-
6.7.2020 od Spunnters
Dobrý den, chci se zeptat jestli tady má někdy zkušenost s prohozením karburátorů. Chtěl bych prohodit druhý se čtvrtým, protože se mi na druhém zlomil doraz na plynovou rukojeť. Byl by v tom nějaký problém nebo to bude fungovat bez problémů ?
Děkuji za odpovědi.
-
8.7.2020 od _ldp_
Mám obavy, že to tak jednoduché nebude, řešil jsem něco podobného na B12 kvůli odlomenému oku pro bovden sytiče. Karburátory sice mají stejné odlitky, ale...
1. Karburátory mají jiné osy škrtích klapek aby se daly skládat dohromady, navíc na 4. je vyvedená osa ven, pro TPS snímač. Musely by se rozebrat komplet, včetně hřídelek škrtících klapek, které jsou utěsněné. Já osobně bych do toho raději nevrtal.
2. Spodem karburátorů je veden společný kanál pro přívod paliva do plovákových komor pospojovaný mezi karburátory trubičkami s O-kroužky. V karburátorech je provrtaný otvor, ale 1. z levé strany a 4. z pravé jsou zaslepené (nálitek z výroby). Pokud by šla 4 na pozici 2, pak 4. by se musel provrtat skrz, naopak na 2. by se musela udělat záslepka.
Koupil bych raději nějaký jetý. na eBay se dá celá sestava 4 karburátorů koupit za 4-6 tis., nebo tělo jednoho cca za 800,- Samozřejmě + poštovné.
eBay.com...Doplněno:
Mockrát vám děkuji. Nakonec jsem si poradil. Pokud se to stane znova určitě eBay navštívím
19.9.2020 od Spunnters
Ještě jsem zapoměl...
Nevím jak u 600-vky, ale u 1200 se ještě liší příruby pro synchronizaci. Na 1-3 mají menší průměr se záslepkami, na 4. válci je o něco větší, kde se připojuje hadička podtlaku od palivového kohoutu.8.7.2020 od _ldp_