Něco malého na takové to domácí indické poježďení...
Motorka koupena od HIRA Motors, New Delhi
Výška jezdce: 182 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
KTM Duke 200: Lákavá, ale nepohodlná. Zbytečně drahá
KTM Duke 390: Stejně jako menší bráška, navíc ještě dražší
Royal Enfield Bullet 350: V indickém provedení nespolehlivá
První dojmy - Jako první dojem bylo, že to nejede :) Na druhý pokus už to bylo lepší...
Doplňky na motorce - - dokoupen držák mobilu (slouží jako navigace)
- textilní tašky na pár věcí s sebou na cesty
Recenze
Podle prospektů (a i výsledků testů) se jedná údajně o nejvýkonější a nejrychlejší indický motocykl. Maximální rychlost je 145 km/h, výkon 21 koní a 19 Nm točivého momentu. Na 15 litrovou nádrž (s rezervou 3.2l) se dá údajně najet až 670 kilometrů.
Některé věci mě ale na ní překvapily:
- automatický sytič;
- celkem pohledná palubka, kde je analogový otáčkoměr s výraznou kontrolkou dosažení maximálních otáček, digitální rychloměr, palivoměr, dva počítače denních kilometrů, kontrolku nízké hladiny oleje, přehřátí motoru a dokonce zanešení vzduchového filtru. Je oranžově podsvícená a dobře čitelná i na prudkém slunečním světle;
- z výroby má opletené brzdové hadice na obou kolech;
- je vybavena automatickým vypínáním blinkrů. Buď se vypnou po narovnání řidítek, nebo automaticky po jedné minutě;
- zadní LED koncové/brzdové světlo.
Další poznatky po půl roce používání:
- automatický sytič jim nefunguje. Je absolutně nespolehlivý. Zvýšené otáčky se nedostavují. Byl už jednou vyměněn v rámci garance - stejně zase nefunguje. Nastartovat motorku po dvou týdnech stání je na nervy...;
- bylo nutné přitvrdit tlumiče;
- opravdu dokáže jet i 142 km/h (s mýma 182 cm / 88 kg). Že to dá průměrně vzrostlý Ind (160 cm / 40 kg) jsem čekal, ale že to dal se mnou;
- jízda ve dvou se dá taky, ale motorka už citelně znervózní a vlní se až moc, maximální rychlost klesne na 110 km/h;
- originální pneu MKF mají překvapivě čitelné chování;
- brzdy BYBRE (mimochodem zkráceno z BY BREmbo - licenční výroba Brembo) brzdí velni dobře;
- dá se na ní i celkem obstojně cestovat po Indii. Opravit to umí v kdejaké vesnici a nezpevněné cesty taky zvládne;
- spotřeba - opravdu se na jedno natankování dá ujet přes 600 km;
Tak tahle motorka mě opravdu zaujala, ale asi hlavně svou SPZ.
Děkuji za recenzi, v Nepálu jsem těhle motorek viděl spoustu a docela mě to zaujalo. Jsem rád, že jsem se o nich mohl něco dozvědět