Rozvodový řetěz - kontrola stavu a napnutí

  • 0

    21.3.2021 od TestSubject

    Ahoj, vloni jsem si udělal radost touhle kráskou a chtěl bych se zeptat na rozvodový řetěz - můžu zjistit jeho stav?
    Zatím nijak necinká ani nechrasti, jen z preventivních důvodů bych chtěl vědět jak na tom je když bych chtěl vyrazit na delší cestu. Díky ?
    Co jsem zatím zjišťoval a postřehl tak někdo mění sériový automatický napínák za ruční APE napínák ale neuvádí proč...ten sériový snad funguje dobře na to, aby nebylo nutné to napnutí ručně kontrolovat, ne?

    Doplněno:

    Doplnění: v servisce jsem nenašel přímo interval pro kontrolu nebo výměnu rozvodů ale kontrola vůle ventilů je po 40.000 km

    30.3.2021 od TestSubject

    Odpovědět Doplnit dotaz

Odpovědí (5)
  • 0

    21.3.2021 od Slávek-TDM

    Neres a hlavne ho nevyndavej, aby se ti neprotocila vacka. Pokud by po startovani nebo pri behu motoru chrastil, to by bylo neco jinyho. Jestlize se nechystas na cestu delsi nez 30 tisic km, neni duvod se bat.

    Doplněno:

    Díky za odpověď, raději do toho nebudu hrabat :)

    30.3.2021 od TestSubject

    Vacka = mysleno vackova hridel, samozrejme :)

    21.3.2021 od Slávek-TDM

    Doplnit odpověď

  • 0

    22.3.2021 od Charles

    souhlas, 1./ pokud důvěřuješ osobě, od které si motorku kupoval, tak se podívej na počítadlo ujeté vzdálenosti, porovnej s manuálem a pokud se zdaleka neblížíš servisní prohlídce tak na výměnu zapomeň!

    2./ pokud původnímu majiteli nevěříš a máš pochybnosti o stočeném tachometru a chystáš se nalítat moc kilometrů tak preventivně udělat rozvody můžeš! rozhodně tím nic nezkazíš, ale stojí to peníze! Ale vyndat napínák a podívat se znamená, že nic neuvídíš! Zatím neznám jiný způsob krom poslechu motoru a pohledu na ujeté kilometry, jak rozpoznat funkční napínák!
    Co se týče rozvodového řetízku jsem přesvědčený, že na něm je roztažnost vlivem najetých kilometrů minimální! Pokud by existoval způsob měření tak by jej výrobce dal do manuálu jako servisní úkon, ale tohle jsem nikde zatím u žádné motorky nenašel! Doposud veškeré výměny rozvodů jsem dělal kvůli cvakavým zvukům z motoru a nebo z důvodu nalítaných kilometrů!

    Doplněno:

    Díky za odpověď
    Mrknul jsem do servisního manuálu a nenašel jsem tam interval pro výměnu rozvodového řetězu, je tam jen interval kontroly vůle ventilů po 40.000km

    30.3.2021 od TestSubject

    Doplnit odpověď

  • 0

    22.3.2021 od LiborGSXR

    No zjistiš to chytře. Vyšroubuj šroub z napínaku vytáhni pružinu a pak napínák, podívej se jak moc je vysunutý.

    Doplněno:

    Díky za odpověď ale radši do toho nebudu hrabat :)

    30.3.2021 od TestSubject

    Jojo a jak ho povoli, tak to zachrci a ventilovy pruziny protoci jednou z vackovych hrideli a muze sundavat ventildekl a nastavovat rozvody :) Moc se tim nechlubim, ale povedlo se mi to kdysi na TDMku. Nastesti bez nasledku na motoru - pouze s ujmou sebevedomi :D

    23.3.2021 od Slávek-TDM

    Doplnit odpověď

  • 0

    3.4.2021 od kartys

    Kontrola ventilu nechat udelat v odbornym servisu po 40 000 km jinak nic hlavne se v tom nevrtat

    Doplnit odpověď

  • 0

    4.6.2023 od burdajiri

    Zdravím,
    mám stejný problém, také potřebuji zkontrolovat rozvody u skútru. Při výměně oleje jsem našel na výpustním šroubu zub, který vypadá jako z ozubeného kola rozvodů. Jak se nejjednodušeji dostat na rozvody?

    Doplnit odpověď


Pro vložení odpovědi se přihlaste.

TOPlist