Endoskopie a měření komprese

  • 0

    17.5.2019 od Rubini

    Ahoj všem,
    nezabýval se někdo prosím Vás kontrolou vnitřních prostorů nějakým endoskopem? Hlavně prostor válce, kontrola rozvodového řetězu a napínáku ( případně jak poznat, že po povolení jistícího šroubu napínáku došlo k napnutí řetězu.
    Dalším tématem by bylo měření komprese. Je možné se spolehnout na nejlevnější měráky ( ty do 1000 kaček).
    Díky moc a hodně zdaru v garážích.

    Odpovědět Doplnit dotaz

Odpovědí (3)
  • 0

    18.5.2019 od honza.vojak

    Zdravim, vitej v CX klubu, zrovna včera jsem dělal na něm celej den?
    1. endoskop nemám a že by se mi zrovna teď hodil...pro mne je to už trochu drahá sranda s velmi sporadickym využitím 
    2. Napnuti rozvodaku: proste ho napni dle manualu. Kdyz poposkoci- bylo třeba, když ne, tak jsi to alespoň zkontroloval. Dulezity je trochu poklepat na hlavu toho povolenyho sroubu, aby se pripadne uvolnilo raminko napinaku, kdyby bylo zakously. Stav rozvodaku (jak moc je vytahany): malym zrcatkem (zubarsky) se podivas do inspekcniho otvoru na drazku raminka, podle toho kolik je videt se odviji napnuti. Blbe se to vysvetluje ale muzes si to goognout nekde na motofaction, jsou tam k tomu dobry vysvetlujici fotky.
    To vse bez demontaze motoru.
    3. Tesneni vodni pumpy- to nedas bez demontaze motoru. Ani vylisovat, i kdyz sundas viko vodni pumpy (ja na to nemam trpasličí ručičky) tak stejne z toho bude cucet konec vackovy hridele. Musi se sundat cely zadni viko.
    Ale jestli máš zvedak a zakladni naradi, sundat motor neni problem. Na to tesneni si budes muset udelat nejaky přípravek, žádný naklepani palickou.

    Sorry za češtinu- mobil

    Doplněno:

    Díky za ten návod k napínáku. To by mělo být nějakým způsobem vidět. A je to naprosto jednoznačný. Jako fakt pěkně vymyšlená motorka. Strašně důraz na servis i svepomocnej. To už se dneska nevidí. Stejně jako těsnění O kroužkem příruby karbce u hlavy. Kdo na jawasaky sundaval po 20ti letech karbce bez náhradního těsnění, nebo plátu klingeritu....

    19.5.2019 od Rubini

    Je to trošku chaos. Ano přesně tak pár kapek odkáplo tou chytře vymyšlenou "drenazni" dirkou, zároveň ale až po tom co sem tam strčil sirku - asi dvě kapky. Ale stejně tak prosakovala hlavně příruba v okolí toho spodního šroubu. Uvidím co ta moje pseudorepase vyřešila - přesně neustále sledovat olej. Modlím se aby to vydrželo tohle léto a pak stejně generálka. Dvakrát se mě nechce vyndavat motor, ale při mém štěstí....

    19.5.2019 od Rubini

    Tady jsem to našel:
    https://motofaction....0-manual-tensioners/
    to je pěkný popis toho napínáku.

    Trochu s v tvým popisu ztrácím, ty jsi popisoval únik kapaliny z malý dírky co je v zadním víku, pod víkem pumpy na levé straně?
    Co by bylo blbý. Dbej aby ta dírka nebyla ucpaná nějakým bordelem.
    Její význam je: za tím mechanickým těsněním je ještě gufero. Pokud dojde k netěsnosti v tom těsnění, kapalina cestuje ke guferu, a tou dírkou začne ukapávat.
    Tím nám dává najevo: je to nětěsný. Chytře vymyšlený.

    Jestli s tím i tak chceš jezdit, sleduj olej - pokud uvidíš náznak že se ti to mixuje s chladivem, hned bych odstavil a řešil.

    Ten O-kroužek pod víkem pumpy - on to v originálu vlastně není kroužek, ale je to vytvarovaný přesně podle tý drážky. Je tu mraky e-shopů - wemoto, motocomponents atd. ale je jasný že za tenhle kroužek dáš míň než za poštovný:)
    Tak bych buď počkal ne nějaký delší seznam, nebo v blízkosti sebe poptej moto krámky, dej jim Honďácký číslo nebo číslo z partsdepotu

    19.5.2019 od honza.vojak

    Tywle ten mobil o). Je z toho celkem lušťofka. Omlouvám se, že sem to v rychlosti nezkontroloval.

    18.5.2019 od Rubini

    Ahoj díky moc za rady. Dneska jsem se na tu pumpu podíval. Sundal karbce a pak vše šlo jak po másle. Voda šla i O kroužkem okolo víka. Musím sehnat novej. Ale když jsem strčil šířku do toho kanálu, byla mokrá a po vytažení šlo i pár kapek. Takže těsnění bude taky ko. Zajímavý, že kolo pumpy mělo na jedné lopatě nárůstem rzi a té už škrtal o karter. Asi jak to dým stálo. To čelní těsnění sem vyčistil a okolo zatěsnil trochou silikonu. Jakoby podél osy - tu vlastní pružinu. Taky to nevysvětlím líp. Ale z principu věci to může jenom pomoc, je to ta žádní nepohyblivá část. Když ta keramika bude tesnit, mělo by být po problému. A jasně výměna pouze, když je karter venku a přípravek aby to sedlo v ose. Ten napínáku dogůglim, hlavně to slyšitelné přeskočení. Jestli to klapne, tak bych sezónu odjezdu a zima bude generálka motoru. Rád bych začal jezdit a počítám tak se 3t km. Tak by to snad mohlo dát. Motorka má teď cca 50t. Příští týden budou značky.
    Na ten endoskop sem koukal, na ten nejlevnější, k mobilu. Problém je, že ne všechny telefény podporují ten potřebnej usb režim. Stojí cca 500, wifi 900 a ten fachá se vším a má lepší rozlišení. Zároveň koupím meřák na kompresi, taky asi za 600. Ale moc si od toho neslibuju. Z jednoho vejfuku jde o trošku víc sazí, zároveň ale bude trošku netěsnej. Tak to ještě po tom dlouhým stání nemusí ještě nic znamenat. Spíš po rozborce bude důležitý všechno změřit podle servisního manuálu. Ještě jednou díky a potom dám vědět.
    PS Nevíte prosím Vás někdo, kde by se ten O kroužek dal koupit v prodejně na trase MlBol, Turnov, Lbc? Poštovný bude dražší..

    18.5.2019 od Rubini

    Doplnit odpověď

  • 0

    18.5.2019 od abbany

    Zdar, volej608712872 pana Ivana Matuchu, to je odborník na CX500. Fakt supr chlapík, rád Ti poradí.

    Doplněno:

    Díky moc, určitě zkusím. Jde mi v podstatě o to, jestli by šlo zkontrolovat napnutí řetězu bez demontáže. Rád bych najezdil těch pár kilometrů v letošní sezoně a motor vyhodil z rámu až na podzim. Těsnění vodní pumpy se pokusím vyndat na motorce.

    18.5.2019 od Rubini

    Doplnit odpověď

  • 0

    18.5.2019 od rapuork

    Zdravím. Zkušenosti s endoskopem nemám, ale s panem Matuchou samé kladné Spoustu věcí jsem si na CXu nechal dělat, protože jsem neměl prostory, ani čas a ta zručnost ….i když postupně se lepším
    Celkově šikovní lidé jsou okolo Brna......lak nádrže-motokenny, oprava vahadel motoru-pavlíčekmotordíly, oprava/revize motoru-pan Matucha.
    Hodně zdaru.

    Doplněno:

    Díky moc za kontakty. Je to trošku z ruky, spíš doufám, že se tam jednou dostanu v rámci výletu ;) Ale člověk nikdy neví, třeba i rada po telefonu je někdy k nezaplacení. Dobrou noc.

    18.5.2019 od Rubini

    Doplnit odpověď


Otázka je již vyřešena.

TOPlist