renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Jawa 50/23 Mustang (1979)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník JanBartes
Vloženo 16.8.2015
Aktualizováno 7.1.2018
Zobrazeno 3 708x
HODNOCENÍ PROFILU OD 6 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


Lehká a jednoduchá motorka ideální pro začátečníky.

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Jawa 50/21 Pionýr: Nedostatek financí

První dojmy - Když jsem ji poprvé přivezl domů, nebyl zrovna v nejlepším stavu. Tehdá jsem toho o motorkách moc nevěděl, ale se zprovozněním mi naštěstí pomohl soused. Řídit jsem taky moc neuměl, takže po pár nepovedených rozjezdech jsem se poprvé rozjel a byl to nezapomenutelný zážitek.

Motorku bych doporučil pro - Motorku bych určitě doporučil začínajícím motorkářům a pro fandy československých a malobsahových motocyklů.

Doplňky na motorce - Děda si na něm udělal zámek na schránku. Já si na něj udělal nosič spolu s držáky brašen.

Recenze

Původně se mi hodně líbila Jawa 21, ale na brigádu jsem ještě nechodil a našetřit na ni z kapesného by trvalo hodně dlouho. Pak ale táta přišel s tím, že u babičky stojí starý Mustang. Zůstal po dědovi v malé dílničce u babičky a asi 8 let na něj sedal prach. Děda si ho pořídil po svém Pionýru 555, který se také dochoval.
Mustanga jsme společně s tátou dovezli domů někdy v létě roku 2014, to mi bylo teprve 15 let. Po pár marných pokusech o nastartování nám naštěstí pomohl soused. Závada byla nespíš ve fajfce, to už přesně nevím.
A tak jsem svoji první motorku. S řízením jsem měl jen malé zkušenosti z tátovy zetky, ale naučil jsem se to rychle. Postupně jsem se ho učil opravovat seřizovat, ale protože jsem tehdy ještě neměl řidičák jezdil jsem jen po polňačkách a k silnici jsem se bál jen přiblížit.





V zimě, hlavně protože nebylo co dělat, jsem vyndal motor s původním plánem přetěsnit kartery, ale zvrhlo se to v menší GO. Tedy výbrus, repase klikovky s výměnou ojnice za CKR, nová ferodo spojka a výměna gufer.
Na jaře, když už mi bylo konečně bylo 16, jsem si konečně mohl začít dělat řidičák a po necelých 3 měsících jsem ho držel v ruce a mohl jsem začít pořádně jezdit. Nedávno jsem si dodělal nosič a držáky na brašny, abych se nemusel tahat s batohem na zádech.
Mám hned několik kamarádů co mají Pionýra a tak jsem měl možnost je s Mustangem srovnat. Nespornou výhodou Mustanga je určitě vetší nádrž, díky minimální kapotáži má snadný přístup k motoru, ke karburátoru a tak vůbec ke všemu, široká řidítka a velká schránka na nářadí. U Pionýra se mi zas líbí dlouhý přední blatník, praktický háček na tašku, pohodlí revmaplechů s podlážkou a hlavně vzhled celé motorky.





Motorku mám hlavně na dojíždění do školy a na brigádu, ale dá se sní podnikat i delší trasy. Nevýhodou při delších trasách je určitě malá výška a tlumiče, které vlastně nejsou tlumiče, ale jen pružiny v trubce.





Docela často se mi stává, že lidé tyto staré stroje podceňují, ale i přes svoje stáří dokáží pořád odvést skvělý výkon a pokud se nezanedbá údržba, jsou i spolehlivé.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
vandermayder
vandermayder napsal 25.01.20 v 07:05

Moc pěkný, také jsem si jednoho takového přivezl domů, když mi bylo čerstvých 14 let a že je tomu už 23 let po zpátku. Hold stará láska nerezaví, ani nevyprchá, páč jaku už zaznělo...první je jen jedna

pp377
pp377 napsal 07.01.18 v 20:08 10b.

Měl jsem ho v 15-ti a to už je spousta let.

Honza_KH
Honza_KH napsal 07.01.18 v 13:50 10b.

AngusCZ
AngusCZ napsal 21.08.15 v 19:25 10b.

Pěknej

Béďa17
Béďa17 napsal 20.08.15 v 20:03 10b.

Jen tak dál.Také jsem na něm začínal a mám ho dodnes.Když to nebude nezbytně nutné,tak ho nikdy neprodávej.První je jen jedna.

Více komentářů



TOPlist