PROFIL MOTORKY

Moto Guzzi Norge 1200 (2007)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník stráťa
Vloženo 29.8.2015
Aktualizováno 15.7.2016
Zobrazeno 4 746x
HODNOCENÍ PROFILU OD 15 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 8.8

Popis motorky


Velká cestovní Guzzi...to říká asi vše.

Více fotografii

Motorka koupena od luckycow (Znojmo 2) - Perfektní jednání. Popis v inzerátu že jsem byl na místě příjemně překvapen stavem motorky. Bezproblému přiznané problémy...

Výška jezdce: 190 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Moto Guzzi V11: Koukal jsem na jedno Ballabio ale RadimV11 byl rychlejší. A pro mě se stejně cesťák hodí víc - rád jezdím daleko.

První dojmy - Je to velký, těžký a má to hafo krouťáku.

Motorku bych doporučil pro - Rozhodně zkušenějším jezdcům, hlavně hmotnost by mohla nezkušeným dělat problémy. Ale pokud někdo potřebuje radit co si má koupit tak by se měl dívat jinam. Norge natolik specifický že podle mě nemá přímého konkurenta, i často srovnávaný R1200RT je sice podobný ale nakonec úplně jiný už svým pojetím.

Průměrná spotřeba - 4.16565 l/100km

Recenze

Počítadlo průměrné spotřeby nějak neumí počítat, průměr z toho co mám zadaný vychází asi 5l/100km

Tak od srpna máme společně najeto asi 8000km v pěti zemích včetně jedné nezaviněné nehody, v teplotách od 35°C do 4°C v dešti takže už snad můžu trochu hodnotit.
V motoru je proti Brevě cítit větší hmota...typický Guzzí škubání do strany je tu výraznější, už při nastartování motorka vypadá že chce spadnout ze stojánku a k tomu se přidá dost solidní zvukovej doprovod všech podivných zvuků a sériovýho výfuku co se tváří jako by pro něj žádný euronormy neplatily a při brždění motorem navíc pěkně střílí.
Motor je výrazně točivější než bych od tak velkýho dvouválce s rozvodem OHV čekal a pracuje ve dvou pásmech použitelných otáček. Zhruba od 2000 do 3500 otáček za minutu je cestovní pásmo použitelný pro klidnou jízdu, pak následuje menší ale citelnej propad a zhruba od 4500 otáček motor výrazně ožívá a táhne až k 7 500 otáčkám. Omezovač zasáhne až na 8500 otáčkách ale je lepší přeřadit dřív, stejně už tam výkon pomalu klesá.

Graf není můj ale docela odpovídá pocitům z jízdy:


Motorka docela slušně brzdí motorem ale dělá to takovým "civilizovaným způsobem", žádný drsný škubání a blokování zadního kola se při normální jízdě nekoná - k tomu je potřeba prasáčtější podřazení do vysokých otáček. Spíš tak jemně a nenápadně začne brzdit motorku ale ubrzdí docela dost, při klidné jízdě to jde i bez brzd.

Tím se dostávám k brzdám. Kotouče, brzdič i pumpy dodalo Brembo, ABS pravděpodobně Bosch, všechno to propojují pancéřové hadice a dohromady to funguje docela dobře. Brzdy brzdí, ABS zasahuje příjemně pozdě - zadní občas kopne ale předek jsem ještě nijak zasahovat nedonutil.
Mám pořád trochu problémy s přední pumpou ze které nemám moc dobrej pocit ale myslím že tomu pomůže pomůže trocha údržby v zimě.

Jízdní vlastnosti jsou docela zajímavý. Motorka je docela příjemně ovladatelná, skoro bych řekl hravá a není problém naklopit ji až na stupačku ale kila tu jsou a fyziku prostě změnit nejde - těm řečem ve většině testů o kilech mizejících po rozjezdu nevěřte. Hlavně při překlápění z jedné strany na druhou ve vyšších rychlostech a při brzdění jsou kila cítit ale u cestovní motorky mají i svůj přínos - pomáhají podvozku žehlit nerovnosti takže pokud na ně motorka nevjede ve větším náklonu tak je velmi dobře vyžehlí. V náklonech je potřeba povrch trochu víc sledovat, tady se projeví kombinace širokých gum a větší váhy a motorka na nerovnosti docela reaguje.

Ochrana jezdce je dost dobrá i když kapoty vypadají docela drobně (v rámci kategorie cestovních motorek) a v dešti člověk skoro nezmokne. Prší na ruce a u větších lidí na ramena (mám objednaný větší plexi co by to mělo vyřešit) ale jinak v pohodě, už jenom ten komfort jízdy s téměř suchým hledím přilby je úžasnej a i v hnusným počasí je radost na tom jet. U verzí T a TL bez některých plastů bude mít ještě jezdec trošku mokro v botách ale GT a GTL udrží nohy v suchu. S velkým vedrem je to trošku horší protože ta výborná kapotáž taky snižuje účinnost ventilací bundy a hlavně motor umí ve vedru pořádně zatopit na nohy ale to by měla být podle všeho bolest všech podobných mašin a současně to není nic nesnesitelnýho i když příjemný to moc není.

Jako slabý místo bych označil kufry, ty jsou pro cestovní motorku přímo hrozný a kdyby nebyly tak dobře intergrovaný do designu motorky tak bych je asi vyměnil. H&B Junior na Brevě byly o několik tříd lepší.
Kufry na Norge jsou jednoplášťový, nejdou zavřít bez uzamčení, někomu do nich teče a komu ne tak tam nateče při otevření voda co zůstala v dolíku u madla. No a aby toho nebylo málo tak mají asi nejhloupější systém otevírání na dvě zhruba stejně velký díly. To hrozně komplikuje balení kdy v žádné poloze nejde kufr pořádně nabalit a po otevření se z něj obsah rád sype. Sice je hezký že poberou i mojí vyklápěčku ve velikosti XXL ale stejně bych radši 2, klidně i menší, kufry s horním plněním jako má třeba nová California.
Pod sedlo se vejde dost věcí včetně třeba menší svačiny takže jednodenní výlety jezdím bez kufrů.

S cestováním hodně souvisí i spotřeba která se u mě zatím pohybuje pod 5l/100km. Jezdím sám, většinou turistický tempo jenom mírně rychlejší než okolní provoz ale když potkám hezkej úsek tak rád zatáhnu za plyn - pak vyskočí i spotřeba někam k 8l/100km.
Servis je docela sranda - ventily seřizovaný šroubkem, slušnej přístup atd. ale s běžnou údržbou souvisí i jedna velká slabina. Měrka oleje je tak schovaná pod kapotáží že ji bez částečné demontáže kapot nevyšroubuju - chci zkusit sehnat pozdější typ měrky co se nešroubuje ale stačí jenom zatáhnout takže by to měla řešit.
Elektrika je hrozná - typicky "italská". Něco funguje jenom když se tomu chce, něco funguje jenom když je sucho a startování je potřeba poléčit úpravou v zapojení jinak se za tepla ozve jenom cvaknutí startovacího relé. Ale naštěstí vždycky stačilo dát si chvíli pauzu a moc to neřešit - motorka mezitím vychladla a mohlo se startovat a pak už všechno důležitý vždy fungovalo.
Hodnotit spolehlivost po tak málo společně najetých kilometrech je trošku nesmysl ale nehoda kdy motorka dostala ránu na zadní kolo co ji přemístil tak o 4 metry a stejně bez problému odjela dovolenou mi dodal pořádnej kus důvěry v motorku, tedle kus "železa" prostě musí něco vydržet.

Každopádně z mojí strany spokojenost, i když jsem po kapotách nikdy moc nekoukal tak si tenhle stroj užívám. Kombinace pohodlí cesťáku s italským charakterem co vyloženě svádí občas začít pořádně "tahat" mi sedla. Asi ještě nikdy jsem po 150km v dešti a teplotách kolem 5°C neměl na tváři tak širokej úsměv jakej vykouzlilo Norge takže tomu stroji odpustím i podle mě docela velký chyby.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
JK175
JK175 napsal 24.08.20 v 00:51 10b.

Líbí se mi recenze, v kterých je vyjmenováno oboje - klady i zápory. Zde to je. A u majitelů Norge si cením toho, že navzdory záporům ten motocykl mají rádi a nelitují jeho koupě. Problém se startováním znám (zrovna minulý čtvrtek), namazal jsem koncové spínače na pohotovostním stojánku a spojce a doufám ve zlepšení. Další dny ukáží, nakolik to pomohlo.

Čadil
Čadil napsal 16.04.18 v 19:49 10b.

hezká mašina

Mates1200
Mates1200 napsal 08.12.15 v 01:09 10b.

Pěkná hračka to je mám podobnou, koupil jsem ji proto že je prostě jiná a ten motor je super.Jen řeším přední tlumiče asi to bude na výměnu cítím každý hrbol i díru, málem mi to vyrazilo i řídítka z ruky snad to dám přes zimu dohromady

Šimi57
Šimi57 napsal 17.11.15 v 19:41 10b.

Pěkně napsaný. Super postřehy. Taky jsem o norgeguzine vážně uvažoval. Myslím, že jsi mi hodně osvětlil. Přesto jsem zůstal u BMW. Ať slouží k radosti.

kuzmič
kuzmič napsal 17.11.15 v 13:02

Noo, dobře jsi to napsal...
Mám možnost porovnat BMW RT s Norge a máš pravdu, jsou to dost odlišné motorky. Na BMW sedíš víc vzpřímeně, motor nemá takové vibrace, ale je to 8mi ventil, takže je oproti Guzzině jemnější, plynulejší, víc točivější a má takový automobilový zvuk, je prostě tichý. Převodovka se mi zdála u BMW taková syrovější, tvrdší, ale přesná, spojka zabírá tak trochu jako ON - OFF a chvíli trvá naučit se řadit bez cukání... A ovládání přepínačů je celkem sranda, každou chvíli jsem místo blikání troubil jak kokot...
Moto Guzzi je prostě jiná ve všech ohledech a to je právě na tom to fajne..!

Více komentářů



TOPlist