renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Yamaha XT1200Z Super Tenere (2011)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník imatio
Vloženo 5.7.2015
Aktualizováno 8.12.2021
Zobrazeno 6 236x
HODNOCENÍ PROFILU OD 19 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Velmi pohodlná, ovladatelná, dostatečně silná, ačkoliv v segmentu nepatří k nejsilnějším, ale my 150 koní fakt nepotřebujeme. A je to moje vysněná Yamaha.

Motorka koupena od sovik (Čáslav-Nové Město) - Moto dovezená z Francie, po prvním majiteli, bez SK. Prodejce "sovik" tvrdil, že nebyla bouraná, tedy že neví, že by byla, a na pohled opravdu nevypadala. Servisní technik ale zjistil, že "nějakou ránu" dostat musela, protože plasty jsou zevnitř vyvařované, ne moc, ale jsou, a pravé řídítko je trochu hnuté dopředu, zatímco horní brýle vypadají trošičku hnuté doprava. Ale na první pohled to není vidět a na jízdní vlastnosti to nemá vliv, moto drží stopu, vše funguje správně, tak jsem to už neřešil. Ale jestli bych prodejce někomu doporučil, to nevim.. Asi spíš ne..

Výška jezdce: 188 cm

První dojmy - První dojem - hlavně respekt. Z velikosti, váhy, výkonu.. Největší a nejsilnější motorka, kterou jsem měl. Chápu, kdo sedlal 200 koňovou bestii, tak se asi pousměje, ale to není cíl. No a po "otrkání"? Maximální spokojenost.

Motorku bych doporučil pro - Pro cestovatele, kteří počítají i s nějakým lehčím terénem. Nechtějí trhat asfalt, ale chtějí dostatečný výkon, pohodlí a vytrvalost pro cestování i ve dvou s plnou bagáží.

Doplňky na motorce - Padací rámy, vyhřívané rukojeti, kufry Givi Trekker

Recenze

Proč jsem si vybral tento stroj?
Jednak Yamaha je moje srdeční záležitost. Nevím proč, prostě je to tak. Když se zamilujete, taky to nemá vysvětlení.
Druhak - chtěl jsem cestovní enduro, protože cestování je to, proč motorkařím. Tedy motorkaříme, neb mojí drahé se to zaplať Pán Bůh (nebo zaplať Příroda, každý ať si vybere dle svého) zalíbilo taky.
Třeťak - když Yamaha a cestovní enduro pro dva s plnou bagáží, tedy s dostatečným výkonem, tak co jinak?
A konečně čtvrťak - Tenerka se mi fakt líbí!
Jízda - nejsem žádný trhač asfaltu, takže nevím, co by vytknul. Výkonu dostatek v jakémkoliv režimu. Ovladatelnost přes její váhu za 1 a to i na nezpevněném povrchu. Ta větší hmotnost za jízdy "zmizí". Ovládací prvky jsou tam, kde mají být, řídítka dost široká, není problém se kochat i jet na limitu pneu. Překlápí se skoro myšlenkou..
Co mi chybí, je tempomat, na takovéhle motorce bych ho čekal, stejně jako ukazatel zařazeného kvaltu. To japončík nezvládl.. Ale novější typ už to myslím má.
Motor - není to žádnej anabolickej Rambo, ale řekl bych - klidná síla. Reakce na zatížení jemné, charakter přesazeného paralelního dvouválce je boží a to i zvukově. Dva stupně kontroly trakce jsou dostatečné a rozdíly patrné. (Co čtu různé testy různých motorek od různých testovacích jezdců, ať má motorka kolik chce režimů, stejně vždycky nakonec skončí tak u dvou, tak co..)
Brzdy - nevím, co vytknout, ABS zasahuje až opravdu v krizi a docela jemně. Ano, nedá se vypnout (kromě jedné finty), ale to mě opravdu netrápí, protože hard enduro opravdu nechystám..
Podvozek - plně nastavitelný, takže myslím, že 90% běžných uživatelů na to raději nebude moc sahat (kromě předpětí zadní pružiny kvůli zatížení), aby něco nepojebal. A originál nastavení fakt funguje dobře.
Spolujezdec - maximální spokojenost! Tolik místa pro jezdce i spolujezdce se málokde najde. Je to prý jedno z nejpohodlnějších cestovních endur, ne-li vůbec. A to mohu stoprocentně potvrdit.
Trochu nouze je o úložný prostor . Pod sedlo se skoro nic nevejde a to tam ani není nářadí, které je schované pod pravým bočním krytem. A to není zrovna šikovný, obzvlášť, když jsou okolo ještě padací rámy. Dostat se k němu je vopruz. Když to srovnám s V-stromem, kterého jsem měl před tím, tak v tomhle ohledu je to tak 10:2 pro Suzuki.
Spotřeba - ještě nemám dlouhodobý přehled, a popravdě řečeno, zas tak moc to neřeším. Motorka je pro zábavu, a zábava většinou něco stojí.. S tím je nutno počítat..
Servis - intervaly 10 tisíc - to není žádnej zázrak, ale taky to není málo. Většině lidí to asi vyjde tak jednou za sezónu, takže OK..
Závady - mám najeto teprve asi 2 tisíce, a celkově má najeto asi 20, takže závada byla jen jedna - začal téct simering v levém předním tlumiči. Ale nevím, jestli je to běžná životnost nebo je to následek nějakého dřívějšího incidentu, protože technik řekl, že ten tlumič už otevřený byl. No tak uvidíme.
Kde se cítí motorka nejlépe? Tak 80% silnice, 20% lehký offroad. Město bez problémů, když vezmeme v úvahu její velikost, tedy hlavně šířku.
Tak už nevím, co bych napsal. Jsem prostě šťastnej, že ji mám. A dál se uvidí..

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
3nečák
3nečák napsal 30.01.17 v 11:12 10b.

moc pekne hodnoceni jako bys mi mluvil z duse

zdeny.s
zdeny.s napsal 12.05.16 v 21:59 10b.

Tak ta v té stříbrné je fakt pěkná, dobře jsi to napsal - souhlas

tatook
tatook napsal 13.07.15 v 10:13 10b.

Je pěkná a dělá tě šťastným, takže zn. IDEÁL. Hodně kilometrů v sedle.

JeckyllHydova
JeckyllHydova napsal 12.07.15 v 21:53 10b.

Hezká motorka, hezká recenze. Ať slouží! Mnoho šťastných kiláků!

sm3ky
sm3ky napsal 12.07.15 v 18:26 10b.

Nice!

Více komentářů



TOPlist