-
29.3.2016 od radal
Zdravím :),
chtěl bych se prosím zeptat, mám doma motorku, která asi 15 let nejezdila, mám ji dobře uskladněnou v garáži v čistém prostředí. Jde krásně prošlápnout, ale nemám dobrou baterku a chtěl bych se zeptat, jestli je potřeba rozebrat a pročistit motor nebo můžu pořídit baterku a zkusit nastartovat? Díky :)
-
29.3.2016 od panela
Bože 1:50 je víc oleje? Kua tady jsou rady to mě *oser. Snad 1:30 nebo 1:40. Normálně tam dej mix a navrť to, 353 nezná technologie NASA.
Doplněno:
Já dávám do mé 250/353 poměr 1: 40 a pohoda i při plné zátěži s pávem. Jestli ale tak dlouho stála, určitě vyčistit karbec,vyměnit olil,vyčistit podle stavu nádrž, a baterku a svíčku bych dal taky novou. Další až jak to pojede. Stejně přijdeš na to, že to po čase bude chtít novou elektriku, možná spojku, atd.
4.4.2016 od LG702BE
-
30.3.2016 od Danny111
Měl jsem podobný případ.. jawka stála dlouho ve stodole..... sundal jsem nádrž a pročistil karbec také.... vyměnil olej, baterka taky nová a i svíčku.... mix dávám v poměru 1:30
-
30.3.2016 od vencac
Pročistit kohoutek, karburátor, nalít benzín s olejem v poměru, který předepisuje výrobce (1:33), zkontrolovat olej v převodovce, zapojit baterku a nastartovat.
-
2.4.2016 od Man.
Ahoj,na podzim jsem dovezl domů motorku 250 353 po dědovi která jela naposledy před 23lety.Budu oživovat-novou baterku,prohlídnu nádrž případně vyčistím pal.kohout,nová svíčka,karbec vyčistim,projedu elektriku(kontakty),novej převodák,nestavení předstihu a pak nastartuju.
-
6.4.2016 od monkeykoule
A muzes pod svicku striknout benzin(mix)a startovat.Mě se to tak podarilo jednou asi na 7pokus a jak si pak pobublavala
-
7.4.2016 od Dzawar
Ahoj
Nic nerozdělávat , max karbec vyčistit , ale pokud to pojede na nic nešahat. Dneska už málo kdo to s jawama umí . Na začátek možná víc oleje min1:30. Mě se po sezoně tak 200km zajíždí a pak je už pohoda -
7.4.2016 od Marchelo3
Vyčistit karbec kouknout na průchodnost kohoutku skouknout předstih dát baterku zkusit jiskru a musí běžet
Doplněno:
Pokud to má relé na statoru měla by jít roztlačit otázka jak jsou na tom uhlíky atd., jestli už to někdo překopal na krabičku tak ta bude chtít nabudit z baterky.
7.4.2016 od Marchelo3
-
9.4.2016 od GXR
Urcite bech zatim nic nerozebiral. Koupit novou baterku a zkusit to kdyz nechitne tak vycistit filtr a karburator+ kouknout jak haze svicka kdyz tak koupit novou.
-
19.4.2016 od luboš250
Ahoj , Zakoupil jsem jawu 250 kývačku , 20 let stála karburátor jsem rozebral a vše šlape jak hodinky ale jen na volnoběch , jakmyle zařadím 1 tak mě uplně zasne a nereaguje na plin . prosím o radu
-
15.8.2016 od Jimmy.
ahoj, vše už bylo napsáno. Přeji štěstí.
Já jsem kejvu zkoušel před koupí a protože byla nádrž zanesená, stříkl jsem směs benzinu 1:30 stříkačkou přímo do karbecu. S novou baterií šla na drc, přestože ji měl předchozí majitel asi 9 let odstavenou v kotelně.
Jen taková malá rada, ikdyž jsou oleje supermoderní. Stále se doporučuje směs oil/beneli jakou určuje výrobce motocyklu, najdeš ve velkém techničáku. Rozhodně bych nemíchal 1:50 !!! -
18.4.2017 od dom182
Když motorka delší dobu stojí, vždy dát nový čerstvě namíchaný benzín, to bych dal jako základ. Přidřenej motor není nic moc. Namíchat 1:33. Novou / nabitou baterku. Vyšroubuješ svíčku, nasadíš zpět na fajky, přiložíš ke kostře motorky a protočíš. Tím zjistíš jak a jestli to hází jiskru. Našroubuješ zpět svíčku a zkouška startu. Když to nejede, jdeš po benzínu - vyčistit karbec, kohoutek, atd. Pokud vše ok, jdeš po zapalování - předstih / odtrh. Pak to musí jet, když nejede je už někde větší problém ;)
-
30.3.2016 od stinkystanis
Jak tady psali kolegové, měl by stačit vyčistit karbec. No a k té směsi, když jsem dával do motorky předepsanej poměr, strašně blbě startovala a těch sraček z vejfuku - dneska už taky není benzín benzínem... Jinak mixuju cca 1:50 a jako olej dávám "sekačkovou" Husqvarnu pro 2T . Mašina krásně jede a svíčka je čisťounká jak slovo bóóóžííí....
-
29.3.2016 od Pitrs_TE410E
Též zdravím,
baterku by to chtělo novou, ale pokud se propojí okruh místo baterie, tak by měla jít roztlačit. Doporučuji vyčistit nádrž, pokud není zrezlá zevnitř. Pak pročistit karburátor. Po vyčištění těchto základních součástí namíchat benzín s trošku víc olejem, 1:50. Ještě by nebylo marný vyčistit svíčku. Víc mě nenapadá. Možná budou zpuchřelý pláště, ale to poznáš až jí nafoukneš. Nemáš zač.