-
9.7.2019 od Rudy85hrot
Zdravím, pořídil jsem CX 500 kde po nastartovaní kovove klepe motor....myslim ze to bude povoleny retez,mozna? ventilove vule jsou serizene OK. Kazdopadne budu rad za podobnou zkusenost nebo tip na mechanika okoli Plzen nebo Praha ktery ma s temito motory zkusenost.
-
12.7.2019 od honza.vojak
Ahoj,
začal bych kontrolou rozvoďáku. Máš asi manuální napínák, že? Tak se přes inspekční otvor jukni v jakým stavu je vytahaný, hezký návod s obrázkama je třeba na stránkách motofaction.
A zkontrolovat napínák či rovnou vypnout, to se nejlíp dělá právě s nastavováním ventilových vůlí, protože je klikovka pro jeden válec (myslím že ten pravý) v poloze i pro nastavení dopnutí rozvoďáků.
A to se všechno dá dělat bez demontáže, bez spešl příprav?ů a je to hned.
Problém ale může být v prasklý napínací liště (měl jsem to v jednom ze třech motorů který jsem dělal), případně rozpadlá kluzná lišta na druhý straně.
A to se zjistí na sichr po demontáži motoru z rámu a zadního víka. Možná něco stroboskopickou kamerou, nevím, nezkoušel jsem.
Tady je blbý, že jestli je cokoliv z toho co píšu na tvým motoru, tak rozvoďák ožužlává jeden nálitek se šroubem na bloku, a špony vesele cestují olejem- to je dost častý když se lidi vyprdnou na rozvoďák, je toho plný internet, jukni na cx500forum.com
Další scénáře: rozvody. Pitting na vačkách, vůle na vahadlách atd. Opět, těžko soudit bez sundání hlav.
Ale můžeš alespoň sundat víka hlav, a za běhu zkouknout že prolína přes vahadla olej. Pokud ne, mohla se ucpat tryska, a je to přidřený.
Nejhorší scénář (imho): je chycená klika. Nebo ojniční ložiska. Co olej, měnil jsi, a nenašel jsi ve v?čku a na filtru takový zlatavý šupinky?
ALE: ten moror má mít takový nějaký cvakání, to jsou prostě rozvody - otázka je jak moc
Je to stejný když měníš ot?čky?
Ale blahopřeju k CX, já si užívám každou vyjížku- stojí to za to -
19.7.2019 od Rubini
Ahoj. Blahopřeju k nové moto a cx zvlášť Na jaře jsem taky pořídil cx. Nyní najeto cca 300km. Ten zvuk řeším taky. Při volnobehu je znatelnej, jakoby periodicky klepání. Není zároveň moc hlasitej, při zvýšených otáčkách okolo 2t zanikne. Ventilové vůle jej přehluší i při tom volnobehu. Po seřízení mě zbyl jenom on. Po kontrole napnutí rozvoďáku jsem zjistil, že jsem na dorazu. Motor má cca 50t km. V zimě budu rozebírat a generalkovat. Kontroluju pravidelně olej, je bez známek "stribra".
A koukám, že jsem Ti vůbec neporadil . Motorka v jízdě působí bez problémů. Motor běží hladce. Takže spíš počkáme, jestli někdo ze zkušených cxkářů třeba neobjasní záhadu. Já zatím tipuju už volnější rozvoďák, kterej se chvěje vic pri nizkejch otáčkách. -
26.11.2019 od bisop
Ahoj ,
nově jsem také majitelem CX500sport z roku 83 , na tacho 68 tis km .
Má ale problém s klepáním , studená chytne na otočení a neklepe , jak se ohřeje , začne klepat jakoby u spojky ...
Docela dost to mlátí . Kamerou jsem tam nic nepoznal , ale tipuji to na rozvody s vodí lištou , podle KM
Nebo se mám bát něčeho horšího ??
Díky M