Yamaha FZ1 Fazer (2007)

Aktualizováno 18.5.2021

Sezóna 2019 - shrnutí

Vloženo: 22.03.2020, Uskutečněno: 21.03.2020, Zhlédnuto: 28x

Celkově najeto v moto sezóně 2019 krásných 10.000 km, vždy se šťastným návratem domů.

* BŘEZEN, DUBEN, KVĚTEN 2019

- Tak je to tady. Konečně jsme se dočkali a společně s mým manželem ( jezdí Yamaha FZ1 Fazer, verze GT ) můžeme usednout do sedel našich jednostopých miláčků.
Zimní období bylo nekonečné, ale teď už jsou silnice vyhřáté, naše motorky vypucované... vše zkontrolováno a připraveno.
Ponejprv to byly vyjížďky po okolí, pak už s přibývajícím sluníčkem výlety celodenní.
Projeli jsme křížem krážem naše krásná pohoří, jako např. Nízký a Hrubý Jeseník, Beskydy, Orlické hory, Hostýnské vrchy, Oderské vrchy, Jablunkovské mezihoří, Vizovická vrchovina aj.
Jsou to trasy, které jezdíváme opakovaně, ale nikdy se nám neomrzí.
Obzvláště naše milovaná Karlova Studánka, horské lázně po Pradědem, panenská příroda. Tam jsme vyjížděli minimálně jednou týdně na zmrzlinu nebo zákusek, do cukrárny s domácí výrobou. Pro nás srdeční záležitost. Máme to tam rádi.
Taky musím zmínit vydařený výlet po Moravském krasu a okolí Blanenska, včetně prohlídky jeskyně Balcarka.

* ČERVEN 2019

- Mototrip Rumunsko, za 12 dní najeto 3.200 km.
Rumunsko nás mile překvapilo a určitě jsme tam nebyli naposledy, vrátíme se.
Uchvátila nás nádherná příroda, kolikrát jsme za celý den projížděli přes několik pohoří a nepotkali jsme tam ani živáčka, jen my a ta krása kolem.
Taky milí a vstřícní lidé, nocleh vždy v hotelu nebo penzionku, za pár peněz. Skvělé jídlo, nezapomeneme na jejich úžasné vdolky, zvané papanaši.
Jeli jsme okruh, od Temešváru, směr Banát s návštěvou českých vesniček - opravdu zážitek, vidět naše krajany, kteří žijou v symbióze s přírodou, tam se opravdu zastavil čas. Pak jsme pokračovali kolem Dunaje, podél srbských hranic, zastávka u sochy Drákuly, vytesané ve skále, oblíbený cíl motorkářů.
Pokračujeme přes Národní park Domogled k horské cestě Transalpina a dále Transfagaraš, horské sedlo zvané v Rumunsku jako cesta světa.
Tam jsme se střetli v jedné zatáčce s medvědem, byl hladový a zrovna hledal něco k snědku v odpadkovém koši na odpočívadle. Velký respekt a raději přidat plyn.
Následující den návštěva hradu Drákuly, v městě Bran. Tam už bylo víceméně přelidněno, turisté ve velkém počtu, ale i tak moc zajímavé a krásné místo.
Poté směr na soutěsku Bicaz, pokračujeme přes Národní park Muntii Rodnei.
Nádhera !!! Slovy nejde popsat, to se musí zažít, dále Národní park Muntii Maramuresului.
Blíží se závěr naší motodovolené, nemůžeme minout vesničku Sapanta s návštěvou veselého hřbitova. Od Satu Mare, už jen kousek k maďarským hranicím a přes východní Slovensko domů.
Poslední den, nájezd cca 700 km, mimo dálnice. Pěkný záhul a doma nás čekalo nemilé překvapení. Náš starší syn nás přivítal jako dočasný invalida.
V době naší nepřítomnosti - je taky motorkář (KTM LC8 950 Adventure S a KTM 640 LC4 Supermoto) - trénoval jízdu na supermotu po předním kole, stokrát to vyšlo, teď však né.
Zlomenina práve i levé ruky, pohmožděniny po celém těle. Naštěstí je v pořádku a já, jako rodič doufám, že už bude jezdit jen po dvou kolech.

L

* ČERVENEC 2019

- Motosraz Tanec slnka, Stará Turá, Slovensko.
Každoročně, opakovaně jezdíváme na čtyř denní motorkářský sraz na Slovensko.Tam nemůžeme chybět, je to tradice. Úžasná atmosféra, skvělý program, kapely, spanilá jízda, spousta krásných strojů, půlnoční ohňostroj, soutěže, dobré jídlo. A taky vždy celodenní výlet po okolí, letos hrad Trenčín. Odjíždíme vždy s velkým očekáváním a těšením se na ročník příští

* ZÁŘÍ 2019

- Motodovolená, Jižní Morava a Jižní Čechy.
Sezóna se blíží ke konci, využíváme každé volné chvilky, kdy můžeme ještě vyjet se sluníčkem v zádech. Malá motodovolená na čtyři dny, krásné babí léto, užili jsme si to.
Byla jsem překvapená. I u nás v České republice je nádherně a člověk nemusí za každou cenu cestovat stovky kilometrů za hranice.
První den, procházka Znojmem, vyhlídka z radniční věže, Znojemské podzemí, Národní park Podyjí.
Druhý den, Muzeum motocyklů v Lesné, Třeboň s rybníky.
Třetí den, Zámek Hluboká, Husinec.
Čtvrtý den, návštěva filmové vesničky Hoštice u Volyně z trilogie Slunce, seno..., Ranč u Šimona Pláničky.

Přeji nám všem spoustu radosti a zážitků z cestování, vždy se šťastným návratem domů.