal.
Zmínit musím ještě sériově montované motardové pneu Bridgestone BT090. Ač preferuji Continental, tak tyhle jsou super, neskutečně drží a za dobrou cenu (kupoval jsem v BestDrive, doporučuji). Bohužel na okreskách (když nepočítám záběh) vydrží jen 2 - 3 tisíce km (uprostřed OK, ale boky sjeté).
Nyní po 3 letech mám najeto jen 4.500 km, nemám na ni čas, je to takový výstavní kousek v garáži, ale o to větší radost z ní mám, když se projedu. Možná i proto mi nevadí relativně slabší výkon, při častém ježdění by to asi mohlo vadit.
Jezdím na Vervu 100, zde mám jistotu, že neobsahuje Babišovy biosračky a v motoru mám Motul 300V Factory Line Road Racing 10W40, nic lepšího asi není.

Na závěr chci poděkovat Yamaze, že jako poslední japonec ještě dělá sportovního motarda a zároveň jí dát i pohlavek, že ještě nedělá WR450X :(

Přemýšlel jsem proč japonci tuto kategorii vyklidily a nejspíš to budou emisní a hlukové limity. Udělat kvalitní motorku plnící všechny ty sračky hodně stojí a zaplatí se jen u dražších motorek. Navíc výroba v Japonsku je drahá a opět se zaplatí jen u dražších motorek. No a když japonci pustí výrobu mimo Japonsko jen u rozpočtovek (high-tech motorky si dělají doma), pak se jim tato kategorie nevyplatí, na to jsou dobří účetní. Jen jestli to není z dlouhodobého hlediska cesta do pekel ...

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
zban
zban napsal 05.12.15 v 16:38

@chesterr
Myslím že jsem to kupoval vše přes Amazon, vyšla tam nejlíp doprava, nebo to byla kombinace Amazonu a a Ebay, fakt už nevím.

chesterr
chesterr napsal 27.11.15 v 15:41 10b.

Ahoj .Také jsem pořídil wr 250x a ted plánuji upravu pro zvýšení kroutáku . Koukal jsem že si to už udělal a že si spokojený tak jsem se chtěl zeptat kde si sehnal ten výfuk FMF Q4 + MegaBomb Exup eliminator a na kolik tě vyšel . Díky za odpověd

BoBo1
BoBo1 napsal 21.10.15 v 15:31 10b.

Super recenze. Zajímavé úpravy. Ať se daří.

zban
zban napsal 21.10.15 v 11:27

Díky chlapi

@kamilbrabenec
No ona to právě až na pár drobností není rozpočtová motorka, nenech se mást malým objemem.
Na klikaté okresce, kde se nedá jet víc jak 100-120, bude stejně rychlá jako 690 (na minibikové trati nejspíš rychlejší díky nenší hmotnosti).
Na životnost úpravy nemají vliv, do motoru jsem nijak nezasahoval, jen jsem mu umožnil volně dýchat - odstranil emisní a hlukové kraviny (né že by teď byla hlučná). Naopak, tím že se zvedl výkon v nízkých a středních otáčkách, tak jej nemusím tak točit a šetřím jej.
Už jsem trochu v letech, takže se nehoním za výkony, ale FUN faktorem

tudydudy
tudydudy napsal 20.10.15 v 22:01

Musí to bejt sranda, když tomuhle člověk umí řádě naložit na fakt klikatící se okresce Ať slouží!

Více komentářů



TOPlist