renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Ducati Monster 821 (2015)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Michal_999
Vloženo 10.7.2015
Aktualizováno 24.9.2015
Zobrazeno 6 493x
HODNOCENÍ PROFILU OD 22 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.7

Popis motorky


tak trošku návrat k univerzálnosti, kterou jsem měl před lety u staré dobré FZS 600.

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Moto Guzzi V7 Stone: .. její čas třeba ještě příjde, ale musí se polepšit s detaily, které jsou vzhledem k ceně dost odfláknuté.
Triumph Thruxton 900: možná až příliš retro, ale rozhodně nádherný stroj..
Ducati Scrambler: chtěl jsem, vyzkoušel jsem, nevzal jsem. Nevím, prostě mě nepřesvědčila nebo jsem si spíš myslel, že hledám něco, co jsem ve skutečnosti nehledal. Konkrétně u Icona mi neseděly řídítka (výška, uchycení) a příliš tvrdé sedlo.
Ducati Monster 1200S: na naked bike mi přišel výkon možná až zbytečný a rovněž cenovka (i u ne \"S\" verze) byla krapet jinde. Jinak mít ty peníze, asi by mě přemluvili ;)

První dojmy - cesta domů z Brna po okreskách byla ve srovnání s 999 ve znamení neskutečného komfortu, relaxu a pohody. Ovladatelnost jízdního kola, kultivovaný motor a na naše cesta tak akorát podvozek. Kombinace, kterou jsem dlouho hledal :)

Recenze

Spousta lidí si klepalo (a stále klepe) na čelo při představě, že jsem vyměnil (dnes už) kultovní 999 ve špičkovém stavu za moderního, subjektivně ošklivého a příliš uhlazeného "holčičího" Monstera, který popírá snad vše, čím Ducati pro každého ortodoxního fandu značky kdy byla.

Pravda, není tady už trubkový rám, jak jsme jej znali, neřachtá tady suchá spojka, pryč je neskutečná tvrdost, nesmlouvavost a vzdor, pokud jí člověk opravdu nedržel pod krkem. A bohužel (což mě opravdu mrzí) jsou pryč také veškeré propracované detaily, které 999 mohly závidět kompletně všechny ostatní Duc za celou historii značky (frézované brýle, boční stojan aj. )
Na straně druhé, je tady motorka, se kterou nemusíte "letět" 120 aby se probrala z letargie a začala fungovat. Neřešíte, že když danou zatáčku předem neodhadnete, tak se z toho po***ete, protože jestli 999 něco nemá ráda, tak jsou to rychlé změny směru. Nemusíte po 20 min. jízdy vyklepávat zápěstí aby vám tam natekla opět krev atd. atd. Aby nevznikl dojem, že 999 je špatný stroj, vůbec ne.. Je to naprostá špica, ale ne pro běžné ježdění v našich podmínkách (aspoň pro mě ne). Super se cítí na dromu, protože pro ten byla primárně stvořena a tam funguje nejlépe. Dneska už to není o honění vteřin (na překoňované JPN SS se už opravdu nechytá), ale o užívání si veškeré té preciznosti a radosti, které tohle umělecké dílo z Bologne umí nabídnout v jedinečné formě.

TAk to byla taková "duševní odbočka" , resp. zavzpomínání na časy minulé a teď k M821.
Oceňuji hlavně ergonomii - trojúhelník sedlo, řídítka, stupačky byl navržen opravdu perfektně a skýtá jak pohodlí, tak perfektní kontrolu nad řízením. Odpružení je spíše komfortní než sportovní, ale pro mé účely zcela vyhovující. Brzdy mají k původní 999 daleko, ale řekl bych, že dostačují ( a pak taky máloco brzdí tak dobře jak 999;)).Trošku jsem se bál elektronického plynu, ale pokud se na to člověk vyloženě nesoustředí a, tak zásadní rozdíl oproti lanku nepozná. Tradičně na prd jsou zrcátka, ve kterých se prohlídnete, ale co je za vámi už je spíše o dohadech. Naopak jsem naprosto spokojen se sériovým laufem, který má zvuk tak akorát a laďák si tímto škrtám ze seznamu plánovaných doplňků. Tam je zatím nový držák RZ (origo dlouhý ocas je fakt hnus) a možná nějaké zrcátka na konce řídítek.
Až bude příležitost, mrknem se spolu do Brna, ať si ujasníme limity. I když tam asi nebude jako ryba ve vodě, určitě nabídne hezké svezení :)





---

Tak máme za sebou cca 1.600 km a dá se malinko hodnotit. Jak jsem psal výše, pokud hledáte stroj na pohodové ježdění, je M821 naprosto ideální volba. Ať už komfort nebo sranda spotřeba (do prvních 1000 km to bylo 4,5l/100), což je v kombinaci s 17l nádrží něco, co vás bezpečně udrží za řídítky na hodně dlouhou dobu. Pokud jste ale před tím x let sedlali nekompromisní SS jako třeba 999 a rádi by jste v oblíbené pasáži zavzpomínali na ostřejší jízdu, tak vás podvozek velmi rychle vrátí zpátky na zem. Jestli už zvažujete pořízení M821, doporučuji, připlatit a vzít verzi "stripe", která má stavitelné vidle. Já se to provizorně pokusím vyřešit hustším olejem a budu trpělivě vyhlížet inzerát na M1200S bouchnutého na zadek :D .. Na straně druhé, má to své pozitiva v tom, že vás v běžném provozu nepokouší tlačit na pilu a máte tak o něco větší šanci vyvarovat se případnému průseru (mimo jiné důvod, proč ne třeba SF848) :)
Jinak převládá maximální spokojenost moto splňuje mé očekávání.
Zorek ze zdejší databáze mě inspiroval k náhradě lachtaního zadku za R&G, přibyly nějaké ty proužky na ráfky, čeká se na nové CNC páčky (ty origo, nenastavitelné se opravdu nepovedly) a časem snad LED blinkry, případně nějaký ten karbon. uvidíme :)









Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Michal_999
Michal_999 napsal 10.09.20 v 13:12

To bisop: jj, stale rad vzpominam. At dlouho slouzi!

bisop
bisop napsal 02.09.20 v 14:20

Čau , paráda
Já stále sázím na klasiku

M

Grenes
Grenes napsal 26.03.20 v 07:00 10b.

Super

g60rr
g60rr napsal 05.10.16 v 20:56 10b.

Déjávu
Déjávu napsal 15.01.16 v 20:25

Svezení to bude určité jiné než na 999, ale jistě parádní. Moc hezká motorka.

Více komentářů



TOPlist