PROFIL MOTORKY

Jawa 660 Sportard/Adenium (2020)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník hrnous
Vloženo 13.9.2015
Aktualizováno 29.3.2018
Zobrazeno 5 726x
HODNOCENÍ PROFILU OD 34 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9


Vloženo: 15.01.2018, Uskutečněno: 15.01.2018, Zhlédnuto: 749x


Nekonečná sága pokračuje, do dílny se domotala další 660.
Tentokráte se jedná o Zlatou Vintage čísla 123 ze Slovenska. Úkol zněl úprava zdrojové soustavy - ona velká, naposledy popisováná a dobře fungující úprava a k tomu učesání svazku. Abych pravdu řekl, tak doposud jsem hlavně upravoval funkční stránku věci, samotné učesávání až tolik majitelů neřešilo.. A dobře dělalo...
Protože je tato Vintážka dobrého kamaráda a Jawího dealera, tak jsem se rozhodl, že se na to tedy dám.. a už to víckrát neudělám :) Svazek je totiž upravený pouze jiným konektorem pro budík a vynecháním pár drátů pro věci, které se řeší jinak..

Motorka je "vánoční" tudíž má cca měsíc a nějaké drobné.. tím pádem obsahuje druhou revizi elektroinstalace, kde by mělo být popraveno to, co se zhruba popravit dalo.. To je pravda, ovšem částečně.. Je až smutné, že když jsem rozsápal tento svazek a čím víc jsem se blížil k levé straně, tím víc mi vstávaly vlasy na hlavě.. Zdrojová část je mírně lepší - pořád má značné rezervy, které řeší jenom kompletní překopání, protože nejde jenom o úpravu nedodělků, ale o faktickou uplnou změnu schématu zdrojové části. Zato levou část svazku - ovládající převážně přídavnou elektroniku - světla, budík, a obecně skoro všechno co nemá vliv na funkci motoru jsem nikdy výrazně neřešil - chyba lávky..

Jestli Milanova motorka byla páteční, tak tato byla přinejmenším nedělní, a to ještě ve státní svátek, kdy nějaký zaměstnanec šel do práce s tím největším znechucením, a to se jistě hrál nějaký oblíbený fotbalový zápas, který nestihnul. Takže se rozhodnul, že se na elektroinstalaci pomstí :) Povedlo se mu to...

To, že jsou některé kabely neskutečně dlouhé - což je dané tím, že se jedná o upravený svazek z typu Sportard, pouze s úpravou konce pro budík, by se možná dalo pochopit, ale to, že někdo naopak krátké kabely řešil tím, že se je snad pokoušel natahovat na potřebnou délku taháním za kouli na autě, to fakt nepochopím. Klasický problém nacpání dvojnásobného i trojnásobného průřezu kabelů do miniaturního pinu se zde samozřejmě zase opakuje.




Nezbývá tedy, než začít opravdu z gruntu, většinu konektorů předělat, část kabelů vzít zahradnickýma nůžkama po celých trasách a doufat, že to nějak dopadne. Vzhledem k tomu, že motorka měla najeto jenom 11km od nova chápu, že majitele nenapadlo vyzkoušet, jestli všechno funguje. Abych pravdu řekl, tak vzhledem ke stavu věkterých konektorů nechápu, jak motorka vůbec fungovala :)
Takže zájemci o učesání svazku kolem nádrže, respektive všude, kde je to odpudivé.. pokuste se na tuto úpravu zapomenout.. respektive si nachystejte balík.. protože samotné rozpárání a předělání svazku do dívatelného a ideálnho stavu elektrotechnického v levé půlce motorky, tj v části elektrického příslušenství zabere hromadu času a nervů. Zhruba stejný čas, jako předělání zdrojové části. Tj dvojnásobné náklady na práci + samostatně materiál - jestli už levnější, ale kvalitně vybranou pásku, nebo echt gold variantu v trubkách.
Mimo to všechno byla k motorce ddána baterie - dolévací AGM Yuasa.. ta, kterou je nutné aktivovat až "doma", dodržovat přesný postup jak aktivace tak nabíjení.. Jednoduše taková, která krom levnější ceny v podstatě žádné pozitiva nepřináší, akoráte ji amatér lehce zničí už při zprovozňování.. A dopadlo to tak nějak podle očekávání.. motorka nestartovala.. předtím prý ano.. při pokusu o dobití nabíječka nakonec vyhodila chybu.. Takže jsme se domluvili rovnou na nové.. Po vytáhnutí pak bylo vidět jasné nafouknutí obalu a při zmáčknutí jde slyšet, jak fouká okolo vrchního sváru k deklíku, tudíž ji patrně někdo nejen, že špatně zprovoznil.. ale pak patrně ještě dorazil nabíjení něčím... kdoví čím.. Proč, to je ve hvězdách..

V každém případě doporučuju všem majitelům Vintage bez výjimky - odmontujte nádrž - je uchcena tak, jako na řadě 638 a výš, na dvou silentblocích, a projděte všechny konektory,. které najdete. Jak po stránce docvaknutí, tak vytržení kabelů z konektoru a jiné nešvary. Nic tím nezkazíte a možná zachráníte svojí motorce život.. doslova.

Na závěr malá úkázka práce svářeče :)

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste
Komentáře
Targus (175) napsal 17.01.2018 v 17:11

Tak už vím, co si nemám kupovat.
Tohle není motka, to je fakt špatný sen. Nechápu a nerozumím.
Jestli to i tak krásně jezdí, jak to vypadá, radši si ty prachy vyberu z automatu ve stokorunách a doma si s nimi zatopím. Aspoň mi bude chvíli teplo.

ghrohe (3) napsal 16.01.2018 v 18:23

tak k tomu řeknu jen toto-smutné,žalostné a hlavně nezodpovědné
To tam musí pracovat a určitě nebudu daleko od pravdy, tak jako všude jinde človek-lidi typu mistr je zedník s maturitou,elektrikář je kuchař a svářeč je truhlář s čerstvýma papírama na CO2.
650 byla zmaštěná,ale až takovým způsobem a díky bohu,že má karbec

milan1963 (40) napsal 16.01.2018 v 15:58

Popravdě - po zkušenostech s elektrikou Jawy 650 i 660 už neříkám nic. Kabeláž má být asi vzhledná, "učesaná", ale jsme jawisti a tak bud'me rádi, že vše funguje ! Osobně vzhled kabeláže vůbec neřeším, tady jde hlavně o spolehlivost.
Kdybych chtěl motorku, která bude už z fabriky stoprocentní, asi koupím BMW nebo Triumpha. Ale to by mě netěšilo, tak mám Jawu - a kompromis. Tak to asi vidí nejeden z nás, majitelů nových Jaw.

RostaB12 (0) napsal 16.01.2018 v 14:03

tak jawu 660 si nekoupí jen tak někdo "z ulice", nebo bych mu to alespoň neradil...
já ještě prakticky nevyjel a už jsem řešil nebo řeším:
- únik oleje přes senzor kvaltů (prasácky namontovaný o-kroužek)
- nedotažený a přes závit nachycený šroub držáku motoru (projel jsem závitníkem a dal nový šroub)
- ted řeším prolínání benzínu přes přírubu od palivového čerpadla, důvod jsem zdá se zjistil (nedůslednost při lakování a smontování)
Takže tak, co jsem schopný si raději odstraním sám a z Jawy si nechám jen poslat potřebné díly...
No a pak se uvidí co se projeví při praktickém používání tohoto stroje

31081 (199) napsal 16.01.2018 v 13:22

O tom zpracování nádrže už se mě ani nechce psát .Kdybych dělal v Jawě tak se jdu asi hanbou pověsit

hrnous (-4) napsal 16.01.2018 v 13:04

Vše je popsáno v předcházejících denících

Petr_TA (13) napsal 16.01.2018 v 12:42

Jenom pro zajímavost ...
Kolik peněz si případný potencionální kupec Jawy má odložit stranou aby uvedl nový stroj do provozuschopného stavu ???
Díky za info

CadLubeen (3) napsal 16.01.2018 v 12:11

Tohle je z továrny!!!???

31081 (199) napsal 16.01.2018 v 08:15

Ať se na mě Jawaři nezlobí,ale toto je katastrofa.Už jen na těch fotkách.A za ty prachy-bože to snad ani není možný


Nejnovější záznamy v deníku
  • Setkání majitelů 2018

    Tento víkend proběhlo už tradiční setkání majitelů motocyklů Jawa 650/660. Podle mých počtů zde bylo 49 motorek a 57 lidí, což je aktuální rekord. Akce byla celkem úspěšná, jediná vada na kráse bylo sobotní počasí, kdy a

    Typ: Reportáž
    Vloženo: 20.05.2018
    Uskutečněno: 20.05.2018
    Komentářů: 4x
  • Olej

    Pomalu se blíží sezóna a většina lidi zvažuje zdalipak měnit olej. Existují však ti, kteří olej úmyslně přejíždí s tím, že si na jeho výměnu netroufají, či ti, kteří zase motorku nechtějí vést do motoservisu, aby jim onu

    Typ: Odborný servis
    Vloženo: 02.04.2018
    Uskutečněno: 02.04.2018
    Komentářů: 4x
  • Děs číslo 158 ze 160

    Dneska jedna malá přehlídka děsu běsu. Motorka už při předání výrobcem nestartovala bez pomoci startovacích kabelů z auta. Kousek tuším 158 ze 160. Na první pohled to vypadá, jako přebastlený nějaký starý svazek ze Sport

    Typ: Odborný servis
    Vloženo: 29.03.2018
    Uskutečněno: 29.03.2018
    Komentářů: 4x


TOPlist