Kawasaki EN 500
Informace k modelu
Kawasaki EN 500 Vulcan - 1990 až 2009 jedná se o léty prověřený motocykl, který svoji výrobu návazoval z předchozích modelů EN 400 a EN 450 vyráběné už od roku 1986. Tehdy disponovaly řadovým DOHC kapalinou chlazeným dvouvalcem, 6 rychlostí a neobvyklým pohonem na řemen. Novější modely jsou nahrazeny řetězem, mají jinak tvarovanou nádrž zdobenou tachometrem, jiné sedlo a mají pár menších úprav.

Motor u předchozích typů měl 37 kW při 8500ot a 44 Nm při 7300ot , tohle se u nového modelu změnilo na 34 kW při 8000 ot a 45 Nm při 6000, takže trochu méně točí a jde lépe od spodu .
Tyhle parametry nám zaručí dostatečný výkon pro pohodové svezení. Pro motor se používá polosyntetický olej 10W 40. Motor je 4 takt a má celkem 8 ventilů, každý válec 4. Tenhle motor se používál do mnoho dalších modelů ER 5, Ninja 500, GPZ 500, KLE 500 čím nám dává firma najevo, že se jedná o nezničitelný nezmar, který toho vydrží hodně. Nad ním je pěkná a celkem velká nádrž, která pojme 15l Naturalu a rezervu 3l .Velmi přehledná přístrojová deska spolu s tachometrem ,který z 0 na 100km/h ukáže za 6,1 sekund. Maximálka nám leží na hranici 160km/h.

Spotřeba je individuální a záleži na stylu jízdy a taky jízdy se spolujezdcem nebo solo od 4,5 l - 6,5 l. Při razantní jízdě může se vyšplhat ještě výš. Jízda je celkem luxusní a pokud jezdec neměří vyloženě přes dva metry tak se na ni v pohodě poskládá. Pěkně tvarované sedlo zaručuje poměrně solidní pohodlí,ale záleží hodně na každém jezdci. Stupačky jsou v ideální vzdálenosti,ale není problém udělat přepákování. Během jízdy jsem nezaznamenal žádné znatelné vibrace. Jízda je příjemně klidná a motor na rozdíl od ostatních cruiseru má tichý chod.

Světla jsou celkem dobře vyřešené a zaručí dobrou viditelnost. Zrcátka vám poskytnou dostatečný přehled o tom co se děje právě za vámi. Brzdy jsou k vzhledem váze 190 kg a výkonu dost účiné. V předu je vybavena kotoučovou a vzadu bubnovou. Přední kolo 100/90/19 a zadní 140 - 90 - 15 . Celkový rozvor kol je 1545.
Celkově je to ideální cruiser zlaté střední cesty. Má ideální poměr mezi spotřebou a výkonem.

Velmi dobře od počátku proveden výrobcem Kawasaki .Vhodný jak pro začátečníky, tak i pokročilé jezdce ,kteří si rádi užívají pohody na cestách. Úplně nový stál 219 000 kč což dnes se už koupit nedá, ale v bazarech ho pořídíte od 50 000 v pěkném stavu.
Tenhle pětistovkový Vulkán od firmy Kawasaki je velmi oblibeným strojem a doporučuji jej dál. Tomáš Saxn
Články
Cestopisy
Technické údaje Kawasaki EN 500
1990 1991 1992 1993 1994 1995 1996 1997 1998 1999
Doplnit technické údaje pro chybějící ročník Upravit chybné údaje

V databázi evidujeme více jak 200 000 technických údajů motocyklů. Může se proto stát, že některá technická data budou obsahovat nepřesnosti nebo nejsou zcela doplněná. Prosím, upozorněte nás na nepřesnosti a ihned to opravíme. Děkujeme.

Objem 499 cm3 498 cm3 499 cm3 498 cm3 499 cm3
Výkon 36.5 kW 37 kW 36.5 kW 34 kW
Výkon při otáčkách 8500 ot/min 8000 ot/min
Množství oleje -
Točivý moment - 44.13 Nm 44 Nm 40.2 Nm 41 Nm 45 Nm
Otáčky při max toč.mom. - 7300 ot/min 6000 ot/min
Uspořádání válců Řadový
Startér - Elektrický
Počet válců 2
Dvoudobý/čtyřdobý 4
Chlazení Kapalina - Kapalina - Kapalina
Vrtání 74 mm - 74 mm
Zdvih 58 mm - 58 mm
Kompresní poměr 10.8 : 1 - 10.2 : 1
Rozvod DOHC - DOHC - DOHC
Ventilů na válec 4
Příprava paliva - Karburátor - Karburátor
Počet rychlostí 6
Sekundární převod Řemen - Řemen - Řetěz
Typ rámu - Dvojitý kolébkový
Materiál rámu - ocel
Zdvih předního odpr. - 150 mm
Zdvih zadního odpr. - 100 mm
Úhel hlavy řízení - 57 °
Závlek předního kola - 151 mm
Rozvor - 1545 mm
Brzdy vpředu kotouč
Rozměr předního kotouče - 300 mm
Přední třmen -
Brzdy vzadu buben kotouč buben - buben
Přední kolo - 19 " - 19 "
Zadní kolo - 15 " - 15 "
Rozměr přední pneu 100/80-19 - 100/90 19
Rozměr zadní pneu 140/90-15 - 140/90 15
Výška sedla - 730 mm 720 mm 715 mm 710 mm
Suchá hmotnost - 186 kg 187 kg 198 kg -
Pohotovostní hmotnost 200 kg - 215 kg
Objem nádrže 11 l - 15 l
Rezerva - 2 l - 3 l
Spotřeba - 4 l/100 km - 5.6 l/100 km
Zrychlení - 6.1 0-100 km/h
Maximální rychlost 157 km/h - 172 km/h - 170 km/h 159 km/h
První cena - 219000 Kč
Cena testovaného stroje (včetně příplatků) -
Poznámka -
Výměna motorového oleje -
Výměna olejového filtru -
Výměna převodového oleje -
Výměna hnacího řemene -
Výměna zapalovací svíčky -
Výměna brzdové kapaliny -
Výměna vložky vzduchového filtru -
Seřízení ventilové vůle -
Galerie Kawasaki EN 500 od uživatelů
Videa Kawasaki EN 500
Témata ve fóru o Kawasaki EN 500
Fórum Téma Odpovědí Poslední příspěvek
Založit téma Všechna témata
Chopper & Cruiser taška na nohu 4 29.12.2017 08:00
Chopper & Cruiser manual 1 15.7.2017 17:05
Chopper & Cruiser Držáky brašen a zadní nosič 5 1.6.2017 14:45
Opravy a údržba Za jízdy zdechne 6 3.5.2017 05:48
Chopper & Cruiser chytá dobře, ale špatné startování 8 27.3.2017 19:40
Japonské Kde má Kawasaki En 500rv.1995 štítek? 19 7.2.2017 15:28
Výběr moto Je 300ccm dostatečné? Nebo raději 500ccm 170 21.9.2016 15:58
Chopper & Cruiser Kawasaki en 500 vule remenic 7 29.8.2016 23:45
Chopper & Cruiser Řemen pohonu 42 29.8.2016 23:28
Chopper & Cruiser štítek Kawasaki EN500 9 28.5.2016 09:35
Opravy a údržba Nic 0 13.5.2016 09:45
Pojeď taky Maďarsko - Ukrajina 3 20.2.2016 10:51
Chopper & Cruiser Za studena špatně startuje . 7 7.2.2016 18:46
Chopper & Cruiser ošetření sedla 19 26.1.2016 22:18
Opravy a údržba zapojení otáčkoměru podle barev kabliku 12 19.1.2016 16:40
Silniční cestovní GPZ 500 Motor 7 4.1.2016 11:41
Chopper & Cruiser Padací rám 8 5.12.2015 15:14
Chopper & Cruiser Nepohodlné sedlo 7 27.10.2015 16:50
125ccm Phoenix r2 125 3 18.10.2015 21:31
Chopper & Cruiser Jak poznám jestli je řemen ok nebo ne? 7 16.10.2015 19:42
Skupiny
Průměrné hodnocení od 35 uživatelů
Motor
Spojka
8.1/10
Průběh výkonu
8.3/10
Vibrace
7.3/10
Převodovka
8.1/10
Mechanická hlučnost
7.4/10
Zvuk
8.1/10
Spolehlivost
9.2/10
Podvozek
Možnost nastavení
6.0/10
Těsnost tlumičů
8.5/10
Tuhost rámu
7.9/10
Jízda
Sport
5.5/10
Město
7.8/10
Cestování
8.5/10
Zázemí
Ceny náhr. dílů
6.3/10
Ceny servisu
5.6/10
Servisní síť
6.4/10
Dostupnost dílů
6.1/10
Nabídka doplňků
6.6/10
Servisní intervaly
8.1/10
Cestování
Pohodlí jezdce
8.3/10
Pohodlí spolujezdce
7.0/10
Možnosti uchycení zavazadel
7.8/10
Ochrana jezdce cestování
6.9/10
Ochrana spolujezdce
5.6/10
Světla
8.0/10
Celková průměrná známka ze všech oblastí: 7.33
Průměrná spotřeba naměřená našimi uživateli: 4.56 l/100 km. Hodnota založena na údajích od 24 uživatelů.
Kupující kteří dali EN 500 přednost
NekoupiliZ důvodu
Yamaha XVS 650 DragStar Vyšší cena.
Honda VT 600 Shadow V okolí zrovna žádná na prodej nebyla.
Yamaha XV 535 Virago Výborá motorka, ale pro mě byla trošinku menší.
Suzuki VS 600 Intruder Dlouhou dobu hlavní favorit, ale je jich jak šafránu a tak jsem se nakonec přiklonil k EN. Je jiná a případné náhradní díly nebudou problém sehnat.
Honda VT 600 Shadow ENko mě prostě vzalo za srdíčko, je prostě jiná.
Kawasaki KLE 500 nebolo ich
Honda VT 750C Shadow vysoká cena
Honda VT 600 Shadow
Yamaha XV 535 Virago Víc mi padla do oka Kawa. Recenze, výkon a design rozhodl.
Suzuki LS 650 Savage Dvouválec je pružnější, údajně lepší jízdní vlastnosti a pořizovací cena.
Yamaha XV 535 Virago Vzhled
Yamaha XV 700 Virago Řadovej dvouválec mi sednul víc než véčko.
Kawasaki VN 900 Classic už moc těžká, na místo kde parkuji ji musím párkrát pohodit zadní kolo, abych tam zajel.
Suzuki LS 650 Savage rozměrově malá
Honda CB 500 velikost
Yamaha XV 535 Virago
Yamaha XV 535 Virago Nabídka kusů je opravdu široká, ale po prvním vyzkoušení uznávám, že je přesně tak neskutenčně mrňavá, jak všichni tvrdí.
Yamaha XVS 650 DragStar Vypadá velká a řemen je určitě plus. Má ale poměrně malý výkon a nepochopitelně závratnou cenu.
Suzuki VS 600 Intruder Lákal mě kardan, ale podle ohlasů je dost malá a nenašel jsem ten pravý kus.
Yamaha XV 535 Virago nejak mi srdiečko viac rozbušilo
Kupující místo EN 500 koupili raději jinou
JakouZ důvodu
Yamaha XV 535 Virago Vadilo mi vodni chlazeni a řemen.
Yamaha XV 535 Virago Nemá to jen motor do V přeci a ten zvuk mi prostě neseděl.
Honda NTV 650 Deauville Prý ještě nejsem na choppera starý... :D, navíc moje drahá polovička se na chopperu necítí, navíc je ENko malé, měřím 188cm
Suzuki LS 650 Savage Zlý stav, za tú cenu úplne nevýhodná kúpa. V inzeráte napísané TOP stav a pri osobnej prehliadke katastrofálny stav zistený.
Kawasaki EN 400 Vulcan
Yuki Daytona 350 staří a cena
Honda CBF 600S nějak mi nesedla....
Manuály pro Kawasaki EN 500
Ročník Vložil Soubor Velikost Poznámka
Nahrát manuál
2016 Radar8 technika-motocyklu.pdf 4.0 MB Jedná se o pěkný přehled a vysvětlení funkčních prvků motocyklů všeobecně. I když jsem obeznámen s fungováním moto a rád si na motorce něco opravím i sám. Vše neznám a tohle mi pomohlo. Zpracoval pan Miloslav Šimek.
2004 Pav7 -alan_ahlstrand_john.pdf 45 MB Haynes service manual 1985 - 2004 (english)
2003 Saxn 96-08kawasaki.vulcan.pdf 8.0 MB Přehledný manuál v AJ
2001 ziggie kawasaki_en500_owners_manual.pdf 5.5 MB Kawasaki EN500 uživatelský manuál anglický.
2001 ziggie kawasaki_en500_...manual_tisk.pdf 15 MB Kawasaki EN500 užvivatelský manuál vyřazený pro tisk jako brožura - stačí poslat na tiskárnu, přeložit, sešít a máte knížečku.
1996 maxcat en500_uzivatel.zip 20 MB Naskenovaný manual v německém jazyce.
1995 Timekiller kawasaki_en500.pdf 4.5 MB Anglicky. Neni to primo 1995 ale krom budiku to sedi
1990 skyair en500_uzivatel.pdf 20 MB Manuál v němčině
1990 skyair napnuti-remene.jpg 46 KB napnutí hnacího řemenu
1990 Kawisaki servisni_en500_de_1990-1996.pdf 20 MB Servisní EN 500 (Němčina)
1985 pazourek kawasaki_en450_...vice_manual.zip 98 MB LTD450-EN500 1985-2004 je AJ,prohlížím v programu Picasa a dost mi pomohl
1985 Kawisaki servisni_en500_eng_1985-2004.pdf 49 MB Servisní manuál (Angličtina)
1985 jarekzebrak kawasaki_en_450_en_5.pdf 49 MB servisní manuál v angličtině
1985 jarekzebrak kawasaki_en_450_en_5.pdf 49 MB servisní manuál v angličtině
Zvuky
1991 Radar8 24.04.2017 Stáhnout mp3 Staženo:31x
Kawasaki EN 500, je slyšet volný řetěz, bude se řešit. Výfuky jsou otevřené od předchozího majitele.
Vložit vlastní zvuk
Bazar pro Kawasaki EN 500 (rss)

TOPlist