renocar_duben



PROFIL MOTORKY

BMW F 800 ST (2008)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Travexr
Vloženo 11.8.2015
Aktualizováno 7.8.2019
Zobrazeno 3 769x
HODNOCENÍ PROFILU OD 6 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Lehce ovladatelný cesťáček střední velikosti i výkonu. Pohodlný stroj vhodný i na delší cesty.

Více fotografii

Výška jezdce: 187 cm

První dojmy - Motorka je na první pohled divná, ošklivá: až se mi vlastně líbí. Vše je tam kde má být a vše funguje dle očekávání. Jede, brzdí, řídí... tak nějak obyčejně. Nic neumí vysloveně top, ale celkově je to kombinace velmi vyvážená.

Motorku bych doporučil pro - Každému kdo nepotřebuje závodit a chce pohodlně dojet do vzdálenějších míst a to i ve dvou. Taky se hodí, když je třeba si na cestu přibalit hromadu "nezbytností".

Doplňky na motorce - Laďák MIVV, Vario plexi, rozšíření zrcátek, kryt pod motorem, origo kufry a LED blinkry. Padáky LSL, tankbag, topcase UKSA (na míru).

Recenze

OVLÁDÁNÍ BLINKRŮ: kdo tohle proboha vymyslel. Ale během 1500 km jsem si zvykl (předtím jsem si zvykal na jednu páčku pod volantem u mercedesu a to trvalo dýl...). Blinkry se samy vypínají, jen by se mohly vypínat poněkud dřív a nečekat tak dlouho.

Líbí se mi způsob uchycení kufrů: tohle němci prostě vychytali. Motorka nevypadá obestavěná lešením, jako kdyby byla v permanentní rekonstrukci.

Motor jede fajn, ale mohl by být tišší. Pověst taky nemá úplně úchvatnou... tak snad bude držet. Zatím jsem byl nucen řešit ve 22tkm spojku a pár věcí kolem. Napínák rozvodu taky není konstrukčně ideální - asi obět "katování kostů". Díly motoru stojí úplný nesmysl - v některých případech jsou to až násobky cen dílů na japonce. Tak snad nebudou třeba

Aktualizace 04-2016: Tak motor nevydržel a ve 24914 km na počítadle šel ven. To znamená, že moje motorka má spotřebu jeden motor na 12,5 tkm! První kus se zadřel naprosto nechutně (a bez varování) na vyvažováku předchozímu majiteli. Nahradil ho málo jetý motor dovezený z Francie. Ten je lehce chycený na vyvažováku taky a navrch má opravdu hodně přidřený píst. Píst byl zdrojem nechutného mlácení z motoru, stejně jako důvodem proč hořela spojka a motor vibroval kolem 4 krpm. Dalším projevem byla spotřeba neklesající pod 6,5 l/100km.

Celý motor v dobrém stavu jsem v CZ nesehnal (jednoduše nejsou motory nebo nejsou solidní prodejci) a do Rakouska se mi pro motor k dealerovi BMW jet nechtělo. Nakonec se mi povedlo motor poskládat: potřeba bylo blok, klikovku, vyvažovák, šály, těsnění a pár drobností. Zbytek jsem po pečlivém přeměření a přetřídění našel ve dvou předchozích motorech. Ještě krom kliky a šál zbylo dost materiálu na náhradní motor.

Po výměně motoru to zase zní jako motorka a ne jako parní mlátička kombinovaná se sbíječkou. V každém případě jsem si udělal obrázek o konstrukci motoru a výrobním postupu. Špatná pověst zmiňovaná výše je dle mého zcela oprávněná. Tahle motorka je moje první a taky poslední moderní BMW. Asi je čas vrátit se ke strojům klasické konstrukce z doby, kdy svět byl ještě v pořádku.

Aktualizace 9-2016: Tak jsem si při tankování u pumpy všiml, že na počítadle svítí rovných 29.000 km. Nedůvěru ve stroj jsem už překonal, funguje správně a k mé naprosté spokojenosti. V srpnu jsem si vyzkoušel výhody nezaměstnaného motorkáře podle hesla "když nemáš co na práci, tak jezdi". Jediné co bylo potřeba řešit byla výměna oleje a filtru po prvních 1000 km a pak přezutí gum poté, co jsem prorazil zadní gumu na cestě do Rakouska. To by asi prozatím stačilo, venku je pořád motorkářsky krásně: vrrr...

Je prosinec (12-2016) a na horách je už na lyže, moto hadry mám po dvou sezónách na drobnou opravu (roztřepené rukávy od suchých zipů a propálené koleno o výfuk), takže je čas si stroj připravit na další sezónu. Proběhla obvyklá údržba a výměna oleje s filtrem. Opravil jsem plandající zadní světlo (vyměklé gumy uložení spravily tři podložky) a bylo potřeba vyměnit hadice k volnoběžnému ventilu.

Půlka srpna (2017), už jsem dva týdny zpět a pořád se mi nepovedlo zpracovat v hlavě všechny zážitky: 2 motorky, 5 zemí, 7 dní a 3042 km - menší výlet s cílem projet Transfagarasan a Transalpinu. Trasa: Praha > Hodonín > Zvolen > Eger > Sebes > hory v Rumunsku křížem krážem > Balaton (nikdy více, Maďarsko je moto tranzitní peklo na zemi) > Rakousko (moto nebe) a domů. Motorka v pohodě, vše maká, překvapily gumy - zatím vydržely 6 tkm a stále dobrý, ještě jednou tolik asi daj. Do konce léta ještě dám znovu Rakousko a pak už zase jen denně jezdit než napadne sníh

Rakousko jsem vynechal, ale povedlo se objet čechy podle západní hranice. Německá policie neshledala na mém stroji nic špatného - kámoš platil přes 100E za chybějící noise killer.

Provedl jsem pravidelný servis (12/2017, olej filtr, nemrzka, brzdovka, vidle) a vše je v pohodě vyjma tepelného výměníku olej/voda, který bude potřeba shodit a vyměnit těsnění.Týden do vánoc jsem seznal, že je potřeba motorku umýt. Stihl jsem to pět minut před prvním sněhem.

Léto proběhlo ve znamení ponorek, prima výlet. Jestli se chcete svézt v Německu na motorce, tak hurá směr Harz - něco jako naše Šumava, jen daleko hezčí silnice. Zajímavé je, že za celé Německo (cca 2500 km) jsem nepotkal jediný retardér a jen minimum radarů. U nás je obojího nesmyslně. Kolem Baltu byly zajímavé leda tak ty ponorky a sem tam raketa, jinak placka a dlouhé rovinky. Polsko parádní. Zajeďte se tam mrknout taky - letos jsem se tam podíval hned několikrát.

Další pravidelný servis v 11/2018 - olej, filtry, svíčky a opět malinké překvapení s označením 3811-2RS - ložisko zadní řemenice má vůli a nezbude, než ho vyměnit.

Červenec ve znamení další cesty na balkán: HU-RU-BG-GR-BG-SRB-HU. Hlavní cíl projezdit Bulharsko splněn. Buzludžu jsem viděl, Rodopi jsou. místem, kam se musím vrátit. Majdanpek v Srbsku taky zajímavý. V Řecku jsem dojel k druhému moři s touhle motorkou - tentokrát Egejskému..Celkem najeto 4221 km v 9 dnech. Na začátku cesty překvapení - hnací řemen nemá zuby. Vyměněn za nový a byl to poslední probém na cestě. Cestou zpět se mi do hlavy vecpala myšlenka, že by možná nebylo od věci přestat hezdit dálky s úmorným tranzitem na začátku a na konci. 6e by změna motorky? No pár jich zkusím a uvidíme. Po návratu 8/2019 pravidelný servis, olej, filtr.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Waxin
Waxin napsal 20.06.17 v 21:19 10b.

Mark09
Mark09 napsal 17.03.17 v 15:52 10b.

BorisVTR
BorisVTR napsal 13.08.15 v 11:08 10b.

Ja na F800ST sem za dva a pul sezony najel 30000km a uplna spokojenost. Celkovo mam na tachometru 60000km. Preju ti hodne pohodovych km a davam 10b

elvis78
elvis78 napsal 12.08.15 v 20:44 10b.

covece, pelna motorka.Myslim, ze uz jsem ji nekde videl.Vis jaky me z toho lezou zvuky?Setrim na ladak

kecirij
kecirij napsal 11.08.15 v 14:16 10b.

Óooo tak to gratuluji k dalšímu kousku do sbírky ;o)

Více komentářů



TOPlist