renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda XL 600V Transalp (1990)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Kolja92
Vloženo 18.10.2015
Aktualizováno 17.11.2018
Zobrazeno 2 677x
HODNOCENÍ PROFILU OD 17 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Dneska již starý kousek a starý model, ale i přesto si mě dostala a jízda s ní mě bavííí!! Prostě ideální kousek pro všechny i začátečníky.

Více fotografii

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
BMW F 650: Už jsem měl domluvenou jednu a den před koupí byla údajně prodávajícímu odcizena...

První dojmy - První dojem? Totálně poníčený, vyhuntovaný, zanedbávaný, neudržovaný a vůbec neservisovaný Alpík! Ale i přesto když jsem ji spatřil, tak se mi zalíbila a po nastartování a prvním půl km zkušební jízdy jsem si řekl že ji chci (za ty peníze).

Motorku bych doporučil pro - Je to už starý model, takže lidem co se nebojí jít a tu motorku otevřít, když bude potřeba. Jeví se spolehlivě, ale... Pokud si ji pořídíte, tak to není vůbec chyba, ale ba naopak já na ni nedám dopustit! Váha, rozměry s výkonem motoru (motor je super a zvládne toho hodně) je ideální pro začátky v cestovním enduru dle mého názoru, ale i já mám v úmyslu jednoho dne přesedlat na R1150GS. :-) :-)

Doplňky na motorce - Kufry od Givi, padací rámy, teď budu pořizovat vyhřívané hefty, držák na gps navigaci.

Recenze

Transalp byl vždy můj sen, ale poznal jsem BMW F650 a prostě jsem ji chtěl. Tak jsem začal hledat inzeráty s cenou max kolem 40 tisíc (NEchtěl jsem moto na úvěr, ale za čistě našetřené). Našel jsem si teda F650 z Ústeckého kraje, s prodejcem bylo vše domluveno, no ale co se nestalo, prodejce mi den před koupí napsal že mu byla motorka odcizena.

Byl jsem z toho nasraný, ale i smutný , tak jsem hledal moto v té cenové relaci a narazil jsem na svého Alpíka. Vzal jsem mobil a zavolal prodejci ráno a už jsme se domluvili ještě ten den na setkání a tak jsme se setkali v Olomouci (oba na půli cesty).

No Alpík lehce pod 30 tisíc Kč v totálně zdevastovaném stavu! Na něm se jen jezdilo a ještě k tomu hrozným způsobem podle tehdejšího stavu! Domlácené plasty, koroze, půlka žárovek v palubovce spálená a sama zašedlá, brzdy prakticky nefungovali ani jedny, olej byl vyjetý a černý jako z traktoru, na ráfkách lehká koroze, potom jsem ještě vylil nějaké slepičáky z předních vydlí při výměně oleje, povolený výplet, pneu steřelé, zoxidované kontakty na baterii a pár konektorech, jednotky CDI v hroudách hlíny, vzduchový filtr černý jako z vysavače a svíčky černé jako...
Motorka, ale překvapila a to že nastartovala na drc, startér to nahodil samou krásou! Pravda že než jsem se při jízdě dostal nad 3 tisíce otáček, tak sekala nepěkně, ale pak se mi líbil zátah jak se rozjela a motor mě překvapil! No ale nesměl jsem pustit řidítka už od 20km/h, začlo se to až děsivě klepat (celý problém vyřešila výměna oleje ve vydlích a jejich vyčištění a není problém pustit řidítka i při 100km/h).
No pak co jsem měřil spotřebu, tak se motala kolem 11l/100km!!!
I přes strašný stav jsem si ji vzal a prodejce mi k ní dal 3 "enduro" plastové kufry od Givi s nosiči, padací rámy a náhradní výfuk + servisní manuál (v němčině).

Moto jsem si přivezl domů a po pár km v tom stavu jaká byla jsem začal s opravama. Nové 4 iridiové svíčky, nový vzduchový filtr, palivovy filtr, omytí, výplach motoru s novým olejem+filtr, výměna oleje ve vydlích, výměna a totální oprava brzd, výměna žárovek, výměna chladící kapaliny a trochu pročištění. Po tomto všem se Alpík úplně změnil a začal se zvyšovat výkon (podle budíku jsem měl 150km/h a jela by rychlejí a já nechtěl už ), snižovala se spotřeba až na +- 5,5l/100km aktuálně a začala jednoznačně lépe táhnout od spodu.

Motorce sedí spíše okresky, ale dálnici a les zvládá také dobře. Výkon je na její 197kg suché dostačující, ale není to trhač asfaltu se svými 37kw.
Budu dávat na přešití sedlo kvůli přítelkyni. Na váhu a i její "výkon" má nedostačující brzdy kdy je ve předu jeden kotouč a vzadu bubínek.
Baví mě se v ní hrabat a opravovat ji, líbí se mi a moc rád s ní jezdím! Po výměně pneu jezdím všude a to od dálnice do lesa. Tuto motorku beru jako ideální výcvik pro život na cestovním enduru a už na ní plánuji jet na Slovensko.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Semiš
Semiš napsal 04.01.16 v 21:32 10b.

Pěkná práce ,taky jsem po TA pošilhával,i když, není všem dnům konec .. jen tak dál. Ty staré vrány mají něco do sebe

R_O_C_K_Y
R_O_C_K_Y napsal 15.11.15 v 20:18 10b.

poctivec a to ne jenom transalp ale i nový majitel

Pudas
Pudas napsal 02.11.15 v 22:17 10b.

Měl jsem možnost se s ní osobně pomazlit, je to kousek zachráněný na poslední chvíli. Ale na to jak byla zanedbaná letí pěkně

3neczak
3neczak napsal 29.10.15 v 09:22 10b.

Moje krevní skupina. Samozřejmě 10 b.

Nexmann
Nexmann napsal 22.10.15 v 20:37 10b.

Gratuluji , dobrá volba ,mám takového mazla doma letos jsem s kámošem na něm dal Slovensko s částí Maďarska a spokojenost ,tak hodně spokojených km čau .

Více komentářů



TOPlist