renocar_duben



PROFIL MOTORKY

BMW F 650 GS (2005)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Kachnynho
Vloženo 23.8.2015
Aktualizováno 1.5.2019
Zobrazeno 5 112x
HODNOCENÍ PROFILU OD 10 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


Téměř blbuvzdorná motorka, vhodná pro všechny co nepotřebují honit cenné vteřinky při jízdě pro chleba...

Více fotografii

Výška jezdce: 187 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Royal Enfield Bullet 500 Electra EFI: Nabídka na BMW za cenu, kterou jsem dostal se nedala odmítnout.

První dojmy - Lehká a úzká motorka s nezáludným chováním. Moto padne do ruky okamžitě, ovládací prvky jsou klasicky umístěné a jediné co může neznalého jednoválců překvapit jsou vibrace.

Motorku bych doporučil pro - Těm co nemají potřebu závodit a hledají spíše moto na denní ježdění s minimální servisní náročností.

Doplňky na motorce - Turistické plexi, padáky, kapsy na padáky, zásuvka, držák navigace a molitan hrazdy řídítek - z toho mám největší radost : D :D :D

Recenze

Původně jsem chtěl nového Enfielda, ale náhoda přihrála žluté BMW s ABS, vyhříváním heftů, origo blástry, komplet origo kufry s najetými 10 tis. km a se serviskou (koupeno od šéfa, protože si asi dva roky po moto koupil kábro a na moto už poté nejezdil, nabídl mě ji. Moto měla najeté naprosté minimum km). Motorku jsem koupil bez STK (propadlá) a s baterií akorát na funkci těžítka, původní gumy sice vzorek dobrý, ale nepoužitelný. Výměna pneu, oleje, filtrů a hurá.

Za dva roky jsem najel něco přes 20 tisíc km. S moto jsem zatím dobyl Německo, Švédsko, Norsko, Finsko, Estonsko, Lotyšsko, Litvu a Polsko.
Na dlouhé cestování to chtělo trochu upravit - dal jsem turistické plexi Ermax (nutnost, původní mě hnalo vzduch do helmy od spodu a po návštěvě vosy v helmě jsem okamžitě kupoval vyšší plégo), prostor pod sedlem a pod topcasem je pouze na drobnosti a tak jsem si nechal udělat kapsičky na rám (firmě Lozjo díky!) spolu s tankvakem (opět Lojzo). Origo topcase je menšího obsahu, ale ve spojení s bočními kufry a Lojzo výbavou jsme se poskládali se ženou na 14 dní do Švédska celkem bez problémů. Pro navigaci nebo nabíjení telefonu jsem přiděla zásuvku na řídítka (origo je na boku na rámu a není to úplně vhodné umístění).

Jízda: pohodová pro jezdce i spolujezdce, vzpřímený posaz, celkem dobré sedlo pro jednoho (14 dní každý den 500 km a více) i pro jízdu ve dvou. Rájem téhle moto jsou rozbité okresky, měkčí podvozek s dostatečným zdvihem si s tím poradím a motor táhne odspodu i přes menší výkon. Méně výkonu je výhodou v hodně ostrých vracečkách, kde člověk nemusí krotit moto na spojce. Jízda ve městě je při nižších otáčkách trochu ucukaná, ale úzká stavba a vyšší posaz to vynahradí, malá váha umožňuje jednoduché proplétání mezi autama.
Naopak jízda po dálnici je prostě utrpení. Od 120-130 nahoru se stávají vibrace stále výraznější a motor už nechce táhnout (max. 170 sice vypadá na jednobuch dostatečně, ale nelze udržet dlouhodobě), předjíždění s plně naloženou motorkou chce dobrý odhad a občas dávku odvahy..., podřadit už není kam a motor se od určité rychlosti dlouho sbírá.
Spotřeba je ve všech jízdních režimech naprosto minimální, občas mám pocit, že benzín v nádrži přibejvá : ) Nejvíc jsem měl něco lehce přes 5 litrů, nejmíň těsně nad 3 litry (při plně naložené moto - stan, spacák, věci, jídlo atd...).
Spotřeba oleje také téměř minimum (i na dlouhé trasy nevozím více než 3 dcl).
Brzdy pro běžnou jízdu dostačující, zadní brzda je funkční a lze ji opravdu používat, přední brzda má jeden kotouč a už s ní spíše jen dobržďuju. Spoustu brzdné práce totiž odvede motor. Stačí pustit plyn a motorka začne výrazně zpomalovat. Při jízdě v jednom brzdy dostačují, při jízdě ve dvou nebo s naloženou moto už je to na hraně.
Ovladatelnost je hračkou, moto není těžká a těžiště je nízko. Překlopení jde samo a moto zvládne i začátečník. Naopak postavit moto na centrál jde hůře než u větších a těžších motorek. Při plně naložené moto jsem vyhledával pomoc dalších motorkářů : D
Spolujezdec, trpí vibracemi stejně jako jezdec. Stupačky jsou celkem dobře umístěné pro menší postavy a nehrozí spálení od výfuku (pod sedlem i celkem topí), madla na držení jsou dostupná a dá se prostrčit ruka pod. Sedlo je trochu skloněné a občas mě batůžek sjíždí na záda (řeším stížností do interkomu...), jinak umožňuje i delší výlety (300 a více) Při instalovaných kufrech se hůř nastupuje (všem).
Servis: při najetých 30 tisících km, z toho asi polovina z plně naloženou motorkou na dálkových výletech byly potíže u: ložisek řízení - vymačkané (oprava origo sadou cca 1000), přidřený pístek zadní brzdy - důsledek písku v třemenu (šotolina ve Finsku), nesprávně měřené otáčky důsledkem čehož motorka ubrala plyn jako při omezovači - špatně dotažené (povolené) šrouby na baterce!
Jinak výměna provozních věcí - pneu, olej, filtry, řetězovka.

Shrnutí:
plus:
lehká a nenáročná motorka
malá spotřeba všeho
abs, hefty, blástry, uchycení kufrů na čepy (viz. foto)
sedlo
brždění motorem

mínus:
vibrace
malý výkon od 120 km/h a více
brzdy při zatížené moto
cákání vody od přeního kola na nohy (stačí trochu vlhká silnice a mám plné boty)
málo informací na budíkách (chybí teplota, stopky atd.) na budíku pouze denní a celkové počítadlo.
málo místa pod sedlem na výbavu
edit: vypařování baterie (teplo od olejového chladiče na straně, a od motoru ze spodu) nutí k častější kontrole elektrolitu, což znamená vždy rozebrat přední plasty...

Doplněno:
Vyzkoušené pneu:
Metzeler Touranz (sada) - dobrá pneu, klasika co znají asi všichni "cestovní enduro jezdci"
Continental Conti Atack 2 (sada) - silniční pneu, obouval jsem dvakrát pro velkou spokojenost hlavně na mokru (vyzkoušeno i na lehké sněhové kejdě pri 2°C a celkem se to dalo...)
Metzelerou Trouranz předek (bez problémů), Mitas E08 zadek - s Mitasem na zadku jsem ve spojení s novou zadní brzdou (vyčištěno a desky) trochu bojoval...blokování kola při prudším brždění bylo po Continentalech novinkou stejně jako prokluz kola na navlhlé silnici na plnou dvojku (při 50 koních mě to dost překvapilo). Mitas se srovnal asi až po 1500 najetých km a nebo jsem si zvykl...

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Vtipi
Vtipi napsal 18.09.20 v 16:35 10b.

fajn recenze

Wildaja
Wildaja napsal 11.11.15 v 12:13 10b.

Parádně napsaná recenze . Kdo by chtěl koupit tento Tip moto, myslím, že tady by našel o ní vše . A byl by spokojen .
Přeji Ti spoustu dalších nádherných cestovatelských zážitků.
A najeté km jen vypovídají o kvalitě této motorky, na to se vykašli .
Užívej si každé jízdy a moto ať slouží bez problémů .

Rubi
Rubi napsal 18.10.15 v 18:15 10b.

Velmi pěkně napsaný profil,který pomůže dalším zájemcům, takových tu moc není.Super.

penal1
penal1 napsal 28.08.15 v 09:23 10b.

pěkně jsi to popsal...trochu místa na cajky je za válcem...viz zde http://www.motorkar...etail&ddid=31235

Dady
Dady napsal 27.08.15 v 08:54 10b.

Za ty krásný fotky 10

Více komentářů



TOPlist