Jak jsem zminil v popisu motorky, seriovy predni pruziny jsou strasne mekky (.880 kg/mm). Jsou dimenzovany tak max na 80kg jezdce. Pri mych +-100kg bez vystroje (107-108kg s vystroji) je to pri agresivnim brzdeni o hubu, protoze vidle muzou byt nadoraz. Sehnal jsem pouzity pruziny z modelu 06/07 za smesny dve stovky, ktery maji spravnou tuhost na moji vahu - 1.000 kg/mm (nejsou nainstalovany, do vidli pujdou az v zime behem vymeny oleje a gufer). A predevsim odpovidaji tuhosti zadni pruziny, ktera je 12.0 kg/mm, coz je na moji vahu idealni. Kdyby nekdo shanel peknej kalkulator tuhosti pruzin, tak muzu doporucit tyhle dva:
http://racetech.com/VehicleSearch
http://www.sonicspri...g_rate.php#calculate
Pred nastavovanim podvozku doporucuju dukladne nastudovat:
Guru Dave Moss
http://www.promecha....u/springs_basics.htm
http://www.gostar-ra...uspension_set-up.htm
a tady vyzivny vlakno primo k podvozku na prvni generaci cbr1000rr:
http://www.1000rr.ne...tting-rider-sag.html
Ted uz k cislum:
Predek:
Preload/predpeti:
Vychozi 7 otacek od minima
Celkem 15 otacek
Moje aktualni - 2 otacky od maxima (50mm SAG)
SAG:
Zdvih vidle podle manualu 110mm
130mm nezatizena
80mm zatizena pri 2 otackach z maxima (pri utazeni na max se vidle zvedla jenom o 1-2mm a nechtel jsem, aby top out pruziny byly uplne zmackly)
Z toho plyne 130-80=50mm SAG, coz je moc, na 04/05 CBR by mel byt okolo 40mm.
Compression/komprese:
Vychozi 2 otacky od maxima
Celkem 3,5 otacky
Moje aktualni - 1 otacka od maxima
Rebound/odskok:
Vychozi 2 otacky od maxima
Celkem 4 otacky
Moje aktualni - 1 otacka od maxima
------------------
Zadek:
Preload/predpeti:
Pozice 2 od nejtvrdsiho/maxima
SAG:
615mm nezatizeno
575mm zatizeno
615-575=40mm SAG - coz je v pohode vzhledem k predku. Pri utazeni na max, je zadek na 35mm.
Compression:
Vychozi 8 cvaknuti z maxima
Celkem 28 cvaknuti ~ 3,5 otacky
Moje aktualni - 4 cvaknuti od maxima
Rebound:
Vychozi 2,5 otacky od maxima
Celkem 3,75 otacky
Moje aktualni - 1,75 otacky od maxima
Motorka se s timto nastavenim chova krasne stabilne v rychlych zatackach a na vyjezdech. Mozna bude jeste zapotrebi doladit zadni odskok, protoze po krajich je zadni guma oskakana, stredy jsou v poradku, coz je naprosto normalni ukaz na seriovych podvozcich. Bude to chtit kompromis s tim, ze tlumeni v naklonu je dulezitejsi ... nebo lepsi zadni tlumic, ktery ma vysoko- i nizko-rychlostni tlumeni.
Vlastník | stanxxx | |
---|---|---|
Vloženo | 15.8.2015 | |
Aktualizováno | 24.10.2015 | |
Zobrazeno | 5 530x |
Stravil jsem asi dva tydny intenzivnim studiem a divanim se na vsechny videa od Davea Mosse:) Tak snad nejaky zaklady mam. To o tom utahovani "expertu" vseho na max jsem dost cetl i na zahranicnich webech/forech. Asi takovy lidi fakt existujou :D
Evidentně víš o čem píšeš. Většina neználků to všecko jenom utáhne, ať je to tvrdý tyvole a zabijou tím pohodlí/přilnavost.