Problém s chlazením

  • 0

    7.6.2019 od Yeti-650

    Ahoj,
    prosím o radu k mé bandasce - rok výroby 2008/2009 - tedy vodník. Po poslední výměně chladící kapaliny (prováděl technik, který je spolehlivý a ví co dělá) jsem ujel cca 500km a v poho. Pak jsem se projel kolem komínu a při příjezdu do garáže mi tekla chladící kapalina z hadičky pod motorkou. Po otevření sedla byla chladící kapalina nad značkou F. Po ochladnutí motoru hladina klesla na rysku L. Když jsem to zase projel, kapalina již neteče, nicméně hladina se zvedne na rysku F a po ochladnutí na L. Kontrolka přehřátí vody funguje (při otočení klíčkem se rozsvítí a zhasne - během jízdy se nerozsvítí). Ventilátor se také spouští a po dochlazení vypne. Pán co mi bandasku servisuje to vidí na termostat, v horším případě těsnění pod hlavou. Zatím jsem si objednal termostat a pak se uvidí. Máte někdo nějakou ideu, co je špatně?
    Všem předem děkuji za podněty. Petr

    Odpovědět Doplnit dotaz

Odpovědí (4)
  • 0

    7.6.2019 od -MARVIN-

    Ubývá stále nebo je stále na stejné úrovni?

    Doplněno:

    Ne, stále se drží na stejné hladině. Ubyde jedině, když ji doliji na rysku F za studena - dojde k zahřátí - moto ji plivne na podlahu a pak zase kmitá mezi F a L podle toho, kdy je zahřátý či studený motor.

    7.6.2019 od Yeti-650

    Doplnit odpověď

  • 0

    7.6.2019 od milor

    Zkusil bych vyměnit víčko chladiče.

    Doplněno:

    Ahoj, blbě se zeptám: co na tom víčku může být špatně a kde jej najdu. Díky za pomoc, Petr.

    7.6.2019 od Yeti-650

    Doplnit odpověď

  • 0

    7.6.2019 od Pedl

    Jestli to je termostat, víčko, nebo těsnění umí každý technik otestovat, tak mu to zas dej.

    Doplněno:

    Promiňte, ale já ji umím jen leštit, tak se hloupě zeptám. Jaký vliv na tento stav má víčko a kde ho najdu? Popřípadě, které těsnění máte na mysli? Díky za odpověď, Petr.

    7.6.2019 od Yeti-650

    Doplnit odpověď

  • 0

    8.6.2019 od zdenysrx6

    to víčko najdeš na chladiči nahoře , bud vlevo ,nebo vpravo , funkce víčka je nasledovna , udržet v chladícím okruhu mírný přetlak , ( kapalina při přetlaku ma vyšší bod varu) a zaroven upustit tlak při zahřatí kapaliny a jejímu rozpínaní , aby nedošlo k prasknutí hadice - tj upustí přebytečnou kapalinu do expanzní nadržky ,po ochlazení kapaliny a jejímu zmenšení objemu umožní opětovné nasaní kapaliny z expanzní nadržky zpět do systému , takže expanzka se plní při studenem motoru na rysku min a při horkem motoru by to mělo být na rysce max , a jak poisuješ tak víčko funguje jak ma , ale je možné že se ti jednou seklo a proto ti vytekla kapalina a pokud již neteče a hladina je mezi ryskama tak je to ok , zatim bych jenom zkontroloval hladinu v chladiči,jestli je plnej až pod víčko a zatim jezdil

    Doplněno:

    Dík za vysvětlení. Jen mi něco nepasuje: v manuálu píšou, že mám okruh naplnit na rysku F. Mrknu na víčko a také jestli tam není vzduch. Díky, Petr.

    9.6.2019 od Yeti-650

    Doplnit odpověď


Pro vložení odpovědi se přihlaste.

TOPlist