Dnes je v plánu dojet až do vlasti, přesněji řečeno do západních Čech. Okolo Besanconu tak v Mulhausenu překračuji hranice do Německa. Provoz na dálnici je poměrně hustý, ale časté kolony jako loni se naštěstí nekonaly. Přes Karlsruhe, Stuttgart a Heilbronn cesta příjemně ubíhá a kromě jednoho kamionu, který mě zkoušel vytlačit do betonového pilíře mostu se nic zvláštního neděje. K Nurenbergu to cestovní rychlostí mezi 160 a 180 km/h rychle utíká až na odpočívadlo pár kilometrů před městem. Znám to tu už z loňska mají tu výborné rybí sendviče. Už už jsem si říkal, že tentokrát bude průjezd Německem hladký, ale kompletně rozkopaný obchvat Nurenbergu mě přesvědčil o opaku. Naštěstí se pomalu jedoucí kolona po pár kilometrech dává opět do pohybu. Cestou ke křižovatce s 93 se mnou zkouší závodit Švýcar v Mercedesu a je zjevně nervózní, když mu v rychlosti 235+ km/h pořád dýchám na záda. To už mi ale na ty moje mlátí batůžek, takže se přepínám zpátky do cestovního režimu a po sjezdu na 93 stavím na odpočívadle už za regulérní tmy. Oproti loňsku je každopádně podstatně tepleji a navíc mám značný náskok. Na sjezdu na 299 směrem do ČR trochu kufruju, což mi neulehčuje ani objížďka na německé straně. Nakonec nacházím správnou cestu do cíle dorážím o celé dvě hodiny dříve než loni. V sobotu už je na programu dne jen relax, vybalování věcí a pro mě navíc odpoledne přejezd domů do Brna. Za ty dva týdny jsem najel skoro 7000 kilometrů, viděl spoustu krásných míst a jsem zase o spoustu zkušeností bohatší. Španělsko jako cílovou destinaci můžu určitě jen doporučit, pro jízdu po vlastní ose je ale třeba mít k dispozici alespoň tři týdny. Ve dvou týdnech je to totiž trochu hektické a vyžaduje to dlouhé dálniční etapy.
Vlastník | Petřičák | |
---|---|---|
Vloženo | 18.5.2015 | |
Aktualizováno | 14.9.2016 | |
Zobrazeno | 6 556x |