renocar_duben



PROFIL MOTORKY

AJP PR5 250 Enduro (2015)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník 125Marek
Vloženo 10.6.2015
Aktualizováno 11.3.2017
Zobrazeno 9 397x
HODNOCENÍ PROFILU OD 29 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Držák SPZ, Pneu 120/90-18, Dojmy z motorky

Vloženo: 19.08.2015, Uskutečněno: 19.08.2015, Stav tachometru: 1900 km, Zhlédnuto: 28x


Slíbili jsme, že podáme nějaké zprávy a zkušenosti z používání, tak se to v následujích větách pokusím nějak srozumitelně shrnout Máme teď najeto 1900 km

Začneme nejprve úpravou držáku SPZ. Původní je velmi dobrý ohebný, bytelný, avšak ne moc vzhledný. Z Aliexpressu jsme si za 16 dolarů koupili nový, nehomologovaný, chatrnější (musel jsem dvěma L-profily vyztužit) avšak mnohem hezčí Doufejme, že vydrží a neulomí se, zatím jsem ho totiž měl šanci vyzkoušet jen velmi krátce.



















Další věcí je pneumatika. Na nové motorce byla namonována 120/90-18 Michelin Enduro Competition, která nemá úplně nejvyšší špalky. Tím pádem se krásně vešla za kyvnou vidlici a plastovou zástěrku, která kryje zadní pružinu. (nemám pořádné foto :( ) pouze toto





A jelikož se řetěz ani v nejmenším nevytahuje (X-Ring je fakt suprovej) a jelikož jsme prvně nasadili Mitas XT-754, která má ty špalky opravdu obří, pneu by dřela o černou platovou krytku a mohla by ji zničit (jednomu uživateli se to tak stalo). Jednoduchá věc, krytka šla pryč, z kusu plastu se vyřezala jiná, která je i jinak vyvedená (viz foto) a je po problému :) P.S.: teď tam máme pneu Michealin AC10 120/90-18







A pomalu se dostáváme ke zkušenostem z používání.
Pokud bych začal zkušenosmi z jízdy a pocitů, tak budu mluvit pouze v superlativech. Motorka po těch 1900 ujetých kilometrech jede opravdu dobře, není problém ji zvedat ve trojce na zadní, vychytat balanc, šla by i 4ka :) Ze začátku jsme byli lehce rozpačití z předního tlumiče. Malinko jsme ho zprvu přitvrdili, kvůli skokům, které jsme provozovali, ale při rychlé jízdě se sem tam dostavil kopanec o nějaký ten kořen do řidítek a při trialových aktivitách (skákání přes pařezy, různé klády, příkopy) to bylo utrpení, neboť ruce byly hned unavené. (jsme líná prasata, co moc nejezdí a mají fyzičku v pytli, to je taky pravda a důvod) Tak jsme si s nastavením hráli a hráli, až jsme našli optimální, kde se motorka nezalekne skoku, žehlí parádně kdejakou nerovnost a jízda je teď opravdu radostí Také uni nastavení, které nám dost vyhovuje. Prostě s motorkou je radost jezdit a jsme moc spokojení

Na rozptýlení od dlouhého článku si můžete pustit krátké video, co se stalo při jedné vyjížďce Za odběr, sdílení, palec nahoru nebo poslání známým budu rád, díky

Dostáváme se k věcem, které jsou spojeny s technickým stavem motocyklu.
Co mi trochu vadí je, že se rychle zamaže vzduchový filtr. Není to nic tragického nebo něco s čím by se nedalo žít, ale stává se, že člověk projede vysokou travou a všechen ten sajrajt z té posraté louky jde směrem ke vzduchovému filtru. Dovedl bych si představit, že by to mohlo být konstrukčně lépe vyřešno. Není to ale vůbec nic tragického a když vyčistíme filtr jednou za 500 kilometrů, taky to jde. Čištění a vyndání filtru je triviální záležitost a v porovnání s konkurencí jsme na tom možná ještě dobře Např. u Blaty byl filtr mnohem lépe chráněný a nemusel se zdaleka tak často čisti (vlastně si už ani nepamatuju, kdy jsme ho čistili naposledy :D ), na rozdíl od AJP, byl ale přístup k filtru mizerný, proto bych dal AJP plusovýho bludišťáka

Další věc: Brzdy. Konkrétně přední se nám nezdá tak ostrá, jak by mohla být. Rozhodně nebrzdí špatně a ovládání jedním prstem je běžné (na asfaltu už radši dva), ale nástup brzdného účinku není úplně to pravé ořechové, jak by se mi to líbilo. Od prodejce AJP ze Streetmoto jsme obdrželi docela drahé sintrované destičky. Bohužel ještě nebyl čas je namontovat, zkušenosti ale přineseme v dalším pokračování deníku, ale věřím, že by mohly přinést zlepšení :)

Poslední věc, která nás trochu trápí je, nejspíš už opotřebené ložisko v zadním kole. Je fakt, že motorka dostala trochu čouda, ale na můj vkus by to ložisko mohlo být stále v lepším stavu (při sundaném zadním kolu bylo cítit, že ložisko nejde plynule a linuly se z něho ne úplně optimální zvuky). Avšak od prodejce máme přislíbeno nové ložisko, prý kvalitnější, takže v tomhle ohledu opět no problema :) Stejně za chvíli zase budeme měnit pneu, takže s pneu vyměníme i ložisko.

Všechny tyto drobné neduhy, co jsem popsal, jsou však jen opravdu kravinky, které jsou lehko řešitelné. Tyto lehké obtížnosti jsou však daleko převýšeny klady motorky, jízdními vlastnostmi, bezúdržbovostí a celkově dobrou koncepcí. S čistým svědomím mohu po zdolaných 1900 km říci, že lepší volbu ve výběru motorky pro naše používání jsme udělat nemohli :)

Každopádně velké díky patří i prodejci ze Streetmoto.cz, který když je nějaký dotaz nebo menší problém, poradí, vyhoví, jsou ochotní, rozumí tomu. V tomhle směru si komunikaci nemůžu vynachválit a je vidět, že zájem z jejich strany a spokojenost zákazníků je pro ně prioritou :)

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Martic (13) napsal 20.08.2015 v 15:40

125Marek> Jasný. Souhlasím, že s tou stupačkou to byla skoro určitě vada šroubu. Nicméně, žalovat se nemá, ale hlásit se to musí

125Marek (10) napsal 19.08.2015 v 21:11

Maric> Děkuji, máš pravdu, že na ten šroub jsem zapomněl, ale vzhledem k tomu, že druhá stupačka drží neoblomně a opravená stupačka, kde je použit šroub s nižší pevností také stále drží, docházím k závěru, že to byla chyba chyba výroby šroubu, která se stává maximálně jednou za deset let

S tím srolovaným držákem SPZ to byl takový pokus, který nám zaslal prodejce. On to nebyl originální držák SPZ z eXtreme verze, ale nějaký neoriginální, podobný, jako máme teď ten z Číny. A jelikož si ho prodejce zase odvezl a my nic neplatili, beru to tak, že jsme to zadarmo zkusili a nevyšlo to :)

Martic (13) napsal 19.08.2015 v 20:35

Dobře sepsané zhodnocení a zdokumentované úpravy . Už jsem myslel, že žádný deník nebude . Akorát jsem se nedočetl o tom utrženém šroubu u stupačky a srolovaném držáku SPZ, jak jsi mi o něm říkal. To považuji také za docela důležité skutečnosti


Nejnovější záznamy v deníku
  • Menší GO motoru

    Trochu jsme podcenily servis... (n) Olej jsme měnili pravidelně, bohužel jsem nějak zapomněli na ventily :-( Po zimě nechtěla motorka chytit. Nakonec chytla, jel jsem se kus projet a domů jsem dojel na přívěsu :-( N

    Typ: Odborný servis
    Vloženo: 28.07.2018
    Uskutečněno: 28.07.2018
    Tachometr: 14km
    Komentářů: 4x
  • Zadní tlumič - výměna náplní a gufer

    Od výroby (2,5 roku) nebylo se zadním tlumičem nic děláno, takže nastal čas na jeho opravu. Zdenda Horovic vše udělal za přijatelný pěňauze a tlumič již pěkně tlumí :-) Najeto 7,4 MTH od zničení tachometru :-D Za

    Typ: Odborný servis
    Vloženo: 01.04.2018
    Uskutečněno: 01.04.2018
  • Podzimní servis 2°

    I starší AJPinka si zaslouží servis. Podle nového počítání dle MTH máme najeto 6,3 MTH. Jo, moc jsme toho od havárie neujeli. Důvod? Mám rameno v prdeli a čeká mě operace, navíc nebyl čas. Ale závod Cross Country AJP abs

    Typ: Údržba
    Vloženo: 28.10.2017
    Uskutečněno: 28.10.2017
    Tachometr: 6km


TOPlist