renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Triumph Speed Triple (2011)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Nagash
Vloženo 14.6.2015
Aktualizováno 16.2.2019
Zobrazeno 6 173x
HODNOCENÍ PROFILU OD 26 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Triumph Speed Triple 1050 legenda z britských ostrovů s neodolatelným designem, famózním motorem, výborným podvozkem a brzdami.

Více fotografii

Výška jezdce: 171 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha FZ1 N: Je skvělá motorka, výborný a silný 4válcový motor, neodolatelné brzdy. Nekoupil jsem jej, protože mi trochu za ty léta chybí ročníkový facelift. Proto těchto motorek za ty léta brázdí naše cesty hromada a už to není tak vyjímečný kousek jako Speed.

První dojmy - První dojmy ze Speeda jsem nasál při rozhodování mezi Yamaha FZ1N a Triumph Speed Triplem. Měl jsem možnost si odzkoušet obě motorky a naposled taky Speeda modelový rok 2015. Musím říct, že hned po usednutí do sedla mě zaujal příjemný posez s příjemným rozložením ruk na řídítkách. Posez je pohodlný a přesto má pořád sportovní nadání, díky mírné váze na rukou. Díky tomu jezdec dokáže cítit co se mu děje pod předním kolem. Po rozjezdu mě dostal motor, kdy od volnoběhu Speed má obrovskou sílu, motorově se Speed ještě zajížděl, tak jsem mohl točit do 7000 ot./min., ale to vůbec nevadilo, protože ten výkonový průběh je už od volnoběžných otáček až po 7000 obrovský. V 6000ot./min. slyšíte jak Speed nabere na hlase motoru, pecka. Co se týká ovladatelnosti, tak už jen při zahřívání gum se Speed skládal do zatáček naprosto perfektně. Brzdy jsou ve předu z továrny Brembo a ty take zastaly svého jména, nebylo co vytknout. První testovací projížďka mi vykouzlila úsměv na tváři a já jsem věděl, že pokud to jenom malinko půjde pořídím si svého vlastního.

Motorku bych doporučil pro - Speed uchvátí každého, kdo má rád netuctovou motorku, kdo má rád pěkný design a kdo místo ježdění 270km/h raději preferuje zatáčky v technických pasážích. Pokud nemáte doma TV, tak ji ani nepořizujte ! Kupte před sedačku Speeda, natočte si jej, ať koukáte na ten letmáč a máte pořádný kus něčeho co Vám návštěva zaručeně pochválí :-D

Doplňky na motorce - Jeden z doplňků je zkrácený držák SPZtky. Byl jsem na něj zvědavý jak se bude chovat při jízdě v dešti a musím říct, že mě mile překvapil. Nemám zaházený záda jak u některých motorek s jinými držáky SPZ. Tím můžu originální dlouhý držák nechat v klidu v krabici. Provedl jsem malou úpravičku v podobě demontáže rámečku na SPZ a připevnění značky přímo na držák. Vypadá to daleko líp a konečně rámeček nestíní ledkám pro osvětleni SPZ.







Další z doplňků jsou originální ledkové blinkry od Triumphu. Vypadají skvěle a hlavně jdou na cestách dobře vidět i když je pravé odpoledne a sluníčko pere co se vleze, takže spokojenost.







Kryt sedla spolujezdce opět z katalogu Triumph vypadá správně dravě. K tomu jsem shodil stupačky spolujezdce, takže ráz rebélie Speedovi sluší.







Co se týká letmého kola, tak to je něco na co se dá dlouze dívat. To je záležitost do obývacích prostor a nasvíceného stropního bodového světla, ať se člověk má na co dívat







Další doplňky jsou padací protektory od anglického výrobce R&G Racing. Zvolil jsem boční padací protektory a padací protektory na ochranu vík. Vypadá to decentně, nikde nic výrazně netrčí a taky snad nikdy nebude potřeba zkoušet jejich praktické využití.





































Dobrá věc se podařila a zakoupil jsem laděné výfuky MIVV suono black steel. Rozhodoval jsem se mezi černou a světlou variantou výfuků a po několika dnech neustálého přemýšlení a hledání fotek s těmito MIVVy, pár operací ve photoshopu se rozhodlo pro subtilnější černé laďáky.
Výfuky mají krásný sytý zvuk, které i přes svůj zvukový výjev nazabijou charakteristický zvuk 3 válce. Při zavření plynu si stylově pobublávají. S DB killery je zvuk pořád hezky sytý a taky splňují homologaci, tak jízda v zahraničí a kontroly na STK jsou s větším klidem. K výfukům je dodávaná i homologační karta pro čerty. Jízda bez killerů je celkem masakr a myslím si, že je to až moc, ale na nějaké speciální akce rozhodně budou venku :)













Další doplněk jsou nové zalamovací páčky od české firmy PP Tuning. Páčky jsem řešil s Pepou Šilerem, protože několik Speedů měl a tyto páčky používal také a rozhodování mezi Titaxem a PP bylo po jeho a jiných referencích jednodušší. Navíc jsem potřeboval pro delší cestování náhradní páčky, tak tato koupě byla defakto nutnost Nějak si to musím obkecat



















Další dárek pro Speeda, který jsem pořídil je pro cestování. Zakoupil jsem textilní brašny od SW-Motech s konstrukcí pro Speed Triple r.v. 11-5. Po 15 dnech cestování s těma brašnama musím výrobek pochválit. Je pravda, že si člověk musel trošku vyhrát s montáží konstrukce přes podsedlovou část. Jediný nepříjemný okamžik byl, když pro uchycení konstrukce jsem musel zvětšit dvě díry vrtákem o průměru 16mm. Musím se přiznat, že to byl srdcervoucí okamžik, ale nicméně vše precizně sedělo. Jediný detail, který jsem musel doladit byl zámek sedla. Po montáži konstrukce se kryt sedla opíral o vloženou konstrukci a nedošlo k zacvaknutí sedla. Chyběla tomu asi cca 0,5-1mm. Stačilo vypodložit zámek jednou podložkou a vše sedí jak má. Brašny jsou rozšířitelné a demontáž brašen se provádí pomocí suchého zipu, kterým se brašny spojují a dále se vycvaknou jen dvě přesky a máte brašny z motorky pryč. Tím odpadá únavné stahování univerzálních brašen textilníma popruhama a neustále ladění, aby Vám brašny nepodřeli podsedlovou část nebo po pár km popruhy nemusíte dotahovat a to nemluvím o neustálé montáži a demontáži při příjezdu/odjezdu od ubytování.

Fotky dodám později.

Na Speeda jsem zakoupil decentní tankpad na nádrž s nádechem britské vlajky. Nechtěl jsem tam mít nějaký tuctový tankpad, který jde koupit kdekoliv a tak jsem věnoval pár hodin hledání nějakého decentního.




Recenze

Zatím máme nalítáno cca 20000km a upřímně jsem hrozně moc spokojený a jen si v duchu říkám, proč jsem si tohle nekoupil dřív ? Hodně lítám do Rakouska a motám km na cestách a tak každou vyjížďku si libuji v tom, jaký posez na Speedovi je. Říkám si, že není problém si prolítávat mezi kopcem a álejama a sledovat okolí ( prostě oproti zalehávačce R6 nebe a dudy ) a nebo se taky na Speedovi pěkně přikrčíte, posunete tělo do zatáčky a užíváte si sílu motoru, podvozku a sportovního ducha.
Motor je tady o co tu běží. Říká se taková hláška kdo nebyl u Pinkasů na pivo nebyl v Praze, tady bych to malinko přirovnal k tomu motoru, kdy kdo neprojel 3válec jakoby na motorce nejel. Vždycky jsem si říkal, jestli to není jen taková masérská hláška, že 3válec je famózní, ale on famózní je. Od volnoběhu zabírá neskutečně a řítíte se až do 10 000 ot./min. V 7000 ot./min jde cítit jemný výkonový nárust což bývalé 4-valcové srdce potěší. Někdy když jedu a říkám si, že ta jízda hezky utíká, mám rozumnou rychlost a kouknu na otáčky a mám tam třeba jen 4000 ot./min, tak si říkám co s tím zbytkem Ani ne koně, jako kroutící moment tady určuje porci zábavy. S motorem jsem spokojený a v Alpách si rozumíme, jak s uchopením řídítek, tak s nájezdy a výjezdy ze zatáček.
Co se týká brzd, tak Speed brzdí na výbornou, přední Bremba s pancéřovýma hadicemi se zahryznou a nástup je okamžitý a obdivuhodný. Když to srovnám s R6, tak opět kosmická novinka, R6 oproti tomu moc nebrzdila. Zvuk 3válcového motoru ze sériových výfuků mě mile překvapil. Hezky jde slyšet motor a když se člověk posune na hranici 6000 ot./min., tak se zvukový projev víc zhmotní a probouzí se takové to zvíře co v něm je. Při zavření plynu z roztočeného motoru si zdravě pobublává a je to hrozně návykové S laďákama je to teprve to pravé ořechové.
Podvozek je plně nastavitelný, první majitel si jej nechal poměkčit a tak jsem jej podle manuálu chtěl dostat do sériového nastavení, ale motorka byla nepoužitelná, nerovnoměrně se motorka houpala, vykopávala na horizontech a tak jsem nastavení svěřil Vojtovi Navrátilovi s MotoXN. Což bylo perfektní doporučení a výborná volba. Zajel jsem za ním na brněnský okruh, zeptal se mě jak podvozek chci nastavit ( okruh, cestování, měkčí, tvrdší ) a s hláškou proboha jak je to nastavené to dal během 10 minut do okruhového nastavení, což se ukázalo na českých cestách jako nevhodné nastavení. Okruh byl super, odezva od podvozku byla vynikající a věděl jsem co se podemnou děje, ale v běžném provozu se toto nastavení zdálo nevhodné, protože bylo cítit i přejetí špendílu a na horizontech to trochu vyhazovalo. Nastavení podvozku jsme přenastavili a naprostá spokojenost. Je fakt rozdíl jak máte nastavený podvozek, protože každé konkrétní nastavení je schopné z toho udělat zase malinko jinou motorku, někdy i nepoužitelnou.

Máme zasebou 15 denní výlet po Evropě, kde jsme spolu projeli Rakousko, Německo, Lichtenštejnsko, Švýcarsko, Francii ( celou Route des Grandes Alpes, Saint Tropez, Monako ) a Itálii. Kilometrový nájezd 4342,2 km, čistý čas na moto 79hodin 43 min., průměrná spotřeba 5.8l/100km a Speed šlapal jak hodinky i v nadmořkých výškách kolem 2200-2750 m.n.m. Ten motor je prostě neutahatelný, malinko slabší výkon ve vysokých výškách, ale pořád dostatek na cestování a svižnou jízdu. Díky posezu, který je více posazený na ruce mě po 5dnech ( cca 2500km ) začli bolet ruce, ale nic co by 3 denní pauza u moře nedala dokupy. Je fakt, že celá cesta byla plánovaná hlavně přes rakouská, francouzská a švýcarská passa což je hromada tornante, kde člověk neustále řadí 1,2,3, brzdy, 1,2,3 tak váha na předních rukou je neustále znát. Na druhou stranu díky tomuto posezu člověk má odezvu od podvozku což je pro mě důležitější. Kdybych chtěl primárně cestovat a cítit se maximálně v pohodě, tak od toho jsou cestovní bajky.

Do budoucna bych chtěl pořídit nějaký tlumič řízení ideálně od Ohlinse.

Jediný problém Speeda je, že je návykový

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
aikon1
aikon1 napsal 07.01.22 v 15:21 10b.

Parádně popsáno

dajos
dajos napsal 04.11.17 v 16:04 10b.

Ahoj, hezky napsaná recenze a moooc pěkné fotky Máš to za plných

marčus79
marčus79 napsal 24.01.17 v 20:51 10b.

Dobře napsaný, krásná motorka ...v garáži mám stejnou jenom v bílé barvě. Ty laďáky jí sluší...

pelito
pelito napsal 12.01.17 v 07:31 10b.

krásný stroj. No láká mě

Podas
Podas napsal 04.09.16 v 20:07 10b.

jéééééé, to je taky moooc pěknéééé, všecko.

Více komentářů



TOPlist