renocar_duben



PROFIL MOTORKY

ČZ 125/511 (1979)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník fusy
Vloženo 17.6.2015
Aktualizováno 2.5.2017
Zobrazeno 3 801x
HODNOCENÍ PROFILU OD 4 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


ČZ 125/511 je tovární, v letech 1979-82 sériově vyráběná kroska v ČZM Strakonice. 1. prototypy byly již pro sezónu 1975 a v sezóně 1976 zatápěly konkurenci a bylo z toho celkově druhé a třetí místo v MS.-J. Churavý a Z. Velký, a to nejeli všechny závody..

Více fotografii

Motorka koupena od Od Jozefa ze Šuňavy u Štrby- SK.

Výška jezdce: 173 cm

První dojmy - Je to ještě "lepší" jízda, než na 516ce, kterou jsem nedávno, v letech 1988-1991 vlastnil a obrážel s ní některé závody krajského přebou Severní Dakoty (Moravy) v motocrossu. Tuto 511ku jsem koupil v červnu 2015, byla celá bílá, ale né samý chrom, jako ta Jawa 250...Tak jsem ji narychlo předělal do původních barev, kromě rámu, ten jsem nechal zatím bílý, jsou na tom dobře vidět případné praskliny. Byl jsem pod tlakem, chtěl jsem stihnout Memoriál Milana Zahradníka v Brankách 31.10.2015. Hlavně jsem se zaměřil na tlumiče-pečlivá repase, a motor, u kterého jsem předělal časování, a vylepšil těsnost pístu aby to jelo lépe od spodu. Stihl jsem to, závody byly úplně super, jelo se za sluníčka, dráha byla suchá, závodníků tak akorát-24. Z roštu jsem odjel záměrně vždy jako poslední, nechtěl jsem se pouštět do žádných velkých akcí, vůbec jsem nevěděl, co si s touto motorkou mohu dovolit, na podobné motorce jsem jel na motokrosové trati naposledy před 30ti léty... dlužno napsat, že "nejslabší místo" nebyla motorka, ale moje ruce...samozřejmě, že to nepéruje jako dnešní motorky, ani tak nebrzdí, ale motor jede slušně a převyšuje zbytek mašiny. Dojmy ze závodů byly velmi pozitivní a žil jsem jimi mnoho týdnů poté, avšak fyzicky mi to opravdu nepřidalo, napřiklad záda mne bolela několik měsíců...zetka je fakt jenom pro mimořádně fyzicky odolné a zocelené drsné chlapáky a né pro takovou sračku, jako jsem já.

Motorku bych doporučil pro - Pro pošuky jako jsem já...to je názor mojí Ženy. Jinak je toto moto vhodné samozřejmě pro lidi, kteří si váží toho, že jsme kdysi dělali světové krosky a chtějí tyto stroje uchovat a občas se svézt na nějakém tom závodě klasiků a dát možnost těm, kteří tyto stroje znali, ale i mladším lidem, je vidět, a ne jenom v můzeju, ale i v "akci".

Doplňky na motorce - Současný rychlopal, neboť origo plynová rukojeť je strašně "dlouhá". Mám po zlomenině navikulárky trošku omezenou pobyblivost pravého zápěstí a nebyl jsem schopen dát na jeden úchop minimum a maximum...Dále stojí za zmínku, že některý z předchozích majitelů převařil dolní úchyty pro zadní tlumiče na kyvce blíže k motoru. V minulosti to byla ne až tak vyjímečná úprava, získal se tím samozřejmě větší zdvih zdního kola a také lepší geometrie přední vidlice pro zatáčení, stopětadvacítky se dělaly dost "chopper", byla tak koncipovaná i 516ka, ale to nebylo dobré.

Recenze

Proč jsem si vybral tento stroj? Protože se mi líbí. Vyráběl se v letech, kdy mi bylo 12-14 let, dobrý věk pro začátek, ale nebyly peníze. Na krosku jsem se zmohl až v 17ti letech tj. v roce 1984 a od 125ky mne všichni odrazovali, tak jsem si koupil jetou ČZ 250 typ 997. Postupně následovala řada dalších krosek, celkem dvanáct, zetky, japonci, kaťuše, husky. No a nyní jsem si pořídil to, co bych měl jako první, kdyby na to bylo..

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
RFcz
RFcz napsal 06.03.20 v 09:12

Ahoj,krásná motorka. Jaký odstín červené jste volil na repas nádrže?
Děkuji

JA-NE
JA-NE napsal 11.02.20 v 16:12 10b.

dovidenia

pp377
pp377 napsal 03.05.17 v 05:54 10b.

Super stroj. Gratuluji! Ať Ti dělá samou radost a jezdí o 106!

Bastypat
Bastypat napsal 02.05.17 v 22:01 10b.

Nádherná motorka

Kyblik67
Kyblik67 napsal 10.11.15 v 22:51 10b.

Ahoj Tome,

je fakt pěkná, povedla se ti.

PM

Více komentářů



TOPlist