Co udělat po získání / zdědění motorky?

  • 0

    4.10.2015 od Luhara

    Ahoj všem
    Jsem zde úplně novej, a také jsem po motorkách nikdy moc neprahl. Ale pro mé štěstí přišel zlom a já zdědil motorku Jedná se o ČZ 175/477 oilmaster motorku jsem omrknul nikde žádná koroze na tacháči 16000 km dostal jsem jí s TP ve kterém jsem našel i záruční list a faktura o koupi nechyběla. No prostě ta motorka bude mazel. podle mého úsudku bude stačit vyměnit převodovej olej, olej v tlumičích a novou baterii. Motorku stačí umýt a je jak z fabriky.
    Co by jste mi dál poradili?

    Odpovědět Doplnit dotaz

Odpovědí (8)
  • 0

    4.10.2015 od rancher

    Udělat pojistku a začít jezdit!

    Doplnit odpověď

  • 0

    5.10.2015 od Dawes

    Ahoj.
    Samozřejmě je důležité nějaké to papírování (pojistka, převod...) mezi tím, pokud dlouho nejela nějaká předstarovní údržba. Hlavně nezkoušet hned našlapat. Zkontroluj tlumiče, ať se nezrakvíš hned na dvorku, vyměň olej (motocyklový 80w-90, cca 1 litr) vylej a vymej nádrž a vyčisti karburátor. Většinou stačí sundat z motoru a ještě visící na bowdenu vymáchat v technickym benzínu a vyfoukat vzduchem. Pak vyndat svíčku, vyčitsit / vyměnit a do válce kápni trochu řídkýho oleje a zatoč s klikou. Pokud byla ve válci nějaká rez, s olejem se poddá a píst přivykne na pohyb. Pokud bylo všechno ok, nic se tím neskazí, beztak motku budeš rozebírat ještě aspoň 100x Pak sundat víko zapalování, a aspoň zkontrolovat kladívka, případně prostříknout kontaktolem. A vyzkoušej si nasucho spojku, jestli vystavuje. Když je dlouho bez pohybu ráda se slepí. Často pak pomůže jednoduché stažení spojkové páčky třeba kurtou nebo provazem, aby péro spojky chvíli netlačilo a za pár dní zkusit vycukat.

    Pokud máš originální dokumentaci a historii motky, máš malej poklad. Takže bych prosil neprasit krosssovejma bastlama, samodomo vyfikundacema a jinak ničit originalitu.... a budeš mít nefalšovanýho cennýho veterána

    Přeju úspěch a příští sezónu v sedle

    Doplnit odpověď

  • 0

    5.10.2015 od ja1

    potřebuješ stk a pojistku

    Doplnit odpověď

  • 0

    5.10.2015 od petrumr

    a to jako máš potvrzený papírem od notáře?

    Doplnit odpověď

  • 0

    5.10.2015 od Luhara

    Psal jsem, že je zděděná, a vím jak se na ní jezdilo. A všechny papíry jsou potvrzený ale ne notářem ale prodejnou

    Doplněno:

    darovaná :)

    6.10.2015 od Luhara

    jestli je darovaná tak ano, jestli je zděděná bez notáře tak ne.

    6.10.2015 od petrumr

    Doplnit odpověď

  • 0

    8.10.2015 od maspe

    ideálně si stáhni příručku, tam je popsané vše. Hodilo by se vyměnit olej v tlumičích, zkouknout brzdové obložení, namazat řetěz, namazat lanovody a podobné. Všechno v příručce najdeš.

    Doplnit odpověď

  • 0

    3.1.2016 od jawarmaniak

    a před startem odvzdušni posilube!

    Doplnit odpověď

  • 0

    4.1.2016 od VGT

    V loňském roce jsem oživoval 2 Čízy 477 odstavené z provozu 30 let.
    V podstatě platí to, co psal Dawes (hlavně o tom rozhýbání motoru).
    Přidal bych k tomu ovšem i to, že je nutno vyčistit sítka v benzínové nádrži a v olejové nádržce, vypláchnout nádrže (nestačí jen vypustit nádrže), většinou i rozebrat a vyčistit palivový kohout,
    Důležitá věc: vyndat trysku Posilube, vypláchnout v benzínu či ředidle a mechanicky rozchodit ventilek v této trysce (je tam kulička a pružinka). Oba "mé ventilky" byly za ta léta nečinnosti zalepené zaschlým olejem.
    No a první nastartování provést raději "na mastný benzín" -- byť potom (až bude všechno chodit jak má), se do nádrže paliva bude lít jen čistý benzín. Mně se to vyplatilo - první start na směs benzínu a oleje - protože ventilek v olejové trysce jsem měl zalepen (průchodnost značně omezena), čerpadlo bylo částečně zavzdušněno (viz. Jawarmaniak), po tom prvním startu to mazalo velmi špatně.
    S tlumiči pérování jsem to měl značně rozdílné:
    z jedné Čízy ten olej z předních tlumičů vyvzlínal ven a navzlínal do přední bubnové brzdy.
    U druhé Čízy sice olej zůstal v tlumičích, ale obložení brzd bylo sjeté až na nýty.
    Určitě se tedy podívej do přední i zadní brzdy.
    A co se týká "papírů" (možná jsi to už vyřešil):
    prvně bys měl absolvovat evidenční prohlídku na STK, na to se většinou zapomíná (trošku problém u neprovozované motorky, teoreticky na stanici dovézt na přívěsu). Poté absolvovat přepis majitele na dopravním inspektorátu (Odbor dopravně správních agend). Začíná se tou "evidenčkou".

    Doplnit odpověď


Pro vložení odpovědi se přihlaste.

TOPlist