PROFIL MOTORKY

Kawasaki W 800 (2015)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Banjoplayer
Vloženo 6.6.2015
Aktualizováno 31.7.2016
Zobrazeno 5145x
HODNOCENÍ PROFILU OD 18 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


W800 je vzhledem retro, motor je ale se vstřikováním, barvou mé provedení trochu připomíná starou dobrou Jawu, pro nezávodní pohodové ježdění.

Více fotografii

První dojmy - Ovladatelná, reaguje na podněty řidiče. Poměrně dobře se na ní jede i po horších cestách. Vemi pozitivní první dojem mám z precizně fungujícího řazení. Motor bych přirovnal k "turbo-dieselu".Tedy pomaloběžný, i když ne líný; zvuk "nenápadný". Zásadní dojmy: pohoda, solidnost zpracování, ovladatelnost, fajn sedačka, za mne krásná motorka.

Motorku bych doporučil pro - Motorka je myslím pro pohodové, závodění NEchtivé, spíše romanticky zaměřené řidiče se vztahem k hezkým věcem. Přesto W800 používá i moderní prvky, jako jsou například vstřiky a vyhoví současným normám na hluk i emise.

Doplňky na motorce - 12 V zásuvka v prostoru pod sedlem.
Prodloužení zrcátek ( patičky)









Nosič: zvolil jsem dražší variantu od firmy Hepco and Becker ( německá firma), který se mi více líbil a i dodací lhůta je násobně kratší.








Recenze

W800 mne oslovila: svým "životním stylem", vzhledem, charakterem motoru a jeho výkonem.

K první garanční prohlídce (1000 Km) jsem se propracoval po 4 dnech.
Zajíždění, provoz především mezi 3 a 4 tis. otáček, což odpovídá na 5-ku cca 80 - 120 Km/h. Po 800 KM jsem trochu zrychlil až něco přes 5 tisíc ot., což už se šinete krajem kolem 150. To už není příjemná cestovní rýchlost, ale jet se dá. Rezerva by stále ještě byla, ale už to k W asi úplně nepasuje ( přesto to láká alespoň chvilinku zkusit).

Postřehy:
Řešil jsem zatím prodloužení zrcátek. Po troše úvah jsem koupil prodloužení -patičky (koupeno u fy: Yacomi, 10 závit, stoupání 1.25, oba pravé). Bez nich se mi nepodařilo zrcátka uspokojivě nastavit. 3/4 plochy zrcátka vždy zabírala má bunda a přehled o dění bokem a za mnou téměř nula. Proto jsem to řešil. S patičkama je to lepší, vidím kolem i za mnou. Bohužel si nejsem jist tím, že motorka esteticky neutrpěla. Je to lehce vratný zásah a až narazím na lepší řešení, asi ten "moderní nástavec" vyhodim, ale zatím alespoň vidím.

V 1000 jsem asolvoval první garančku, spojeno s výměnou oleje a ol. filtru. Současně bylo velmi poctivě konrtolováno dotažení některých matic, drátů v kolech, napnutí řetězu, těsnost prachovek. Doštelována byla i vůle plynu. Zásadnější závady nebyly.

Dle návodu na 1600 km končí zajíždění, ale od 1000 km jsem jezdil v podstatě normálně. 6 tis otáček jsem zatím výrazněji, nebo dlouhodobě nepřektočil Již při 5,5 tis. ot. se W-čko rozjede ku 160 a to byl již docela fofr a solidní odpor větru ve vzpřímené pozici jezdce, vhodné trochu nalehnout na řidítka :0), tedy ruka na plynu záhy povolila. Pohodlná, fajnová rychlost je mezi 80 a 130. Podřazování pro předjíždění v běžných případech, a tedy honění motoru do otáček, v celku není potřebné, neb motor předjetí pobírá i na 5-ku a rozjezdová reakce je krátká. V některých situacích klidně motor běží i kolem 2 tis ot a v pohodě jede. W-čko není potřeba za každou cenu honit a ani často řadit.

Z počátku mi trochu chyběl ukazatele zařazené rychlosti. (Do displeje by se to jedno číslo jistě fajnově vešlo) Především právě 5-ka mi dělala problém, často jsem měl chuť tam šoupnout ještě 6-ku a opět motor honit jen kolem 4 tisíc ot, ale bohužel ta 6-ka už v převodovce již není. Chybí jistota, že již jedu na nejrychlejší zařaditelnou rychlost. Přídavná "kostička" nabízeného příslušenství by to asi vyřešila, ale jistojistě se k W-čku myslím nehodí. Pomůže otáčkoměr (100 km/h odpovídá 3,5 tis otáček a víte, že tam je 5-ka), nicméně někdy přesto tu 6-ku prostě "pro jistotu" zkusim. Postupně s najetými km a získanými zkušenostmi to přestal být problém.

Provozem (za deště) jsem přišel na menší neduhy. 1) zadní blatník (směrem k motoru) je katší a v tomto místě kolo nahází na zadní stranu motoru něco bordelu. Ona tam je taková "miniplošinka" a na ní se hromadí hlína a kamínky, za vedra pak i poměklej asfalt. Navíc to lítá částečně i na řetěz. 2) věc podobná, zadní kolo permanentně hází vodu z kaluží na vejfuky. Nijak to sice nevatí, jen je fakt co leštit.
Další řekněme neduhou je hodně měkký klíček! Pozor tedy pokud odemykáte sedlo, nepoužívejte v žádném případě sílu k odemknutí - klíček překroutíte. Sedlo je potřeba nejprve stlačit (jakoby zatížit) v místě západek, a pak lehoučce odemknete. Pokud budete za klíček brát, tak ho nakroutíte a nepůjde pak otočit v zapalování. Odemykání sedla nedělá problém, pokud pod sedlo nedáváte nic navíc oproti výbavě výrobce, ale pokud již vtěsnáte např. lékárničku a vestu, sedlo se napruží, západky se více aktivují a bez přitížení sedla neodemknete.
Ještě poznámku k brzdám, které jsem četl jsou předmětem diskusí u W-čka: chce to předvídat, bezpečně "zaflekovat" asi není úplně snadné, především pokud za sebou ještě máte spolujezdce a motorka je rozjetá. Tedy zde "trochu předvídavosti" :0) při řízení bych doporučil. Na druhou stranu "furt to krásně brzdí" pokud vzpomenu na Jawu pouze s bubnama. :0) Jedete-li pohodovku a nehodláte-li zrovna zastavit, je 70% provou schopen pobrzdit motor.
Přidal jsem na pružinách zadního pérování - mám 90 kg a pozice tlumičů na 3 je myslím optimum, a pro dva jezdce, to chce ale myslim ještě víc přidat - klidně až na maximu!
Palivo: rezerva se rozzáří tak mezi najetými 220 až 240 km. Doporučil bych tankovat standardní 95 benzin, žádné 100. Spotřeba v rozsahu 4 - 5 l, dle jízdy, průměr 4,8.
Olej motor zásadně myslím nežere, přesto občas dolejvám, odhaduji cca 1/2 l na 6 tis. km
Vibrace: "občas diskutované téma". Motor za mne vibrace rozhodně má, především v rozmezí 3 - 4 tis otáček. Je to dáno koncepcí motoru a považuji to za normální pro W-čko. Nehledal jsem žádné "sofistikované" řešení. Za nejjednodušší považuji toto rozmezí otáček rychle překonat. I ty vibrace ale nestojí za to o nich popsat mnoho stránek.

Malé shrnutí: Tato motorka mi svým stylem sedí, řekněme: "mám ji rád", těším se na ní, rád na ní jezdím. Odvážil bych se na ní jet "kamkoliv" i na dlouhou trasu. Pouze bych se asi vyhnul místům s nebezpečím většího nebezpečí jejího opotřebení. (Něco jako extrémnější terén, extrémně prašné cesty, i když i mimo asfalt se na ní dá docela jet)
Jasně to je o povaze jezdce a W-čko může nadchnout jen někoho. Můj dojem je fajn a čím víc mám s W-čkem najeto, nyní již ku 10 tis.km, tím více mne to baví, ona to bude asi taková moto-droga... fakt pro jezdce mé povahy, famózní motorka !










Několik rad pro nové W-čko:
1) pokud máte nové W - neuspěchejte zajíždění, protáhněte ho alespoň na 5000 km. Vyhněte se delší době pod plynem ( dálnice) i pouze 5 tis otáček na 30 km úsek s najetými třeba 2500 km je ještě brzo!
2) nepřetěžujte W v extrémně teplém počasí ( nad 25°C), pokud nemáte již najeto alespoň 5000 km
3) tankujte pouze standard 95 benzin
4) pokud zastavíte na delší dobu ( třeba závory) vypněte motor.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
SamSidonius
SamSidonius napsal 21.05.16 v 08:44 10b.

Nádherná mašina, výstižná recenze (mám W 800 od jara, najeto cca 4000 km), opravdu návyková motorka. Tak ať slouží k maximální spokojenosti.

čzťák
čzťák napsal 26.09.15 v 17:44

Tak to je perfektní stroj, moje vysněná motorka! Ta barva nemá chybu

Concionator
Concionator napsal 23.09.15 v 00:40 10b.

Prostě pecka, na tom se musí jezdit výborně!

sven
sven napsal 29.06.15 v 21:34 10b.

gratuluju! moc pěkná!

vwlasta
vwlasta napsal 21.06.15 v 19:17 10b.

Moc pěkná

Více komentářů



TOPlist