invelt_unor2



PROFIL MOTORKY

AJP PR5 250 Enduro (2015)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník 125Marek
Vloženo 10.6.2015
Aktualizováno 11.3.2017
Zobrazeno 5620x
HODNOCENÍ PROFILU OD 28 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Opravdové zhmotnění sousloví "hobby enduro" - Použitelný výkon od spoda až nahoru, bezúdržbový motor, výborný podvozek, bytelná konstrukce. Připraveno na cokoli :) viz videa

Viz video :) (za sdílení a o

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Motobikes Bylany (Bylany)

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha WR 250R: Vyšší pořizovací cena, resp. cena za lehce ojetou byla stejná jako za nové AJP, které má lepší podvozek, hezčí design, je připravená na drsnější používání a navíc má punc originality
Suzuki DR-Z400E : Suzuki má horší podvozek, trochu jsem se bál výkonu (do teď jsem jezdil 125 4T), chtěl jsem něco víc na technické pasáže a na motání se lesem a překonávání překážek. DRZ je nejlepší v motardu :D

První dojmy - Motorka padla hned do ruky. První pocity po přestupu z Blaty 125? Perfektní reakce na plyn, spojka jde plynule, lehce, motor táhne kdekoli, podvozek má velké rezervy... Prostě nová příjemná změna a vše, tak jak má být. První kilometry byla motorka taková "syrová", byla v záběhu. Po tak 500 km bylo znát, že motor jede lehči a rozhodně si teď na nedostatek výkonu nestěžuju :) A každým kilometrem mi dochází, že mít třeba 50 koní v terénu je opravdu těžko využitelných a já na to zatím určitě nemám.

Motorku bych doporučil pro - Pro začínající jezdce, kteří nechtějí příliš servisovat nebo jezdit na starém vráně. Pro ty, co se chtějí pohybovat v těžším terénu a nemusí se bát, že je motorka hned shodí ze sedla. AJPčko doporučím na osvojení základů v terénu - jízda ve stupačkách, přenášení váhy, práce s plynem a hlavně se spojkou. AJP nebude pro ty, co již vlastní nějakou 450 a nebo jezdili na ostré 250. Pokud ale někdo po delší enduro pauze nebo pokud se chce s endurem začít a hledá schopné nové enduro, které se někam dostane a se kterým lze něco zažít a naučit se na něm, je AJP jedna z nejlepších voleb.

Doplňky na motorce - Na motorku vřele doporučím dodělat tyto věci - předejde se škodám a člověk se nemusí bát zahodit motorku, aniž by se ji hned něco stalo.

1.) podmínkou byly chrániče páček (blastry) - koupili jsme racetech s Al výztuhou. Jsou pevné, jen tak se neohnou, slušná montážní sada. Nutnost do terénu, jinak budou pořád ulámané páčky! Doporučuji












2.) "Šusplech" nebo spíš "šusplast" - naprostá povinnost. Z AJP nám dali plastový. Výhoda je, že je lehčí a pružný, jen tak nepraskne a je vážně dobře tvarovaný - kryje dobře inkriminované součásti přitom motor je stále "vidět" a může se chladit. Na internetu se prodává i hliníkový za stejnou cenu, ale takto odolný plast má výhodu, že po incidentu propruží a vrátí se do původního tvaru, hliníkový by se mohl ohnout a zůstat deformovaný. A vyklepávat ho by mohlo být pěkně otravný :/ :D











3.) Delší klíč spojky - spojka má sice o fous kratší chod, avšak její dávkovatelnost a lehký chod je úplně parádní. Zkrácení chodu spojky ničemu nevadí, spíš naopak, již zmíněná citlivost je supr :) Musel se akorát přidat "plíšek", který vede lanko vedle původního držáku, kt. je součástí karteru. Rozhodně doporučím! Spojka jde lehounce, jeden prst samozřejmost.












4.) chrániče chladičů. Při nevhodném lehnutí se dají chladiče prý snadno ohnout, proto jsme si nechali rovnou na novou motorku nainstalovat výztuhy chladičů, abychom nemuseli řešit výměnu chladičů. Asi taky nutnost, když chce někdo jezdit víc v terénu.






5.) Jiné gripy (hefty). originální waflové Domino se moc dobře nedrží a levý se drobek protáčel. Vyměnili jsme je za ProTaper (koupené z Číny), která se o dost lépe drží, jsou ze všech stran stejné, nekloužou, lehce tlumí rázy... Paráda prostě :D

6.) sklopné sranda zrcátko. Originální zrcátka jsou tak ošklivá... :D (je vidět, že tam jsou jen kvůli předpisům). Jezdit bez zrcátek jde, ale kdyby něco, máme tam alespoň atrapu :) Lepší než drátem do oka












7.) Jiná vložka do výfuku, originální je dlobáto ucpaná. Při koupi motorky nám dali do ruky origo ještě jednu, která je "děravější". Fór je v tom, že ikdyž je děravější, nedělá větší kravál a reakce na plyn jsou ještě lepší a možná má i motor lepší tah :) Prostě samá pozitiva a životní jistoty :D





8.) sundali jsme stupačky spolujezdce - zbytečná váha navíc. Jízda ve dvou není moc pohodlná. na jízdu po silnici nebo a především ve dvou je Blata Motard opravdu nejlepší! :)

Recenze

Proč jsem si vlastně vybral enduro? V terénu mě to prostě baví, na silnici je to o život. V terénu když to člověk přepískne, vypleskne se někam do louky, jehličí a neskončí pod cizími koly.



A proč AJP PR5? Jelikož nedisponuji přemírou volného času a těžce mě nebaví se doma v motorce neustále vrtat a hrabat, sháněl jsem něco bezúdržbového, abych nemusel měnit olej každou druhou vyjížďku. A také z finančních důvodů, aby člověka nemrzel každej ujetej kilometr navíc. Další podmínkou byla homologace na silince, dále pak hlavně výborný podvozek, použitelný výkon a bytelná konstrukce, nízká hmotnost, kvalita... Když se dají tyto přísady dohromady, vyjdou 3 motorky - Yamaha WR 250 R, Suzuki DRZ 400 a AJP. Víc na trhu jednoduše není, pokud člověk nechce 20 let starou motorku :D (nepočítám-li VV 250 MX na kterou si dost lidí stěžuje). Z těch všech má AJP slušný podvozek, přijatelnou cenu, design... Prostě jasná volba

První kilometry proběhly naprosto v klidu, seznamování s motorkou, první skoky, wheelie, výjezdy apod... Postupem času jsme přitvrzovali a začali posouvat hranice.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
serm
serm napsal 24.08.17 v 22:53 10b.

Perfektní , inspirace pro vylepšení mojí PR4.

Kewin
Kewin napsal 21.05.16 v 06:46 10b.

Super video,super motorka asi se z naháče vrátím zpět k endurům

hOOrNeT
hOOrNeT napsal 15.01.16 v 10:38 10b.

moc hezky se to čte! Dáváte tomu pěkně za uši. S takovou bandou je radost mít enduro A to video? Uvařil jsem si kafe a celé ho shlédl, parádní pokoukání Nejlepší scény jsou, když během výjezdu hodíte držku a jeden se ptá druhého, dobrý? A druhej se ještě válí na zemi, ale spokojeně říká... "dobrý"

Více komentářů



TOPlist