Piaggio X8 nahradil v roce 2004 svého předchůdce skútr Hexagon, zvaný Hexe (čarodejnice). Společnou specialitou Hexanu a X8 je velký podsedlový prostor přístupný nejen po zvednutí sedla, ale také zadním prostupem s výklopným víkem, jenž je v podstatě obdobou kufru automobilu. Vzniká tak neobvyklý úložný prostor o celkové ložné délce 820 mm, který pojme nejen dvě přilby, ale také delší předměty. Ovládání zadního krytu je duální, víko se otvírá bud použitím ovladače na klíčku, nebo stisknutím tlačítka na pravém řidítku. Další možností je manuální otevření pomocí táhla skrytého pod víkem palivové nádrže (pro případ nouzového otevření např.při vybité baterii). O správném uzavření zadního víka informuje řidiče výstražná kontrolka v palubních přístrojích, aby zbytečně neztrácel čas hledáním věcí, které cestou domů poztrácel....
Motor objemu 250 ccm stavební řady Quasar disponuje výkonem 22 k a uděluje X8 výbornou jízdní dynamiku a řádný tah z nízkých otáček při kombinované spotřebě 3,5 naturalu na 100 km. Se vstřikem paliva spolehlivě plní normu Euro3. Dvěstěpadesátka dosahuje bez problémů rychlosti 130 km/h.
U podvozku X8 trefilo Piaggio hřebík na hlavičku. Vpředu 14palcové a vzadu 12palcové kolo, mohutná přední vidlice, dvojice zadních nastavitelných tlumičů a velké kotoučové brzdy zaručují perfektní stabilitu a dynamické jízdní vlastnosti. Ačkoli X8 působí distingovaným dojmem, tužší nastavení pružících elementů dovoluje skutečně sportovní jízdu. Nabídka místa pro řidiče je ještě větší než u X9, osmičce však chybí integrální brzdový systém a palubní počítač. Analogové palubní přístroje automobilového typu nabízejí místo otáčkoměru nepraktické klasické hodiny,ale možná, že manageři a obchodníci tuto výbavu ocení. Já nejsem ani manager,ani obchodník a s hodinami jsem plně spokojen. X8 spoléhá na velké brzdové kotouče o rozměru 260 mm vpředu a 240 mm vzadu. Brzdy nevynikají zrovna dobrou dávkovatelností a zadní brzda jde brzy do hlasitého smyku-chce to cit, ale příznivci driftingu budou nadšeni.
Z celkového hodnocení si X8 odnáší pochvalu. Skvělá ovladatelnost spolu s velkým úložným prostorem je hitem, pod levým řidítkem je ještě malý ůložný prostor na doklady či mobil s externí 12V zásuvkou a tlačítkem nastavujícím hodiny. Bohatší výbava palubních přístrojů by X8 jistě zvedla kredit.