-
7.3.2021 od patologSlavíček
Nazdar chlapi. Poprvé jsem si nechtěl nechat odpálit při odzimování startovací relé na Capošovi, tak jsem koupil silnější baterku, protože Caponordy jsou poněkud rozmazlení na odběr proudu. Koupil jsem Motobatt 16,5Ah a 240A startovací proud. Pravda, motorka chytá hned, ale také v zápětí po nastartovíní se začne kouřit z jakéhosi regulátoru s chladičem co je pod baterkou na pravé straně. Moc o té elektrice tam nevím, tak pardon, proto se ptám. Může to být tou silnou baterkou? A co s tím? Nechci tam vracet tu 200A a jako každý rok měnit startovací relé a čekat, kdy se mi to stane znovu v průběhu sezóny.
Doplněno:
Díky moc za každou radu. Je mi jasné, že pokud je tam silnější baterka, může být problém s dobíjením a čím víc je vybitá, tím větší proud si vezme na dobíjení. Tam bych si řekl, že je to až moc, ale tahle byla nová a navíc jsem ji protáhl nejprve přes digitální nabíječku, než jsem ji strčil do motorky. Takže tam nemělo co téct za proudy. Určitě to rozdělám a vyčistím všechny kontakty. No a pokud to bude opravdu vadný regulátor, rád si uložím to Wape 106. Díky za pomoc, pěknou sezonu a kolama dolů.
9.3.2021 od patologSlavíček
-
7.3.2021 od krokoš
Čau, skontroluj si kontakty na reegulátore, niekde je studený, zaoxidovaný spoj , je tam veľký odpor a hreje sa to. Rozober to a vyčisti, lebo sa ti posere dobíjanie alebo dokonca aj zhorí celá motorka. Silnejšia baterka len prospeje , ale na tie odpory pozor. Prejdi radšej všetky káblové spojjky a prestriekaj to kontaktolom .
-
7.3.2021 od Nezmar73
Pokud to nebudou kontakty u reguátoru, ale vadný regulátor, tak dej určitě regulátor Wape 106.
Taky se můžeš podívat na http://www.etv1000....39-dobijeni?start=0. -
9.3.2021 od wp_thunder
Jen podepisuju co psali kluci. Regulátor Wape 106 a projít vedení od altíku k reglu - jsou tam 2 hnědé konektory, které jsou jedna potenciální starost a regl jako takovej druhá. Při té příležitosti bych proměřil jestli ti správně dobíjí. Pokud se ze stávajícího regulátoru kouří asi bych ho vyměnil rovnou v tom silnější baterka nepojede, baterka do regulátoru napětí neposílá spíš naopak z reglu se dobíjí.
-
13.3.2021 od STRUCTOR
Čus, určitě se kouří z regulátoru? Není to z konektoru toho regulátoru? Pokud by to byl konektor, bylo by možné jej vyměnit nebo alespoň napružit kontakty.
Jinak mně se po výměně relé startéru výrazně zlepšilo startování, motorem to pak točilo jak za mlada, asi v něm byl na kontaktech přechodový odpor. -
23.5.2021 od findejs1310
Jen Tě trošku opravím.
Pro regulátor je jedině dobře když dává dost proudu a nemusí nadbytek zkratovat ....to se více zahříva a pak jde do háje.Máš v tom trošku zmatek .
Regulátor bych Ti doporučil s technologií CMOS...je to trošku jiná liga než 106 tkaDoplněno:
Sorry Mosfet samozřejmě
23.5.2021 od findejs1310