renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda FJS 600 Silver Wing (2001)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník ThomsonMotorson
Vloženo 30.6.2015
Aktualizováno 5.4.2020
Zobrazeno 6 382x
HODNOCENÍ PROFILU OD 20 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.7

Popis motorky


Velmi pohodlný parník na dlouhé cestování. Ale pozor, letí jak kameň! Největším překvapením je totiž motůr..

Více fotografii

Výška jezdce: 186 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Suzuki AN 650 Burgman: Ceny dílů, servis a mnohé poruchy. Celkově ceny ojetin mnohem výše než u Silvouše..

První dojmy - První dojem? Velmi rozporuplný a jen těžko něco konkrétního vymyslím.. Projel jsem se na něm a vrátil se s čertovským šklebem na tváři. Motorek jsem měl za život poměrně dost a ještě mám, ale tohle je jiná liga ::)

Motorku bych doporučil pro - Doporučit? Dá se na něm jezdit klidnou turistickou jízdu a úplně stejně svižnou sportovní.. Doporučení je pro každého, kdo už má v hlavě trochu srovnáno a miluje ten pocit, kdy nemusí řadit :)

Doplňky na motorce - TOP Case 38L
Plexi
Tankvak na středový tunel
Deka do mrazů
Varovný

Recenze

Dlouho mě lákalo něco s variátorem. Jenže kubatůry jsem znal spíše do města. Pak jsem objevil Burgmana 650. Půl roku ho studoval a načítal co šlo. Je to krásný stroj, ale má dost much a ceny jsou výše, než u Silvouše. Procházím bazary a náhle na mě vykoukl Silver wing 600. Kdo se s ním setkal mi potvrdí, že na fotce nic moc. Ovšem osobní setkání bylo silnější než setkání s B650! To nekecám. Jel jsem se na něj mrknout a při prvním očním kontaktu jsem viděl velikost, kterou fotka neprozradí. To byl první kontakt.. B650 je ještě mohutnější, ale Silvouš na mě něčím "promluvil"..

Jízdní vlastnosti:
Má tendenci v nulové rychlosti se skládat neboli padat do zatáčky. Je to dáno rozvorem. Rozdíl je v tom, že na motorce stačí držet řidítka lehce při otáčení se a u maxika se musí držet pevně a vodit ho. Jinak hrozí "zavření". Stejně se choval i choper s kolem na prodloužených vidlích..

Druhá věc je velikost kol. Pokud s ním pojedete mezi Horní a Dolní, kde je asfalt na maděru, tak budete mít pocit, že se vše musí uklepat a opadat. Ale nestane se tak :) Je to velikostí kol a každá díra je cítit. Opakem je silnice první a druhé třídy. To je Silvouš jako parník. Ovšem nutno mě brát, jako extrémistu v hodnocení. Před Silvem jsem jezdil Varadero XL1000 a Transalp 650. Alp se pohupoval a jelikož je to cenduro, tak byl hodně měkký a proti Silvu velká kola.. Je to úplně jiná kategorie. Zmiňuji to jen proto, že jsem tím ovlivněn a zhýčkán :) Po roce ježdění to totiž nevnímám vůbec..

Vlní se v zatáčce? Tohle bych označil za přehnané. Jezdím poměrně rychle a nic se pode mnou nevlní. Asi bude hrát roli obutí a celkový techn. stav podvozku. Do zatáčky ho pokládám i ve dvou a sedí.

Kmitání řidítek v malé rychlosti? Ano cca ve 40km/h se mi to děje. Ovšem ne vždy.. Doporučuje se kontrola-výměna ložiska řízení a výměna pneu. Ložisko udělám v zimě a komplet obutí tento týden (30.6.2015) Když to začne, udělám hada doleva a doprava a je klid.. divný..
DOPLŇUJÍ TEXT: po přezutí obou pneumatik za nové Pirelli Diablo Scooter se tendence ke kmitání téměř vytrtila, ale lehce má snahu stále. Dříve nebylo možné pustit řídítka v popsané rychlosti. Ted to lze, ale řízení je neklidné. Vidím to na výměnu ložiska krku. ;)

Pneu.
Rozhodl jsem se pro Pirelli Diablo Scooter. Chvíli jsem zvažoval Metzelery, ale pro jejich velmi špatnou dostupnost jsem objednal zase Pirellky. Jezdíme i v zimě a světe div se, na "končící" Pirellce jsme zvládli i sněhové přeháňky. Vodu odvádí výborně. Nezaznamenal jsem ani jeden prokluz. Na suchu si nechá líbit náklon na stojan či absolutní hranu pneu a stroj stále drží. Jezdíme hodně ve dvou s manželkou, tak vše co popisuji je jak solo, tak v tandemu.
Po sezóně na nových Pirellkách musím předešlé řádky potvrdit. Na vodě i na suchu drží stroj pevně na silnici. Aktuálně (12.10.2015) se teploty snižují k nule a pneu nemá problém. Nezaznamenal jsem větší sjíjíždění, než je rovné najetých km.

Brzdy?
Rozhodně by snesl na předku i druhý kotouč, ale brzdí i s jedním. Není to SS, tak si člověk musí srovnat kedlubnu a upravit dle toho jízdu. V porovnání s TA650 jsou i Silvouše brzdy lepší. Mám verzi bez ABS a ještě jsem nezaznamenal, že bych nemohl dobrzdit a že už pár chvilek bylo. Brzdy jsou dostačující..

Posez? Je to jako na křesle u telky. Měřím 186cm a srovnám se za palubku pohodlně.. Manželka si to vzadu pochvaluje. Sedí výše, tak mě kouká nad helmu. Celkově je člověk doslova ukryt před větrem, deštěm, stříkající vodou, hmyzem atd.. Je to velmi příjemné svezení, když mrzne a člověk to necítí :)

Motor? Spolehlivý tahoun. Když jsem začal dumat nad SW600, tak jsem se bál, že nám 600 nebude stačit, ale pravdou je opak! V porovnání s Alpem je Silva letadlo. Otočím ruku a axelerace vymrští stroj vpřed a tahne do maximálky. Tu mám tachometrovou na 180km/h. Ve dvou nebo solo, je mu to jedno. Tohle považuji za absolutní vrchol, proč si Silvouše koupit. Bublačka kochačka nebo jízda na dělové kouli. V 90% na vás bude každej zírat, když ho vezmete s akcelerací ve 160 :) Mluvím vážně. Je to na svou váhu a kubaturu opravdu svižný stroj!

Zvuk? Origo zvuk se povedl a jen málo kdo, bude mít chuť investovat do laďáku. Zvuk má hluboký chraplák a moc hezky se poslouchá. Syn mi říká, že kdykoliv za to vezmu, tak má pocit, že za námi letí letadlo a bude nás předjíždět. Já to vpředu neslyším, ale rád mu věřím :)

Spotřeba? Někde mezi 4,8 a vím já.. moc mě to nezajímá.. Když jezdím, tak jezdím..

Světla? Výborný. Svítí výborně, zde není co dodat..

Úložný prostor?
..velký. Pod sedlo dám obě vyklápěčky a ještě okolo nich pár věcí. Schránka levá v palubce pojme i PETku a kde co a pravá max doklady-mobil. V levé je zásuvka, takže nabíjení mobilu za jízdy v uzamčené schránce je možný..

Závěr?
uff.. otevřený téma.. Tenhle maxík má co nabídnout, neurazí, působí velkým dojmem, pohodlný, rychlí a velmi spolehlivý..

---
12.10.2015
Silvouš má za sebou další sezónu. No sezónu, jezdíme celorok a chlad nebo vedro na to nemá větší vliv. Takže slovo "sezona" užívám pro lepší orientaci drtivé většiny motorkářů, kterým podzim, zima a brzké jaro zakáží jezdit :) Přitom je to nejhezčí ježdění.. Ale dost snění ..
Závady jsem žádné neměl. Proběhla výměna pneu. Popsal jsem výše. Opět Pirelli Diablo Scooter. Drží stroj pěvně a je na ně spolehnutí. Bez obav posílám Silvu do náklonu..
Upravil jsem to plégo. Uříznul a použil onu část na deflector. Spokojenost obrovská! Nekoukám skrze plast na cestu a zároveň zmizela turbulence. Jen a jen doporučuji.
Chystám výměnu oilu vidlí, přelepení odstředivé spojky, výměnu řemenu a snad konečně vyhřívaný hefty. Napíšu Ježíškovi :) Vidle a spojku musím, už to mají za sebou. Rozebral jsem komplet varec a tohle je nutný udělat. Řemen ještě ne. Počkám na kontrolku..
Stále jsem byl na vážkách, zda si Silvu necháme, proto jsem zbytečně nekupoval doplňky. Včera jsem se vrátil po třech hodinách jízdy a nepotřeboval horkou vanu.. To je dobrý.. Dnes jsem se přistihl, jak se zalíbeně dívám na rozvor kol, že je to kus od sebe a zase se usmíval.. Takže zůstane v chalupě ještě nějaký čas. Mě ta splácanina čehosi totiž neuvěřitelně baví..

12.3.2019
Silva dostal další sadu pneu. Držím se osvědčené cesty: Pirelli Diablo Rosso Scooter. Proběhla výměna oilu a filtru. Polosyntetický 10W-40 Motul s Esterem.
Nové válečky Malossi 28g (928 Kč) a budu testovat půl na půl 28-21g. Uvidíme. Má to zlepšit rozjezd. Pak dám vědět.
Řemen stále v pořádku. Je neuvěřitelné, co tyhle silný řemeny vydrží!
Nechal jsem přelepil pakny na odstředivé spojce. Po dohodě s firmou, odhadl jejich technik sílu na 5mm. (1132 Kč/5ks čelistí) To jsem do bubnu nedostal. Nyní opět přelepují na mnou požadované 3mm.(po dohodě za poloviční cenu) Domnívám se, že to už bych do bubnu dostat měl. Od výměny kontrastní pružiny jsem byl odrazen, že to nemá smysl, když variátor funguje výborně.
Výměna vzduchového filtru (254 Kč) se nekoná a nechám tam starý ještě rok. Po dvou letech je čistý. To mě překvapilo. Nevadí, v dílně se náhradní neztratí
Výměna se tentokrát týkala i svíček. Dal jsem opět NGK VR8EH-9 (684 Kč/2ks). Zapalují směs od koupě a neshledal jsem důvod kupovat jiné..
Akumulátor stále slouží, již (byl ve stroji při nákupu) čtyři roky. Uvidíme..
To je zatím vše. Silvouš slouží a je spolehlivý. Velmi tento stroj doporučuji i s odstupem času..






Silvouš šel do světa... Pokud by chtěl někde radu, klidně se na mě obraťte.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
MilanBAT
MilanBAT napsal 30.07.21 v 09:34

Prosím o radu, neví někdo jaké jsou ložiska v kolech na SW600 děkuji Milan

jirkasmet
jirkasmet napsal 28.05.19 v 08:02 9b.

kde jsi prosim te nechal nalepit spujku , dik

ThomsonMotorson
ThomsonMotorson napsal 09.03.19 v 10:20

No, já Silvouše stále vlastním a aktivně jezdím. Nějak se mi na něm zalíbilo

Lukyvaran1
Lukyvaran1 napsal 09.03.19 v 08:26 10b.

Jsme na to stejne TA 650 a 3X Varadero.Ted SW ale Varana jsem si radeji v garáži ponechal...

Davidak
Davidak napsal 08.06.18 v 09:56 10b.

Ahoj,super popis motorky pomohl si me pri rozhodovani

Více komentářů



TOPlist