Dobíjení

  • 0

    9.8.2020 od Strejda_Dave

    zdar, zrepasoval jsem ČZ 502, včetně dynamostartéru, namontován nový regler (AEV 0409 12V 100W). Všechno funguje, ale po ohřátí (po pár kilometrech) se rozsvítí kontrolka dobíjení. po vychladnutí a případném dobití baterky zase vše ok a po ohřátí stejný problém... nevíte kde hledat? Zapojení mám v pořádku, dynamo přepólované, startér funguje ok... díky za rozumné rady, David

    Odpovědět Doplnit dotaz

Odpovědí (2)
  • 0

    9.8.2020 od libor600

    A máš správně zapojenou kontrolku dobíjení, kontrolka musí být v dobře izolované patici ( nesmí se dotýkat) kostry. jeden fous zapojit na 30 a druhý někam na 15- předpokládám že tam máš klasickou bošku skříňku se startovací polohou. Když to natočíš kolik voltů jde na baterku ? Říkáš že po pár kilometrech to přestane dobíjet musíš i dobíjet baterku, pokud bude v dobré kondici a nebudeš svítit musí vydržet i několik desítek km. až budeš měřit mělo by to dávat na baterce alespoň 13V. Já jsem na svého namontoval elektronický regulátor a nemám problém s dobíjením ani startováním.

    Doplnit odpověď

  • 0

    11.8.2020 od udinar

    Nejprve by bylo dobré po nabití baterky a nastartování změřit, kolik ti to dobíjí. Na volnoběh by se to mělo pohybovat na cca 12,5V, při zvýšených otáčkách až 14,5V. Při zapnutých světlech by to mělo dávat cca 13,9V - 14,2V. Pokud to dává méně, kontrolka ti sice zhasne, ale odběr z baterie je pořád větší, než příjem do baterie a tak dojde k jejímu vybití. Pozor chyba nemusí být vždy jen v regulátoru. Asi by to chtělo předat někomu, kdo je schopen to změřit na stolici. Někoho znám. Napiš mi sz a dám ti kontakt

    Doplnit odpověď


Pro vložení odpovědi se přihlaste.

TOPlist