renocar_duben



PROFIL MOTORKY

BMW R 65 (1982)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník major
Vloženo 13.10.2015
Aktualizováno 5.10.2021
Zobrazeno 4 587x
HODNOCENÍ PROFILU OD 39 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.6

Popis motorky


retro stroj z časů kdy se ještě neřešila váha a výkon a vše se dělalo poctivě a z kvalitních materiálů

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:khmoto (Kutná Hora)

Výška jezdce: 185 cm

První dojmy - Na hřmotné postavy nad 180 je to malé a oproti současníkům výkonově neohromující a špatně brzdící :-). Jinak ale velmi příjemný, nezáludný a pohodlný stroj pro menší a subtilnější (tak do 175cm). Ideální pro začátečníky či vyklidněné jezdce. ( tyto info platí zejména pro stroj před úpravou)

Motorku bych doporučil pro - Tento kus jen pro mne :-)

Doplňky na motorce - Velmi mnoho

Recenze

Chtěl jsem nějaký dvouventil jako základ na stavbu. Něco v čem se mohu vrtat po odpolednách v garáži, protože na R1100GS si toho montění člověk moc neužije. Také něco, co mi nebude moc líto rozebrat a předělat.
Nicméně když jsem ji na jaře 2015 přivezl domů, tak mi ji samozřejmě stejně bylo líto rozřezat, protože byla v celkem pěkném stavu. Po dovozu samozřejmě bylo nejdříve nutné ji poštelovat a vychytat nějaké ty technické blechy. Zejména v karburátorech.
Následovalo krátké období poježdění ve stavu originálním. Někdy v květnu ale začal opět hlodat červ "úpravce".
Tak jsem si řekl, že než ji začnu předělávat, tak ji nejdříve zkusím prodat za cenu, na kterou mne vyšla, to kdyby se našel někdo kdo by ji ocenil v orig. stavu. Prakticky jsem ji ale prodat nechtěl, prostě jen abych měl v duši klid.
Zájem naštěstí nikdo neprojevil a tak jsem se začátkem června pustil do přestavby na můj vytoužený scrambler. Nejdříve jsem chtěl jen něco nenáročného, čítající výměnu a odstranění pár "nedůležitých" věcí.
To se ale nakonec nesloučilo s mou technicky-perfekcionalistickou povahou strojaře a tak jsem na to hupnul, jak se říká, z gruntu. Nejdříve tedy vše rozebrat (mimo motoru-nebylo třeba). Poté nastalo období nákupů, úprav a výroby nových dílů. Repase tlumičů, včetně progresivních pružin, výměna gufer, ložisek, nová řidítka, světla, AL frézované blinkry, AL blatníky, zrcátka, sedačka, výfuky, tacho od Motogadget atd. Pak příprava dílů na lakování, leštění všech možných šroubů, matic a dalších možných i nemožných udělátek. Nakonec jsem byl nucen i kompletně předělat elektriku (nové kabely i konektory, relé, diodová deska, altrnátor atd).
No co Vám budu povídat, na garážové podmínky, kde mimo ručního nářadí je jediné strojní vybavení ruční vrtačka, stolní minibruska a flexa a zejména při letošních letních parnech, to byla opravdu strašná práce. Vše nakonec trvalo až do konce září, kdy jsem ještě čekal na díly z lakovny.

Nicméně všechny útrapy a odříkání napravila první jízda. Ačkoli jsem do geometrie podvozku prakticky nezasáhl, tak široká a vyšší řidítka, vyšší sedačka, progresivní pružiny a nové bačkory (conti TKC) změnily jízdní vlastnosti výrazně k lepšímu. Motorka je lehčí bezmálo o 17kg a díky krátkému rozvoru je nyní i výrazně hravější a přátelštější. Ideál na brouzdání krajinou do ca max. 100-120km/h. A kupodivu není nepohodlná ani pro vyšší a hřmotnější chlapy, tedy pro mne

Zkrátka mám z ní velkou radost a doufám, že si u mne nějaký čas pobude.

3.11.2015 Tak první update po ca 1000km. (Přidány nějaké další fotky).
Takže mám už se srcamblíkem něco málo najeto. Také proběhly nějaké menší vylepšení a úpravy, a bouhužel i opravy, jak už to u staveb bývá.
Zjistil jsem totiž, že mi potvůrka nedobíjí. Nicméně než jsem stačil závadu odstranit, tak mě vypekla nově dělaná elektrika a to doslova. Při odjezdu z parkáče u McDonaldu v TP se mi po zapnutí klíčku začalo brutálně kouřit z pod nádrže. jasně že to byla elektrika. Domů jsem sice dojel, ale kabely do levého združeného vypínače totál spečené, a některé další načnuté. Příčina, já blbec jsem ten svazek protáhl přes ostrou hranu v díře v rámu po jednom původním konektoru. Samozřejmě se časem prodřela izolace a kraťas. Naštěstí bez požáru.
Tj. komplet výměna postižených kabelů, kontrola a úprava uložení všech dalších svazků. Při tom jsem našel příčinu nedobíjení. Jeden kabel od buzení alternátoru jsem jaksi před tím pozapomněl zapojit. No nic, chybami se člověk učí, že
Dále mi při jedné víkendové projížďce v Malém Březně vypadlo plynové lanko z upínacího prvku u rukojeti plynu. Kdo zná, ví že toto konstrukční řešení se soudruhům od BMW moc nepovedlo.
Bylo už skoro tma a už i dost zima, ale měl jsem štestí a kde se vzal tu se vzal, zastavil borec v Seatu Leon s kočkou vedle sebe a že měl taky staré Báwa a co prej se mi stalo. Prostě neuvěřitelná náhoda. S jeho pomocí jsme to dali za chvilku dohromady, na to jsou totiž lepší čtyři ruce. Prostě paráda a alespoň takto mu ještě jednou moc dík, jinak bych musel domů klasicky na "kleště", což jsem realizoval naposled v roce 88 na Jawě 350/360.
U Bayera jsem pak objednal nový převod s řetízkem pro ten plyn a lanko jsem tam prostě natvrdo zaletoval. Zatím drží, tak uvidíme. Pro jistotu teď vozím nahr. lanko a další potřebné díly. Bohužel bez druhých rukou .
Pak jsem ještě doutahoval nějaké ty povolené spoje a teď je vše již plně OK.
S jízdními vlastnostmi jsem naprosto spokojen a kupodivu se na tom dá i celkem pohodlně cestovat na delší vzdálenosti. Tedy pokud neprší, nefouká a není pod 10 stupňů.
Ještě jsem instaloval KN filtr, hodiny a do laufů jsem dal nějaké ty tlumící prvky abych moc neprovokoval.
Spotřeba se drží okolo 6l na 100km.

7/2016 - tak další update. Letos jsem tomu na scramblouši zatím moc nedal, ca 1500km. proběhly nějaké další úpravy. Zejména mě sr...y přední brzdy. Ty brzdiče od ATE jsou opravdu na h...o a ještě jsem měl trochu nestejně opotřebené kotouče, tudíž již takto špatně brzdící předek by pouhá výměna destiček posunula do stavu prakticky nepoužitelného. Proběhla tedy výměna kotoučů, desek a hadiček za pancéřové. Dále výměna těsnění, pružin a čepů ve třmenech ATE, brzd. válečku a těsnění v pumpě. Bohužel ani tyto dost nákladné úpravy nevedly zcela ke kýženému cíli. Brzdí sice lépe, ale na R1 to zatím nemá . Další krok bude asi instalace 4 pístkových Bremb z modelu R1100GS.
Jinak vše ostatní stále funguje na jedničku. Elektrika elektrikuje, motor motoruje a podvozek podvozkuje. Spotřeba stále okolo 6 lt. Co více si přát.

3/2017 - Tak dědek (tak mu říkám) je po první STK po přestavbě a... v pohodě. Však jsou také všchny díly s homologací. Nicméně v rámci přípravy na tuto proceduru jsem tam vrátil zpět originál laufy ( trochu upravené) a provedl další lehké úpravy abych prošel. Ty krátké laufy tomu slušely více, ale nešlo to zatlumit tak abych s tím moc neprovokoval a ty originály mají také celkem solidní zvuk. Pak ještě zpět orig dvousedlo a zadní stupačky. Dvojka byla po STK zase vyměněna za jednosic, ostatní jsem nechal. Kupodivu to nevypadalo s tím orig dvousedlem zase tak špatně.
A co se přihodilo v minulém období? Nejdůležitější událost je, že se brzdy nade mnou slitovaly a začaly celkem slušně brzdit Trvalo to sice ca 1000km než si zcela sedly, ale teď fakt dobrý. Tj. instalace čtyřpístků se odsouvá na neurčito. Dále mnou realizované "vylepšení" úchytu plynového lanka v rukojeti zaletováním bohužel nevydrželo. Tudíž zpět k původnímu řešení pomocí válečku a šroubku, který jsem tedy alespoň po dotažení zalepil Loctitem. Tak uvidíme, doufám, že mě to někde nevypeče. Pokud má někdo nějaké trvalé řešení, rád se poučím.
Jinak jsem již jen dal nové rukojeti, instaloval závažíčka na konce řidítek a vyleštil pár dalších dílů.
Za 2016 jsem najel na dědkovi ca 3 tis. km. Letos zatím jen 200km. Vše (až na to blbé plyn. lanko) šlape na výbornou. Dokonce to startuje i na šlapáka (když je teplá). Tudíž udivuji tímto vychytaným kouskem okolostojící mladé a krásné fanynky kdykoli a kdekoli je to možné .
No, popravdě se na to koukají hlavně odrostlejší chlapi, zato ale skoro všude kde zaparkuji. Vlastně se mi ještě nestalo, že bych si s někým cizím nepokecal když dám někde kafe. Což samozřejmě potěší, obvzláště když vedle stojí fungl nová Multistrada nebo GSo.

4/2020 - Dlouho jsem nepsal, ono také nebylo co. Už to spolu s dědkem táhneme pátý rok. Občas mě přepadl nápad, že bych ho prodal. Ovšem pouze do doby, než jsem se projel . Sice na něm moc za rok nenajedu. Tak 1500-2tis. km, nicméně jezdí poměrně často, ale krátké tratě. Používám ho na lítání po městě. Má to totiž zajímavý efekt. Parkování je jako v každém větším městě i u nás problém a když dědka nechám někde, kde to není úplně košér, tak se mi již několikráte stalo, že u něho po mém návratu stáli četníci. Ovšem ne aby mi dali pokutu, ale aby pokecali a zeptali se "co že to vlastně je". Když jsem to samé udělal na GSu, tak jsem dostal pokutu za špatné parkování . Jednoduchá technika slouží naprosto parádně, po zimě startuje velice rychle. Nicméně dodržuji radu pro airheady, před odstavením v garáži vypnu palivo a nechám dobublat a vytáhnout palivo z karbeců. Na nášlap jde také spolehlivě. Když je zahřátý, tak vždy na druhý. Plynové lanko zatím drží (klep, klep na dřevo). Brzdy už brzdí poměrně slušně, ale stále to chce přemýšlet kdy začít včas brzdit. Asi nic pro začátečníky. Vzhledem k rozvoru a hmotnosti je to i parádně ovladatelné. Takový lepší skútr, no

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Mr_Pink
Mr_Pink napsal 21.01.22 v 16:23

Chtěl bych Tě poprosit, jestli míš orinal kabelovej svazek, mohl by si mi vyfotit spinací skřínku zezadu, mam stejnou motorku ze stejnyho roku, mam schema ale těch 5 konektoru, kdy vím dokoonce kdy je kterej propustnej, tak se mi nedaří zapojit. Díky moc. S pozdravem. V.

Mr_Pink
Mr_Pink napsal 16.01.22 v 20:21 9b.

Zdravim Tě,Majore, k tomu aby si byl středem pozornosti nemusíš mit bavoraka, ja si koupil motorku za 15K a děje se mi to samí:D Nicmeně, zhruba pred rokem a pul jsem si domu privez tohledo, jenze to nevypadalo takhle ruzově. A už přez rok pod tim ležim. Chtěl sem se zeptat od kud jsi, rozhodne bych se zastavil nakus řeči. Jestli si to stavěl sam. Tak bych tě rozhodně chtěl potkat:) Doufám, že si ji pořad ještě nestřelil.

major
major napsal 25.04.20 v 11:25

To víš, ženský něco stojej. A obzvláště při rozvodu

Bloodhawk
Bloodhawk napsal 25.04.20 v 08:01 10b.

Exkluzív. Jak by jsi vůbec mohl něco takového prodat ?

Petr7474
Petr7474 napsal 11.02.18 v 23:24 10b.

Krásný stroj.
A majitel kromě šikovných rukou umí i dobře psát. Díky za článek!

Více komentářů



TOPlist